کد خبر: ۱۲۲۶۹۲
زمان انتشار: ۰۱:۱۹     ۱۱ فروردين ۱۳۹۲
سلامت در سالی که گذشت؛
سرانجام ماجرای ارز دارو که با حاشیه های زیادی همراه شده بود، با برکناری تنها وزیر زن از کابینه دولت دهم به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، سرانجام جنجال ارز دارو که از نیمه دوم سال گذشته آغاز شده بود، با برکناری دکتر دستجردی از وزارت بهداشت به پایان رسید. البته ناگفته نماند که این برکناری تنها به دلیل مشکلات دارویی نبود بلکه گفته می شد که سماجت وزیر وقت بهداشت بر ماندن باقر لاریجانی بر مسند ریاست دانشگاه علوم پزشکی تهران، مهمتر از اصرار دستجردی بر وجود مشکلات ارزی بوده است. به طوریکه همزمان با برکناری دستجردی از وزارت بهداشت، باقر لاریجانی نیز نامه استعفای خودش از ریاست دانشگاه علوم پزشکی تهران را تقدیم دستجردی کرد و اجازه نداد کار به برکناری برسد.

این در حالی بود که در نامه رئیس جمهور برای معرفی سرپرست وزارت بهداشت، هیچ اشاره ای به نام دستجردی نشده بود.

برکناری وزیر بهداشت درست زمانی به واقعیت پیوست که چند روز قبل از آن، محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور در مراسمی که دستجردی نیز حضور داشت، عنوان کرده بود تا زمانی که من و آقای احمدی نژاد هستیم، خانم وزیر هم می ماند.

رحیمی در پاسخ به پرسشی در خصوص شایعه برکناری وزیر بهداشت چنین گفته بود که "دکتر مرضیه وحید دستجردی از جمله بهترین وزرای کابینه، اولین بانوی وزیر در جمهوری اسلامی ایران و مورد حمایت همه جانبه دولت قرار دارد. بنابراین تا زمانی که دکتر احمدی‌نژاد و من هستیم دکتر دستجردی هم به عنوان وزیر بهداشت در کابینه حضور خواهد داشت."

به دنبال بروز این شایعات، ماجرای ارز دارو پیش آمد و اینکه خانم وزیر به صراحت از مشکلات تامین نشدن ارز دارو و کمبودها در جمع خبرنگاران سخن گفت اما رئیس جمهور در گفتگوی تلویزیونی، ادعای خانم وزیر را رد کرد و عنوان داشت که تمامی ارز دارو تامین شده و...

به دنبال این اظهار نظر، بار دیگر خانم وزیر در جمع روسای دانشگاههای علوم پزشکی کشور عنوان داشت که حرف ما همان گفته های قبلی است و تنها یک سوم از ارز دارو تامین شده است. اما سرانجام وزیر بهداشت با حکم رئیس جمهور که اطلاعیه آن بر روی خروجی پایگاه اطلاع رسانی دولت قرار گرفت، از مسئولیتش برکنار و محمدحسن طریقت منفرد به عنوان سرپرست وزارت بهداشت منصوب شد.

همان اندازه که انتصاب دکتر دستجردی به عنوان اولین وزیر زن با حاشیه هایی همراه بود، برکناری او از این مقام نیز با انتقادات و اعتراضاتی زیادی مواجه شد اما نتوانست از آن شود. در واقع می توان گفت که برکناری دستجردی از وزارت بهداشت، پایانی بود بر جنجال ارز دارو.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها