کد خبر: ۱۲۲۵۱۸
زمان انتشار: ۲۳:۵۹     ۰۸ فروردين ۱۳۹۲
به نظر می رسد وی میزان کم اقبالی نمایندگان مجلس خبرگان برای تصدی ریاست مجدد بر این مجلس ، و همچنین عدم اقبال جامعه را نسبت به پذیرش مجدد وی در عرصه های سیاسی و اجرایی به خوبی درک نکرده است ، و آنچنان در محاصره برخی اصلاح طلبان مدعی که از نام وی فقط سود می جویند گرفتار آمده است که خواست این گروه اندک از سیاسیون را به مثابه نظرات مردم می پندارد و با اشتیاقی که از وی سراغ داریم ، دلسوزانه می کوشد تا به ایفای مسئولیت بپردازد .اما ایفای نقشی که از طرف مردم ترسیم نشده است .
به گزارش 598 به نقل از سرویس سیاسی عصر امروز، آنچه از میدان رقابت سیاسی انتخابات یازدهم به گوش می رسد ،زمزمه های نامزد شدن آقای هاشمی رفسنجانی است .موضوعی که در این چند ماه اخیر مدام در حال تایید و تکذیب شدن بوده است .

به نظر می رسد آقای هاشمی رفسنجانی نیز چندان بی رغبت برای وارد شدن در این عرصه نمی باشد ولی در یکی از صحبت های اخیرش با ذکر این موضوع که دیگر شرایط جسمانی سابق برای احراز این پست را ندارد ، بحث ورودش را در هاله ای از ابهام قرار داد . 

هرچند دیدارهای اخیر ایشان با گروهها و صنف های مختلف ،شبیه رفتارهای تبلیغاتی کاندیداهاست ،در یکی از دیدارهایش در سال ۹۱ در جمع اعضای کانون زندانیان سیاسی با بیان این نکته که "راهکارم همان راهکار سازندگی است " این نکته را گوشزد می کند که همچنان همان هاشمی رفسنجانی است که با کارگزاران سازندگی عجین شده است و هیچ تغییری نکرده است . 

وی که در چند انتخابات گذشته از جمله مجلس ششم در مکان سی ام انتخاب مردم جای گرفت ، به خوبی دریافت که میل و اشتیاق مردم به راهکاری جز آنچه کارگزاران بر ملت تحمیل کرده بودند می اندیشند و هاشمی را که طلایه دار آن دوران بود را به سختی انتخاب کردند . 

بعد از آن نیز وقتی که نوبت به انتخابات ریاست جمهوری دوره هشتم رسید و رقابت بین احمدی نژاد و هاشمی رفسنجانی به دور دوم کشیده شد ، این مردم بودند که با انتخاب فردی جوان که قدرت اجرایی اش را در شهرداری تهران به اثبات رسانده بود، باری دیگر به هاشمی رفسنجانی " نه " گفتند تا این مرد سیاست را متوجه این موضوع کنند که راهکارهای سیاسی و اقتصادی دولت های سابق آنچیزی نبود که مردم می خواستند. 

ولی بعد از آن تلاشهای ناموفق برای ورود به عرصه سیاست، اطرافیان هاشمی رفسنجانی برای فراموش کردن شکست انتخاباتی کار را تا بدانجا پیش بردند تا فرزندانش " فائزه و مهدی " با کارشکنی های سیاسی که این رفتارها با حضور فائزه در جمع جنبش موسوم به سبز رادیکال تر شد ، شرایط جدایی بیش از پیش هاشمی رفسنجانی را از بدنه حزب اللهی مردم فراهم آورد ، تا جایی که تنها تریبون مخالفین قانون اساسی که اغلب شان در جنبش سبز حضور داشتند ، هاشمی رفسنجانی لقب گرفت .
 
بارها از زبان هاشمی رفسنجانی درمکان ها و زمان های مختلف آزادی زندانیان سیاسی و مجرمان اغتشاش طلب بیان شد. نهایت این در خواست ها به آخرین نماز جمعه ای باز می گردد که وی اقامه نمود و در آن بر همان مواضع قبلی پا فشاری نمود. هرچند که هم اینک نیز گاهی در کلام وی همان درخواست ها شنیده می شود . 

لزوم انتخابات آزاد اینک شاه کلید بیانات هاشمی رفسنجانی شده است ، که از آن اتهامات زیادی بر علیه نظام ، توسط دشمنان داخلی و اپوزسیون خارج نشین استفاده می شود . موضوعی که می تواند دولت های سازندگی و اصلاحات را نیز با چالش جدی مواجه کند و سوالی در پیشگاه دیدگان مردم قرار دهد که چگونه هاشمی و خاتمی با همین شیوه انتخابات رای آورده اند و به ریاست جمهوری رسیده اند و اینک از آزادی در انتخابات صحبت می کنند ؟ موضوعی که مقام معظم رهبری قویا تکذیب نمود و همه انتخابات های گذشته نظام را سالم و آزاد خواندند. 

باید به این نکته توجه شود که خروجی دولت سازندگی در نهایت به متولد شدن اصلاحات انجامید و آن شد که ۱۶ سال عملا دولت های سازندگی و اصلاحات در پیشبرد اهداف اقتصادی و سیاسی با در پیش گرفتن اقتصاد تک محصولی ، تورم و گرانی که هم اینک گریبان گیر مردم شده است را رغم بزنند .
 
به نظر می رسد وی میزان کم اقبالی نمایندگان مجلس خبرگان برای تصدی ریاست مجدد بر این مجلس ، و همچنین عدم اقبال جامعه را نسبت به پذیرش وی در عرصه های سیاسی و اجرایی به خوبی درک نکرده است ، و آنچنان در محاصره برخی اصلاح طلبان مدعی که از نام وی فقط سود می جویند گرفتار آمده است که خواست این گروه اندک از سیاسیون را به مثابه نظرات مردم می پندارد و با اشتیاقی که از وی سراغ داریم ، دلسوزانه می کوشد تا به ایفای مسئولیت بپردازد .اما ایفای نقشی که از طرف مردم ترسیم نشده است . 

لزوم توجه به این نکته که مدت هاست از بدنه اصلاح طلبان رادیکال همنوایی با استکبار شنیده می شود و هر آنچه انتقاد و نقد اقتصادی و سیاسی که از اردوگاه دشمنان شنیده می شود در داخل نیز تکرار می شود موضوع آشکاری است که مدتهاست مرز میان خودی ها و غیر خودی ها را ترسیم نموده است و این نکته می تواند برای شخص هاشمی رفسنجانی مبین این موضوع باشد که سهوا هم نباید در دام دشمنانی وارد شود که مدتهاست برای مخالفت با دستاوردهای نظام وی را آمال خود می پندارند!. 

اختلاف سلیقه و یا عدم موفقیت نباید موجب این شود تا به هر نحو ممکن زبان به انتقاد هایی گشوده شود که راهگشا نیست بلکه موجبات سوء استفاده دشمنان را فراهم می آورد. 

هرچند گفته های بسیاری مطرح شده است و ناگفته های بسیاری نیز وجود دارد اما انتخابات آتی ریاست جمهوری ، افق موفقیت دیگری را پیش روی ملت قرار خواهد داد ، و هاشمی رفسنجانی با آنهمه سابقه سیاسی و اعتقادی ، به آزمونی دیگر وارد شده است که در آن می تواند ثابت کند که اجازه سوء استفاده به دشمنان قسم خورده نظام نمی دهد و به واقع مطیع امر ولایت فقیه است . 

هر چند راه پیش روی ایشان ، با نیم نگاه وی به گذشته ای که هر ساله اقبال مردم به وی را کمتر از قبل نشان داده است می تواند در تصمیمش برای ورود یا عدم ورود به عرصه سیاسی انتخابات تاثیر گذار باشد. 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها