کد خبر: ۱۲۳۵۶۹
زمان انتشار: ۱۰:۳۳     ۱۹ فروردين ۱۳۹۲
سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان در خصوص کشته شدن تعدادی از اتباع این کشور در سوریه اظهار داشت که از طریق سفارت افغانستان در اردن این مسئله را پی‌گیری می‌کند.

به گزارش598، خبرگزاری فارس و به نقل از «بیانیه وزارت امورخارجه افغانستان»، «جانان موسی‌زی» در سخنرانی هفتگی خود روز گذشته اعلام کرد: گزارش‌هایی مبنی بر دخیل بودن برخی از افغان‌ها در جنگ سوریه و کشته شدن آنان در این درگیری‌ها به این وزارت رسیده که از طریق سفارت افغانستان در اردن بررسی می‌شود.

سخنگوی وزارت خارجه افغانستان گفت: شماری از افغان‌ها از حدود 100 سال پیش و در جریان 3 دهه گذشته به سوریه رفته‌اند و هم اکنون در آن کشور به سر می‌برند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به روابط کابل-اسلام‌آباد اظهار داشت: افغانستان و پاکستان تلاش دارند پیمانی دوستی را برای حل مشکلات مهاجران، تروریسم، راه‌های ترانزیتی و صلح پایدار امضا کنند.

وی افزود: ما از پاکستان درخواست کردیم تا حملات تروریستی خود را در افغانستان متوقف کند زیرا در مغایرت با قانون کشور اسلامی ماست.

به گفته موسی‌زی، صلح یکی از آرزوهای بزرگ دولت و مردم افغانستان است و روند صلح بر اساس تمایل واضح بخش اعظم رهبری طالبان برای مشارکت در اوضاع سیاسی بنا شده است.

وی گفت: تلاش‌های ما با پاکستان، منطقه و متحدین بین‌المللی افغانستان ادامه دارد تا رهبران طالبان احساس امنیت کرده و با شورای عالی صلح وارد گفت‌وگو شوند.

سخنگوی وزارت خارجه افغانستان افزود: برخی از رهبران طالبان که با دولت افغانستان در مورد روند صلح تماس برقرار کرده‌اند از سوی برخی از اعضای دیگر این گروه به قتل رسیده یا تهدید شده‌اند.

موسی‌زی تأکید کرد که هم‌اکنون اکثریت اعضای رهبری طالبان که طرفدار روند صلح و خواهان مذاکره با دولت افغانستان هستند گرفتار، تهدید و یا به قتل می‌رسند.

سخنگوی وزارت خارجه افغانستان بار دیگر تأکید کرد که گفت‌وگوهای صلح فقط با افراد و گروه‌هایی ادامه خواهد داشت که از اقدامات تروریستی دست کشیده و تمایل به شرکت در روندهای سیاسی کشور را داشته باشند.

موسی‌زی در ادامه به پیمان امنیتی افغانستان و آمریکا اشاره کرد و گفت: مذاکرات افغانستان و آمریکا در مورد این سند درازمدت جریان دارد.

افغانستان در دمشق سفارت ندارد و به همین دلیل، سفارت افغانستان در اردن مسئول تحقیق در مورد شرکت مهاجران افغان در جنگ سوریه شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها