کد خبر: ۱۲۲۴۳
زمان انتشار: ۱۲:۳۱     ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۰

رئیس كارگروه طرح تحول اقتصادی دولت طی سخنانی در صحن علنی مجلس اعلام كرد كه هم‌اكنون 72 میلیون و 500 هزار نفر در ایران یارانه نقدی دریافت می‌كنند.

به گزارش فارس، محمدرضا فرزین رئیس كارگروه طرح تحول اقتصادی دولت كه در مخالفت با پیشنهاد احمد توكلی رئیس مركز پژوهش‌های مجلس مبنی بر حذف رقم 4 هزار میلیارد تومان از درآمد حاصل از قانون یارانه‌ها در صحن علنی سخنرانی می‌كرد، طی سخنانی گفت: در حال حاضر 72 میلیون و 500 هزار نفر در ایران یارانه دریافت می‌كنند كه هر كدام از این افراد مبلغ 45 هزار و 500 تومان یارانه می‌گیرند و این رقم، حداقلی است كه ما برای مردم در نظر گرفته‌ایم.

وی افزود:‌ رقمی كه پیش بینی شده از محل افزایش قیمت حامل‌های انرژی در سال 90 كسب خواهد شد، حداقل 36 هزار میلیارد تومان است و 4 هزار میلیارد تومانی هم كه در مصوبه كمیسیون تلفیق آمده، برای سهم مالیات و عوارض شهرداری‌ها در نظر گرفته شده است.

رئیس كارگروه طرح تحول اقتصادی دولت تصریح كرد: ‌دولت پیش‌بینی كرده كه در سال 90 از محل حامل‌های انرژی رقم 36 هزار میلیارد تومان، 3 هزار و 500 میلیون تومان از نان و 4 هزار میلیارد تومان از برق و 20 درصد نیز خود مجلس به دولت اجازه افزایش قیمت داده است، در این چارچوب در كمیسیون تلفیق بررسی و جمع‌بندی كردیم و رقم 54 هزار میلیارد تومان را به تصویب رساندیم كه بخشی از درآمدها در بودجه كلی دولت است.

فرزین در پایان سخنان خود ضمن دفاع از مصوبه كمیسیون تلفیق، با پیشنهاد احمد توكلی مخالفت كرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها