کد خبر: ۱۲۱۲۰۵
زمان انتشار: ۱۲:۲۷     ۲۷ اسفند ۱۳۹۱
وزیر دفاع آمریکا از رئیس جمهور افغانستان خواست برای تحویل مسئولیت زندان بگرام به نیروهای افغان، یک هفته به آمریکا فرصت دهد.

به گزارش598، خبرگزاری فارس به نقل از اطلاعیه «دفتر ریاست جمهوری افغانستان»، پس از یک دوره تنش میان آمریکا و افغانستان بر سر زندان بگرام، کرزی یک هفته دیگر به نیروهای آمریکایی برای واگذاری مسئولیت این زندان مهلت داد.

در این اطلاعیه آمده است: «چاک هیگل» شنبه شب در یک تماس تلفنی با حامد کرزی، از وی خواسته است یک هفته به نیروهای آمریکایی مهلت دهد تا روند انتقال مسئولیت نگهداری از زندان بگرام در جریان این یک هفته انجام شود.

اطلاعیه می‌افزاید: حامد کرزی در این تماس تلفنی با بیان اینکه تاکنون چند مرتبه روند انتقال مسئولیت این زندان به تأخیر افتاده، با این خواست وزیر دفاع آمریکا موافقت کرد.

رئیس جمهور افغانستان در این تماس تلفنی تأکید کرده است که این بار باید برنامه انتقال مسئولیت این زندان به طور کامل اجرا شود.

تعداد زیادی از تروریست‌ها و اعضای طالبان در زندان بگرام ولایت «پروان» در شمال کابل نگهداری می‌شوند.

دولت افغانستان بارها از آمریکا خواسته است که مسئولیت این زندان را به افغانستان واگذار کند که همواره این امر به دلیل کارشکنی آمریکا و با بهانه‌های مختلف به تأخیر افتاده است.

حامد کرزی هفته گذشته به آمریکا هشدار داد در صورتی که روند کامل انتقال مسئولیت این زندان به دولت افغانستان انجام نشود، افغانستان در این راستا به صورت یکجانبه اقدام خواهد کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها