کد خبر: ۱۲۳۳۸۳
زمان انتشار: ۱۳:۵۱     ۱۸ فروردين ۱۳۹۲
در نامه‌ای که از فیفا آمده اعلام شده که باشگاه پرسپولیس قبلا از ژوزه شکایت کرده و حالا او از ما شکایت کرده است
به گزارش 598 به نقل از سایت گل- شکایت مانوئل ژوزه از باشگاه پرسپولیس؛ این خبر مهمی است اما به هیچ وجه غیرمنتظره نیست. از زمانی که سرمربی پرتغالی و ناموفق سرخپوشان به آن شکل مجبور به ترک این تیم شد همه منتظر لحظه موعود و به جریان افتادن پرونده جدیدی در فیفا برای شکایت این مربی بودند. اتفاقی که حالا به وقوع پیوسته است.

مانوئل ژوزه طی نیم‌فصلی که در پرسپولیس حضور داشت هرگز نتایج خوبی با این تیم نگرفت و کاملا ناموفق بود. به همین دلیل مسئولان باشگاه تصمیم گرفتند هدایت تیم را به دست یحیی گل محمدی بسپارند. اگر پرسپولیسی‌ها حکم به اخراج ژوزه می‌دادند تکلیف کاملا مشخص بود. آن‌ها باید پول باقیمانده قرارداد این مربی را به طور تمام و کمال پرداخت می‌کردند. بنابراین مسئولان باشگاه از ژوزه خواستند تا به صورت دیگری با این باشگاه همکاری کند و این موضوع اختلافاتی را بین ژوزه و مدیران پرسپولیس ایجاد کرد.

ژوزه به دلیل همین اختلافات بدون اطلاع ایران را به مقصد کشورش ترک کرد. پس از رفتن بدون اطلاع ژوزه باشگاه پرسپولیس از این مربی به صورت رسمی به فیفا به دلیل «ترک ایران و پایبند نبودن به بندهای قراردادش» شکایت کرد که این موضوع در زمان خودش واکنشی از سوی این مربی نداشت. او منتظر لحظه مناسبی بود تا لایحه شکایت خودش را به فیفا تقدیم کند.

ژوزه بالاخره همزمان با تعطیلات نوروز در ایران دست به کار شد و با گرفتن وکیل و ارسال لایحه‌ای به فیفا رسما از باشگاه پرسپولیس به دلیل عدم پرداخت مطالباتش شکایت کرد. شکایت او بر این اساس تنظیم شده که باشگاه پرسپولیس اجازه ادامه فعالیت در این تیم را به او نداده است. روزی که ژوزه به همراه دستیارانش به هتل محل اقامت پرسپولیس رفت و اطرافیان باشگاه مانع حضور او در اردوی تیم شدند، همراهان ژوزه از این اتفاقات تصویربرداری کردند و حالا همین تصاویر ویدیویی بخشی از مدارک سرمربی پرتغالی در جریان شکایت به فیفا است.

پاتک پرسپولیس؛ من خودم شاکی‌ام!

اما شکایت ژوزه به فیفا از سوی مسئولان باشگاه پرسپولیس بدون پاسخ نمانده است. چنان که مشاور و نماینده حقوقی مدیرعامل باشگاه پرسپولیس وعده داده است که تا ۳هفته دیگر جواب محکمی به شکایت ژوزه برای فیفا ارسال خواهد کرد.

مصطفی شکری در خصوص شکایت مانوئل ژوزه از پرسپولیس می‌گوید:‌ «در تعطیلات نوروز مانوئل ژوزه یک شکایتی از باشگاه پرسپولیس در قالب یک لایحه به فیفا ارسال کرد که ما هم اعلام کردیم دلیل تقارن این نامه با ایام نوروز در ایران جواب خود را در خصوص این ادعا خواهیم داد.» شکری همان کسی است که پیش‌تر در گفتگو با عادل فردوسی‌پور در برنامه ۹۰ مدعی شده بود مدارک خوبی برای دفاع از باشگاه پرسپولیس در این پرونده دارد.

او می‌گوید: «در نامه‌ای که از فیفا آمده اعلام شده که باشگاه پرسپولیس قبلا از ژوزه شکایت کرده و حالا او از ما شکایت کرده است. در آن مقطعی که وی به نتایج خوب نمی‌رسید و با توجه به قرارداد فی‌مابین قصد داشتیم با توافق همه چیز را درست کنیم اما ژوزه پایش را در یک کفش کرده بود و می‌گفت همه پولم را بدهید تا من بروم.ما هم چیز بیشتری از او نخواستیم و فقط گفتیم باید طبق قراردادت عمل کنی که بدون اطلاع ما ایران را ترک کرد.»

این‌که پرسپولیس از ژوزه خواسته تا به قراردادش عمل کند، یا او را از رهبری تیم منع کرده موضوع اصلی مناقشه طرفین در پرونده جدید خواهد بود. پرونده‌ای که مشاور حقوقی پرسپولیس به نتیجه آن خیلی امیدوار است: «با توجه به دوستان بین‌المللی و وکلایی که داریم ان‌شاءالله تا 3 هفته دیگر جواب محکمی همراه با مستندات برای فیفا در جواب به وی ارسال خواهیم کرد تا همه چیز مشخص شود. ما هم به جدّ پیگیر شکایات‌مان از آقای ژوزه خواهیم بود تا حق باشگاه پرسپولیس پایمال نشود.»

***

این پرونده تازه باز شده و کشمکش‌ها و اخبار پیرامون آن تا مئدت‌ها ادامه خواهد داشت. اگرچه با رجوع به گذشته و یادآوری پرونده‌های قبلی و جریمه‌هایی که نصیب طرف‌های ایرانی این پرونده‌ها شده است، بعید به نظر می‌رسد که پرسپولیس راهی برای نجات از این ضرر چندمیلیون دلاری داشته باشد. مگر این‌که...

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها