کد خبر: ۱۲۰۶۷۵
زمان انتشار: ۲۲:۲۰     ۲۴ اسفند ۱۳۹۱
دبیر کل سازمان همکاری اسلامی در پیام تبریکی به پاپ فرانسیس از وی خواست برای بازگرداندن دوستی بین اسلام و مسیحیت تلاش کند.

به گزارش598، فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، اکمل الدین احسان اوغلو دبیر کل سازمان همکاری اسلامی از فرنسیس اول، پاپ جدید خواست برای بهبود روابط بین مسیحیت و اسلام و بازگرداندن دوستی بین پیروان ادیان الهی تلاش کند.

احسان اوغلو تاکید کرد: باید از مناسبت انتخاب پاپ جدید برای بهبود و روابط بین اسلام و مسیحیت  و بازگشت دوستی بین این دو دین الهی استفاده کرد.

دبیر کل سازمان همکاری اسلامی با ارسال پیام تبریک به پاپ جدید گفت:امید است که فرانسیس اول به تحکیم امنیت و ثبات در جهان برای همه ملت ها کمک کند  و به دور جدید گفت وگوی بین متمدن ها با محبت و همکاری بیشتر نگاه کند.

احسان اوغلو همچنین خواستار گسترش ایده آشتی دیرینه بین اسلام و مسیحیت شد و گفت: سازمان همکاری اسلامی نیز طی هشت سال گذشته برای گسترش این عقیده کار می کند.

شب گذشته مجمع کاردینال‌های واتیکان مأموریت خود را به پایان رساند و کاردینال «جورج ماریو برگوگلیو» را به عنوان پاپ جدید کاتولیک‌های جهان انتخاب کردند.

دو روز طول کشید تا 115 کاردینال ارشد که از سراسر جهان به واتیکان رفته بودند بتوانند پاپ جدید را انتخاب کنند. نهایتا در پنجمین دور از رأی‌گیری بود که یک کاردینال توانست دو سوم مجموع آرا (77 رأی از مجموع 115 رأی) را به خود اختصاص دهد. برگوگلیو که حالا پاپ جدید کاتولیک‌ها به شمار می‌آید، لقب «فرانسیس اول» را برای خود برگزیده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها