کد خبر: ۱۲۱۴۹۱
زمان انتشار: ۱۱:۲۳     ۲۸ اسفند ۱۳۹۱
در راستای افزایش همکاری‌های علمی و آموزشی بین ایران و افغانستان، دانشکده خبر جمهوری اسلامی ایران دوره‌های دکترا و کارشناسی ارشد در دانشگاه کابل ایجاد می‌کند.

به گزارش598، فارس، به نقل از خبرگزاری «جمهور نیوز»، با امضای تفاهمنامه همکاری بین دانشکده خبر جمهوری اسلامی ایران و دانشکده خبر دانشگاه کابل، ایران برای اولین بار برنامه تدریس دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترا را در دانشگاه کابل آغاز می‌کند.

در این تفاهمنامه که روز گذشته در حضور تعدادی از اساتید دانشگاه کابل بین «سیدرضا امیرجهانشاهی» رئیس دانشکده خبر جمهوری اسلامی ایران و «حبیب‌الله حبیب» رئیس دانشگاه کابل به امضا رسید، قرار است تعدادی از اساتید ایرانی برای تدریس دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترا به کابل فرستاده شوند.

رئیس دانشگاه کابل در این مراسم گفت: برادران هم کیش و هم فرهنگ ایرانی ما، همواره در کنار افغانستان بوده و این بار نیز ما شاهد یک آغاز خوب هستیم.

«وحید غروال» رئیس دانشکده خبر دانشگاه کابل هدف این برنامه را افزایش سطح علمی استادان عنوان کرد و افزود: بر اساس این تفاهمنامه در قدم اول برای پنج سال، استادان ایرانی در دانشکده خبر کابل به تدریس خواهند پرداخت که در ابتدا تنها استادان شامل این روند می‌شوند و در مراحل بعد تعدادی از دانشجویان نیز به این روند اضافه خواهند شد.

جهانشاهی در این نشست از آمادگی ایران برای هر نوع همکاری در جهت افزایش سطح علمی دانشگاه‌های افغانستان خبر داد.

وی گفت: ما فعلاً با رئیس دانشگاه کابل به یک تفاهم رسیدیم، اما در زمینه مکانیسم این روند قرار است کمیسیون مشترکی کار کند و در هر صورت ایران در نظر دارد همکاری‌های علمی خود با افغانستان را افزایش دهد.

استادان دانشکده خبر کابل نیز از ایجاد زمینه تدریس دوره کارشناسی ارشد و دکترا توسط ایران در دانشگاه کابل ابراز خرسندی کرده و آن را برای افزایش سطح علمی دانشجویان دانشگاه کابل مفید عنوان کردند.

جمهوری اسلامی ایران از جمله کشورهایی است که سالانه صدها بورسیه تحصیلی را به افغانستان فرستاده و در یک دهه اخیر، بیشترین زمینه تدریس را برای دانشجویان افغان در کشورش فراهم کرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها