کد خبر: ۱۲۱۳۳
زمان انتشار: ۱۶:۱۴     ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۰
معاون گردشگري كشور درباره اينكه قرار است ساختمان وزارت راه در تپه‌هاي سرسبز عباس‌آباد تبديل به هتل شود، گفت: ما از تبديل ساختمان‌هاي دولتي به "هتل " استقبال مي‌كنيم اما براي تغيير كاربري آن‌ها به هتل نياز به تأييد ميراث فرهنگي است.
شهباز يزداني در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: با مصوبه دولت براي انتقال بخشي از سازمان‌هاي دولتي از پايتخت به ساير استان‌ها، برخي از ساختمان‌هاي دولتي تخليه شده‌اند كه اين ساختمان‌ها به دليل ويژگي‌هاي خاصي كه دارند براي تبديل به "هتل " بسيار مناسب هستند.

وي در ادامه افزود: يكي از اين ساختمان‌ها، ساختمان شيشه‌اي وزارت جهاد كشاورزي در بلوار كشاورز تهران است كه به دليل محل قرارگيري بنا، ويژگي‌هاي قابل قبولي براي تبديل به "هتل " دارد.

معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري درباره تبديل ساختمان در حال احداث وزارت راه در تپه‌هاي عباس‌آباد كه از زمان خرم؛‌وزير راه دولت اصلاحات، ساخت آن آغاز شده است، به هتل ۵ ستاره گفت: هنوز موضوعي در اين باره به سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري اعلام نشده است.

يزداني در پاسخ به اين پرسش كه مگر ضوابطي براي احداث هتل وجود ندارد كه هر دستگاه دولتي به سهولت تصميم بگيرد ساختمان‌هايش را تبديل به هتل كند؟ تصريح كرد:‌ براي تبديل هر ساختماني به هتل علاوه بر مكان ساختمان، بايد استانداردهاي هتلينگ هم رعايت شود. تپه‌هاي عباس‌آباد به دليل منطقه سرسبز و جنگلي و از سوي ديگر جاذبه‌هاي گردشگري اطراف منطقه، محيط مناسبي براي راه‌اندازي هتل است اما پس از اعلام وزارت راه براي تبديل ساختمان به هتل بايد استانداردهاي هتل‌سازي نيز در آن مورد توجه قرار گيرد.

وي تأكيد كرد: سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري براي تبديل ساختمان‌هاي دستگاه‌ها و وزارتخانه‌هاي دولتي به هتل اعلام آمادگي مي‌كند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها