کد خبر: ۱۲۴۰۱
زمان انتشار: ۲۰:۲۷     ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۰
صدها نفر از دانشجویان دانشگاه های تبریز با تجمع در فرودگاه تبریز از مسئولان خواستند زمینه را برای اعزام ایشان به بحرین فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، این دانشجویان از عصر دیروز با تجمع در فرودگاه تبریز، ضمن اعلام آمادگی برای اعزام به بحرین و درخواست از مسئولان جهت فراهم کردن شرایط برای اعزام آنها به بحرین، در قالبهای متفاوت انزجار خود را از سکوت رسانه ای غرب در قبال کشتار مردم بحرین اعلام کردند.

در این تجمع که از ساعت 16 دیروز، پنج شنبه، در محل فرودگاه تبریز و در کنار نماد میدان لوءلوء بحرین آغاز شد ابتدا دانشجویان با سر دادن شعارهایی همچون "الله اکبر" "بالروح، بالدم، نفدیک یا بحرین" "الشعب، یرید، اسقاط آل سعود" و... برائت خود را از جنایت غرب، آل سعود و آل خلیفه در بحرین اعلام داشتند.
 
 
 
 
 
 
در این تجمع دانشجویان با قرار دادنی تریبوبی آزاد، به انعکاس نظرات خود مبنی بر توجه بیشتر به مسائل و حوادث بیداری اسلامی در خاورمیانه از سوی دولت و رسانه ی ملی شدند.
 
 

دانشجویان در این تریبون خواستار ضرورت اقدام های مردمی برای بسیج جهانی اسلام و عدم اکتفا به کارهای دولتی، انتقاد از توجه ناکافی دولت به مسئله بحرین، تأکید بر اینکه نشر عملی گفتمان "میشود، میتوانیم" از طرف انقلاب اسلامی عامل بیداری اسلامی در منطقه شده است، تأکید بر اینکه اسلام ناب و عدالتخواهی مایه عزت ایران و الگو شدن اوست، تشریح تفاوت سوریه با سایر کشورهای منطقه و در عین حال انتقاد از مواجهه غلط رسانه ملی که به جای تشریح تفاوتهای سوریه با سایر کشورها، سکوت پیشه کرد و به گسترش شبهات کمک کرد،ضرورت استفاده از فرصت مراسم حج امسال برای بیداری اسلامی و... شدند.

در ادامه برنامه، حجت الاسلام نظری، استاد حوزه و دانشگاه با حضور در جمع دانشجویان به سخنرانی پرداخت.
 
 

حجت الاسلام نظری در ابتدا ابراز امیدواری کرد جنبش دانشجویی در تبریز همانند گذشته بتواند در مسائل اساسی کشور و جهان اسلام پیشرو باشد. نظری در ادامه با اشاره به اهداف گذشته غرب از جمله طرح از نیل تا فرات، گفت: غربیها امروز دیگر یادشان رفته است که این چنین ایده هایی داشته اند و این به خاطر بیداری اسلامی در منطقه است. نظری افزود: اگر جهان اسلام امروز بیدار نباشد و دانشگاه های جهان اسلام از جمله دانشگاه الازهر مصر نقششان را ایفا نکنند چه بسا دیگر این بیداری اسلامی تکرار نشود.
 


وی خطاب به سران کشورهای عربی گفت: یادتان هست که به غربی ها طرح خاورمیانه بزرگ را اجرا می کنید؟ یادتان هست که ایران دشمن خطرناک منطقه دانستید؟ یادتان هست که جزایر سه گانه ایران را می خواستید؟ یادتان هست نقشه خاورمیانه بزرگ را کشیدید و می خواستید منطقه را بر اساس قومیتها تفکیک کنید؟ بسم الله! اقدام کنید!

این استاد حوزه و دانشگاه در بخشی از سخنان خود، "مقاومت" را تنها را چاره پیروزی مسلمانان منطقه دانست و از مردم یمن، بحرین، لیبی، فلسطین، مصر، تونس،و سایر کشورها خواست به هیچ وجه از این سلاح دست برندارند چرا که آمریکا حتی در مصر هم هنوز به دنبال نفوذ و ایجاد انحراف انقلاب از خواسته های ابتدایی است.

حجت الاسلام نظری در سخن پایانی که با تکبیر دانشجویان همراه شد گفت اگر امروز شرایط برای رفتن به بحرین فراهم شود ما حتی تماس با منزل را جایز نمی دانیم و بی فاصله برای مبارزه به بحرین خواهیم رفت.

این تجمع دانشجویان در فرودگاه تا ظهر جمعه ادامه پیدا کرد.

در این تجمع نیز بیانیه دانشجویان قرارگاه بیداری اسلامی استان آذربایجان شرقی در محکومیت سرکوب قیام مردمی بحرین قرائت شد که متن آن به شرح زیر است:

((و نرید ان نمن علی الذین الستضعفوا فی الارض و نجعلهم ائمه و نجعلهم الوارثین))

قیام مردمی بحرین در ادامه سلسله قیامهای مردم مسلمان خاورمیانه نشان از حقیقت کتمان ناپذیری است که غرب و استکبار و دنباله روهای آنها سعی در سرکوب آن دارند. بیداری اسلامی نشئت گرفته از انقلاب اسلامی واقعیتی است که غرب را اینگونه به وحشت انداخته و علاج کار از دستشان خارج نموده است چرا که اگر اینگونه نبود چنین وحشیانه نقاب از چهره برنمی داشتند و با تمام قوا برای سرکوب قیامهای مردمی در بحرین و یمن و لیبی حضور نمی یافتند.

بهار بحرین امسال بوی خون باروت و خون می دهد و عجبا از هجوم وحشیانه آل سعود در این کشور که ابرهه وار برای خاموشی نور هجوم آورده اند!! لشکر کشی آل سعود برای سرکوب این قیامها با چراغ سبز آمریکا صورت پذیرفته است. آریکایی که جز بوی نفت چیزی به مشامش آشنا نیست. بردگی رژیم سعودی برای آمریکا گران تمام خواهد شد. اینان از یک اصل غافلند و سعی دارند با این لشکرکشیها و رجزخوانی ها خاک بر صورت خورشید بپاشند و حال آنکه خداوند وعده حاکمیت مستضعفان را داده است. و این موج بیداری دامن حاکمان سعودی را نیز خواهد گرفت و این آتش خشم نه تنها با سلاح و سرکوب خاموش نمی شوند که بارورتر از قبل آینده ای روشن را برای خاورمیانه ترسیم خواهد کرد آینده ای با عنوان "خاورمیانه جدید اسلامی".

کجایند سازمانهای بین المللی که دم از حقوق بشر می زنند؟ آیا آنان که امروزه زیر چکمه های سعودی ها و آمریکاییها کشته می شوند بشر نیستند؟ کجاست سازمان ملل متحد؟ کجاست آقای بان کی مون؟ چرا قلم قطعنامه های شورای امنیت در محکومیت این جنایات نمی چرخد؟ چرا همه مهر سکوت بر دهان زده اند؟ آیا نمی توان باور کرد که سازمان ملل نه سازمان ملل که سازمان استکبار است؟ آیا نمی توان گفت که نهادهای بین المللی فقط نام آن را یدک می کشند و در عمل مدافع منافع مشتی آدمکش و زورگو هستند؟

با این همه انتظاری از آنان نیست چرا که اینها شکل گرفته اند تا حامی منافع مستکبرین باشند. حیرت از کشورهای اسلامی و کنفرانس اسلامی است که چرا در مقابل دریوزگی و وحشیگیری وهابی ها سکوت اختیار کرده اند؟  آیا آنهایی که در بحرین به روی زمین می افتند مسلمان و عرب نیستند؟ آیا نباید اتفاقات کشورها و قیامهای مردمی کشورها حل و فصل شود؟ پس این حضور وحشیانه وهابیون لامذهب از چه روست؟؟؟

ما دانشجویان دانشگاه های تبریز ضمن اعلام آمادگی برای مبارزه با حاکمان جبار بحرین دوشادوش مردم مظلوم این کشور، از دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران انتظار داریم اقدامات لازم را در جهت جلوگیری از وحشیگری دولت منامه و همچنین رژیم سفاک سعودی انجام دهد که کمترین حد انتظار اخراج سفیران بحرین، یمن، و عربستان از کشورمان می باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها