کد خبر: ۱۲۳۵۷۲
زمان انتشار: ۱۰:۳۵     ۱۹ فروردين ۱۳۹۲
کره جنوبی اعلام کرده است که «پیونگ‌یانگ» برخی از فعالیت‌ها در سایت اصلی آزمایش اتمی خود را در یک هفته اخیر افزایش داده و به احتمال زیاد برای انجام چهارمین آزمایش هسته‌ای آماده می‌شود.

به گزارش598، فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، کره جنوبی، امروز، دوشنبه، به دنبال برخی گزارشات در خصوص افزایش فعالیت پیونگ‌یانگ در سایت اصلی آزمایش اتمی ‌اش، اعلام کرد که کره شمالی برای انجام چهارمین آزمایش هسته‌ای خود آماده می‌شود.

«ریو کیل جائه»، وزیر اتحاد کره جنوبی به استماع کمیته پارلمانی در ارتباط با گزارشات افزایش فعالیت در سایت آزمایش اتمی گفت: چنین نشانه‌هایی وجود دارد.

سومین آزمایش هسته‌ای کره شمالی در ماه فوریه سال جاری میلادی انجام گرفت و متعاقب آن تحریم‌های سازمان ملل علیه این کشور تشدید شد و پیونگ‌یانگ نیز تهدید به آغاز اقدام نظامی کرد.

روزنامه «جونگ آنگ ایلبو» گز ارش کرد که وزارت اطلاعات کره جنوبی از هفته گذشته تردد وسایل نقلیه و افراد در سایت آزمایش هسته‌ای پونگیه ری کره شمالی افزایش داشته است.

این گزارش به نقل از مقامات ناشناس کره جنوبی می‌افزاید: ما در حال انجام برخی تحقیقات هستیم تا دریابیم که آیا کره شمالی برای انجام یک آزمایش هسته‌ای دیگر آماده می‌شود یا فقط به دنبال افزایش فشار به ما و آمریکا است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها