کد خبر: ۱۲۱۱۸۳
زمان انتشار: ۱۲:۱۵     ۲۷ اسفند ۱۳۹۱
در سالگرد اولین شهروند بحرینی به شهادت رسیده بعد از ورود نیروهای اشغالگر سعودی به این کشور، بحرینی‌ها در جزیره ستره تظاهرات اعتراض آمیز برگزار کردند.

به گزارش598، خبرگزاری فارس به نقل از رسانه‌های بحرینی، هزاران نفر از مردم بحرین در جزیره ستره در سالگرد اولین شهروند بحرینی به شهادت رسیده در این کشور بعد از ورود نیروهای اشغالگر سعودی، تظاهرات کرده و تاکید کردند که راهی بجز برقراری دموکراسی برای حل بحران کنونی بحرین وجود ندارد.

این تظاهرات همچنین در دومین سالگرد اعلام حالت فوق العاده در بحرین برگزار شد که رژیم بحرین با همدستی آل سعود با دستاویز قرار دادن آن، تظاهرات بحرینی‌ها را سرکوب و شمار زیادی از شهروندان را شهید، زخمی یا بازداشت کرد.

تظاهرات کنندگان در جزیره ستره اعم از زن و مرد پرچم های بحرین و تصاویر شهدا و بازداشت شدگان را در دست داشتند و با سردادن شعار، خواهان تحقق خواسته های مردم و خروج ینروهای اشغالگر سعودی از کشورشان شدند.

نیروهای ملی مخالف در بحرین نیز در بیانیه خود در پایان این تظاهرات تاکید کردند: این ذهنیت امنیتی است که عرصه سیاسی را پیچیده کرده است و کشور را به بی اعتمادی و فروپاشی بیشتر مبانی حقوق بشر سوق می‌دهد.

این بیانیه از جامعه بین المللی خواست مواضع قاطعی و جدی اتخاذ کند و تاکید کرد که خشونت و استفاده از زور نمی تواند به خواسته‌های عادلانه مردمی پایان دهد.

بحرین از دو سال پیش شاهد تظاهرات مردمی و انقلاب علیه رژیم آل خلیفه است.

نیروهای امنیتی بحرین با همدستی نیروهای اشغالگر سعودی به سرکوب مردم پرداخته‌اند که تاکنون در جریان این سرکوبگری صد‌ها نفر شهید، زخمی یا بازداشت شده‌اند.

شواهد سازمان‌های حقوق بشری نشان می‌دهد که شماری از معترضان زیر شکنجه شدید رژیم آل خلیفه جان خود را از دست داده یا دچار نقض عضو شده و تعدادی از زنان بحرینی نیز بر اثر استنشاق گازهای سمی در جریان تظاهرات مسالمت آمیز خود دچار سقط جنین شده‌اند.

این درحالی است که مردم بحرین با وجود این سرکوبگری‌ها همچنان با آمدن به خیابان‌ها بر مطالبات مشروع خود در دستیابی به حقوق از دست رفته خود از جمله  اجرای عدالت اجتماعی و روی کار آمدن نظامی منتخب تاکید می‌کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها