کد خبر: ۱۲۰۷۱۸
زمان انتشار: ۰۰:۲۳     ۲۵ اسفند ۱۳۹۱
مهندس حسام، آنقدر بین لبنانی‌ها محبوبیت داشت که او را در حد یک رئیس جمهور قبول داشتند و برایش احترام خاصی قائل بودند. یک خارجی که از جان برای بازسازی و عمران لبنان مایه می‌گذاشت.

به گزارش 598 به نقل از خبرنگار حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس (باشگاه توانا), "شهید حسن شاطری" یا همان "مهندس حسام خوشنویس"، که به‌عنوان اعضای بازسازی لبنان در این کشور حضور داشت، 40 روز قبل به دست عوامل صهیونیستی که حضور او را به شدت مانع تحقق آرمان‌های خود می‌دانستند در آنجا ترور شد.

مهندس حسام، آنقدر بین لبنانی‌ها محبوبیت داشت که او را در حد یک رئیس جمهور قبول داشتند و برایش احترام خاصی قائل بودند. یک خارجی که از جان برای بازسازی و عمران لبنان مایه می‌گذاشت.

همه دوستش داشتند، از پیرمردها و پیرزن‌های لبنانی که حتی برایش دردل می‌کردند تا جوانان و حتی بچه‌های آنجا. انگار پدر همه آنها بود. او را به نام مردی که هیچ‌وقت خسته نمی‌شود می‌شناختند، مردی که 3 شیفت برای بازسازی لبنان کار می‌کند. مردی که حتی دعوت کودکان را هم رد نمی‌کند.

همانی که جای ساخت راه و پل به تنهایی، اول کارخانه ساخت مواد اولیه را به راه انداخت و بعد از همان مواد برای ساخت آنجا استفاده می‌کرد. 

مهندس عمران مقیم سواحل مدیترانه، که خود میاندار و مداح هیئت‌های لبنان بود. همو که صبح‌های جمعه هرجا که بود خود را برای دعای ندبه به بیروت می‌رساند و ...

 

 

کار "مهندس حسام" در لبنان بعد از سال‌ها، رو به پایان بود. باید برمی‌گشت. می‌خواست یادبودی برای دوستان لبنانی و افراد ایرانی که کمک کارش بودند بگذارد. از خودش یادبود نگذاشت، تصویر امام خامنه‌ای را به آنها هدیه داد!

حاج علیرضا پناهیان می‌گفت: "از 2 ماه آخری که در ایران بود، شاید حدود یک ماه فقط دنبال جمله‌ها می‌گشت. جمله را می‌خواند و می‌گذاشت روی دیوار و می‌گفت: «این جمله خوب است، اما مناسب نیست. می‌خواهم جمله‌ای بگویم که درجا تأثیر بگذارد، تفکر ایجاد کند». به ده‌ها جمله رسیده بود، می‌گفت: «مانده‌ام از کدام جمله استفاده کنم» و عالی‌ترین جمله را استفاده کرد که اگر کل عقل و مغز متفکر همه بخش‌های وزارت خارجه دور هم جمع می‌شدند، نمی‌توانستند جمله‌ای به این زیبایی تهیه کنند، یعنی اگر بهترین جمله را انتخاب می‌کردند، همین جمله‌ای بود که او تهیه کرد."

و ادامه داد "یعنی تمام افتخاراتش را نثار امام و ولایت کرد. دنبال تصویر تأثیرگذاری بود که بتواند از ولایت در دل‌ها باقی بگذارد. اگر مسئولین خدمت نمی‌کنند که خیانتکارند و هیچ. خدا نکند از این افراد در میان مسئولین ما باشند. اگر خدمت می‌کنند از شهید شاطری یاد بگیرند و خدمت‌شان را سرمایه برای افزایش محبوبیت ولایت قرار بدهند و به‌جا گذاشتن تقویت عزت ولایت، نه این‌که برای خودشان چیزی جمع کنند."

عکس‌هایی که از تصویر امام خامنه‌ای و جمله‌ای از بیانات ایشان سفارش داده بود، بعد از شهادتش آماده شد، اتفاقاً در روزهای چهلمین روز شهادتش. یکی از افرادی که در جریان برنامه عکس‌ها بود، چند روز قبل این را به ما گفت. گویا تعدادی از عکس‌ها زیر نویس عربی داشته که برای هدیه به لبنانی‌ها تهیه شده بود و تعدادی نیز با زیرنویس فارسی تا بین افراد ایرانی حاضر در بازسازی لبنان توضیح شود.

عکس حاضر نمونه‌ای از آن عکس‌هایی است که "مهندس حسام" روزهای متمادی برای تهیه آن زمان گذاشته است. عکس‌هایی که قرار است به همه جهان اعلام کنند که ما هرچه داریم و هرچه هستیم از مولایمان داریم و دیگر هیچ...

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها