کد خبر: ۱۲۱۰۸۶
زمان انتشار: ۲۰:۱۰     ۲۶ اسفند ۱۳۹۱
رئیس ستاد انتخاباتی ۲+۱، در دیدار با اعضای انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران؛
حسین مظفر رئیس ستاد انتخاباتی ائتلاف 2+1 در سلسله جلسات انتخاباتی «به سوی امید» که به همت انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران و با محوریت انتخابات ریاست جمهوری سال 92برگزار می¬شود؛ با اشاره وضعیت کشور در شرایط کنونی،اوضاع کشور را در سه سطح دسته بندی کرد.
به گزارش 598 به نقل از خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ وی در ابتدا به موضوع سیاست‌های خارجی اشاره و تاکید کرد: فشار های غرب بر ملت ایران بالاخره ادامه خواهد داشت لذا اگر در برابر این فشارها مقاوم تر باشیم،دیگر فشارها تمام خواهد شد زیرا این فشارها برای خودشان مشکل آفرین است.



مظفر در ادامه به اوضاع سیاسی کشور در داخل پرداخت و گفت: از نظر داخلی متاسفانه وضعی که داریم در تاریخ انقلاب بی سابقه بوده؛ علی‌رغم اینکه فضای اصولگرایی بر سپهر سیاسی کشور حاکمیت دارد، وضع اصولگرایان در بدترین وضع ممکن است. به دلیل اینکه در گذشته یک گروهی بود به نام اصلاح طلب و یک گروه به نام اصولگرا و اصولگرایان یک پارچه بودند، اما در وضعیت کنونی اصولگرایان نه تنها اختلافات را کنار نگذاشته اند بلکه تکه تکه شده اند، می¬شد اختلاف نظرها باشد ولی این گروه-ها نباشد.»

علی عبدی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران با ابراز تاسف نسبت به وجود شکاف بین اصولگرایان گفت: حضرت امام(ره) نکته بسیار مهمی را اعلام کرده اند و آن این است که اگر 124هزار پیامبر یکجا جمع شوند با هم به مشکل برنمی‌خورند، چرا که معیار عمل تمام آن ها فرمان خداوند است.



 وی افزود: اینکه امروز بسیاری از افراد به ظاهر اصولگرا حتی حاضر نیستند در کنار یکدیگر بنشینند نشان از این واقعیت تلخ دارد که برخی از این افراد برای رضای خدا تلاش نمی‌کنند.

رئیس ستاد انتخاباتی ائتلاف 2+1 در بخش دیگر از صحبت¬های خود، جنگ و ستیزهای بین قوای سه گانه، تک روی کردن در مدیریت و سلیقگی عمل کردن در مدیریت، بی اعتنا بودن به قانون و مطرح کردن حرف هایی که نباید در سطح جامعه زده شود و مشکلاتی که از نظر اجرایی بر مردم تحمیل شده را از جمله مشکلات مدیریتی کشور عنوان کرد و افزود: شرایط مدیریتی کشور وضعیت بسیار بحرانی دارد. بخشی از مشکلاتی که الان وجود دارد تحریم هاست و بخشی از آن حتما مدریتی است و قابل حل شدن است.

در ادامه این دیدار علی عبدی خطاب به دکتر مظفر اعلام کرد: ما بر اساس آیات و روایات، و بر مبنای شاخص های مطرح شده از سوی حضرت امام(ره) و  مقام معظم رهبری(دامت برکاته)،  برای رئیس جمهوری در طراز جمهوری اسلامی ایران هشت معیار اصلی را مشخص کردیم که عبارت اند از: دین مداری، ولایت مداری، استکبارستیزی، ساده زیستی، وحدت گزینی، تخصص گرایی، مقاومت گزینی، و جوان گرایی. حال از شما میخواهیم که اولاً مشخص کنید افراد موجود در این ائتلاف در چه نقطه ای از هرکدام از این معیارها قرار دارند؟ ثانیاً این ائتلاف چه برنامه هایی برای رسیدن به سطوح بالاتری از این معیارها را دارد؟

وی در پاسخ به این سوال با تاکید بر اتحاد میان مسئولین در انتخابات پیش‌رو، داشتن تخصص و تعهد را از نکات مهم دانست و بیان کرد : باید یک وفاق بین مسئولین و نیروهای انقلاب وجود داشته باشد. الان دیگر روش آزمون و خطا بسیار پرهزینه است به همین دلیل این ائتلاف بوجود آمد. پایه آن این بود که یک نفر از اعضای تاثیر گذار جامعه که تعهد آنها به امام و مقام معظم رهبری و دین و... تثبیت شده است با هم ائتلاف کرده اند،این ائتلاف تصمیم گرفته اند که با هم جلو بیایند و دولت را تشکیل دهند.


مظفر در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ائتلاف 2+1 پرداخت و گفت : انتخاب نامزد ریاست جمهوری الزاما از بین این سه نفر نخواهد بود و ممکن است شخص دیگری انتخاب شود. این سه شخصیت عاشق مقام معظم رهبری(مدظله العالی)هستند و بر گفتمان امام (ره) و انقلاب پایبندی اعتقادی دارند.

رئیس ستاد انتخاباتی ائتلاف 2+1 بر اهمیت اعتدال و عقلانیت تاکید و بیان کرد :اعتدال و عقلانیت امروزه مهم ترین مسئله است که این سه نفر دارای این خصوصیت ها هستند و نماد ظرفیت عظیم جامعه اصولگرایی بوده و هرکدام دارای تجربه بالای مدیریتی می باشند.



وی گام دوم ائتلاف 2+1 را ظرفیت سازی دانست و گفت : در مرحله بعدی باید ظرفیت سازی بشود و با مراجع سیاسی تاثیرگذار در انتخابات دیدارهایی صورت بگیرد همچنین ما از کسانی که دارای رای نسبتا بالایی هستند حاضریم به این مجموعه دعوت می‌کنیم.»

مظفر در پاسخ به این سوال که، "آیا این ائتلاف که شکل گرفته است می‌تواند جایگاه خود را جریان اصولگرایی حفظ کند و اساساً چه تضمینی برای باقی ماندن و از بین نرفتن این ائتلاف وجود دارد؟"گفت: کسانی که این ائتلاف را شکل داده اند، گفتند که ائتلاف ما به دلیل اینکه بر مبنای اعتقادات شکل گرفته و برای سامان دادن به جریان اصولگرایی و برای احیای گفتمان امام (ره)و رهبری(مدظله العالی) و انقلاب شکل گرفته است، احتمال اینکه از بین برود وجود ندارد. یکی از ویژگی های مثبت این ائتلاف این است که این ائتلاف شکل گرفته باعث شده است تا ضعف ها بسیار کم شود و این باعث خواهد شد که جریان اصولگرایی حفظ گردد.

رئیس ستاد انتخاباتی ائتلاف 2+1، به سوال دیگری مبنی براینکه این مسئله وجود دارد که در فتنه 88 برخی از اعضای ائتلاف 2+1 تصمیم گیری درستی نکرده اند و به نوعی ساکت فتنه عنوان شدند اینگونه پاسخ داد : در قضیه فتنه 88 علاوه بر کارهایی که از طرف فتنه گران صورت گرفت یک بداخلاقی هایی از سوی کاندیدای مورد حمایت جریان اصولگرا انجام شد که باعث گردید لج و لج بازی هایی شکل بگیرد که به خاطر حمایت از فتنه نبوده بلکه به دلیل بی‌اعتنایی به این کارهای بوده است. این افراد که شما می‌گویید در جای مناسب نسبت به فتنه موضع گیری کردند.»

وی در پاسخ به این سوال که این شائبه مطرح است که در صورت حضور آقای هاشمی رفسنجانی، آقای ولایتی کنار بکشد زیرا احترام خاصی برای ایشان قائل هستند، گفت :من معتقدم که نباید شخصیت های نظام را به جان هم انداخت، برخی همان زمانی که فتنه بوجود آمده است باید موضع گیری می‌کردند. آن زمان که از طرف کشورهای خارجی حمایت می‌شدند باید موضع گیری می‌کردند اما اینکه الان آمدند، نباید انتظار داشته باشند که مردم به آن ها رای بدهند. خوب، این شائبه که آقای ولایتی برای آقای هاشمی کناره گیری می‌کند کاملاًغلط است، زیرا آیت الله هاشمی الان با آیت الله هاشمی آن زمان فرق دارد، شرایط آن زمان ایجاب می‌کرد که آقای ولایتی کنار بکشند.»

حسین مظفر پاسخ سوالی دیگر مبنی بر اینکه در جهت ائتلاف با افرادی که در خدمت جمهوری اسلامی هستند و التزام عملی به رهنمودهای امام و رهبری دارند چه کارهایی صورت گرفته است را اینگونه داد: دیدارهایی با جامعه روحانیت، با آیت الله مهدوی کنی و دیگر بزرگان دیدارهایی داشتیم، توصیه هایی هم شده است. اگر اینکه ما فضا را باز بگذاریم و بگوییم که همه را شرکت میدیم کاری است غیر ممکن،زیرا ظرفیت ها متفاوت است ویکی از شرایطی که ائتلاف برای حضور افراد جدید قائل است این می¬باشد که ظرفیت کسب آرا را داشته باشد و این را هم باید بگویم که برخی از کسانی که اسامی آنها به عنوان نامزد مطرح هستند برای پیوستن به ائتلاف اعلام آمادگی کردند.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا با جبهه پایداری هم برای معرفی نامزد مشترک صحبت کرده اید، گفت: نه، چنین صحبتی انجام نشده چرا که نوع نگاه ما از اساس با دوستانمان در جبهه پایداری متفاوت است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۲۵ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۱
۰
۰
بناز م به این دانشجو یان که هنو ز دنبال ادم ها ی تا ریخ گذشته می گردند اقای مظفر دو ران سیاسی اش سپر ی شد ه و عمل کرد ش در دو لت ها ی قبل مشخص است و نیاز ی به تبیین ندارد و اقعا ادم حیران می ما ند که چه بگو ید
پاسخ
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۰۹ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۱
۱۱
۰
هیچ فرقی نکرده فقط یه کم از دم خروس زده بیرون یه کم ها
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۷ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۱
۰
۰
شبكه ايران، كوشكي! آقاي هاشمي با وجود آنکه رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام است و به طور مستقيم از مقام معظم رهبري حکم گرفته است اما برخي جرات می‌کنند درباره ايشان حرف هاي بی‌ربط بزنند‌. تخريب شخصيت فردي مانند هاشمي جز بد اخلاقي چيز ديگري نيست که متاسفانه سال‌هاست شاهد اين تخريب هستيم‌. اگر امام(ره) زنده بود، پوستتان را مي كند. اجازه تخريب به چون شما از منافقين و رجوى بدتر مي داد؟! شماها از رجوى و منافقين بدتريد، لاجوردى اگر زنده بود امانتان نمي داد كه چهارتا بچه ساواكي و توده ايي دستاوردهاى انقلاب خميني و مبارزات روحانيت شعيه را ملعبه خود كنند و حرفهاى منافقين را قرقره كنيد.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها