کد خبر: ۱۲۰۶۶۸
زمان انتشار: ۲۲:۰۸     ۲۴ اسفند ۱۳۹۱
با کشته شدن یکی از جوانان اغفال شده ترکیه‌ای از سوی گروه‌های تکفیری سلفی برای شرکت در جنگ داخلی در سوریه بار دیگر ماهیت پلید عوامل پشت پرده این جنگ برملا شد.

به گزارش598،به نقل از دفتر خبرگزاری فارس در ترکیه، گروه‌های تکفیری سلفی و وهابی حاضر در سوریه که با ادعای شریعت اسلام جوانان مسلمان و معتقد کشورهای اسلامی را اغفال کرده و به جنگ علیه دولت سوریه می‌کشانند، حتی از جوانان کشور حامی این گروه‌های تکفیری یعنی ترکیه هم صرفنظر نمی‌کنند.

به دنبال کشته شدن یکی از جوانان ترکیه‌ای اغفال شده از سوی گروه‌های تکفیری مردم مسلمان ترکیه بار دیگر نسبت به حمایت دولت اردوغان از گروه‌های مذکور علیه دولت بشار اسد در سوریه واکنش نشان دادند.

بوراک یازیجی جوان 22 ساله از استان ریزه ترکیه که توسط گروه‌های تکفیری تروریست اغفال و برای جنگ علیه ارتش سوریه به این کشور برده شده بود، روز گذشته در یکی از درگیری‌ها کشته شد.

در حالی که یکی از دوستان بوراک یازیجی با دادن خبر کشته شدن وی به خانواده‌اش مدعی شهید شدن این جوان مغفول شده بود، آقای حسن یازیجی پدر این جوان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با رد این ادعا تصریح کرد که فرزندش را گول زده و به سوریه برده‌اند.

وی گفت فرزندش سه ماه پیش به طور غیرقانونی وارد خاک سوریه شده و بعد از آن به ترکیه بازگشته و پلیس فرزندش را به دلیل گذر غیرقانونی از مرز تنها به پرداخت جریمه نقدی محکوم کرده و پسرش یک ماه بعد دوباره به سوریه رفته است.

وی در ادامه افزود پسرش قبل از عزیمت گفته باید سر چند تن از افراد بشار اسد را بریده و سپس شهید شود و باید در راه خدا جهاد کند و همه این حرف‌ها نشان می‌دهد که وی از سوی گروه‌های تکفیری سلفی شستشوی مغزی شده است.

حسن یازیجی در ادامه با بازخواست از وزارت کشور و امور خارجه ترکیه اظهار داشت این وزارتخانه‌ها باید پاسخ دهند که فرزندم و دیگر جوانان اغفال شده ترک چگونه به راحتی از مرز عبور کرده و وارد خاک سوریه می‌شوند؟

گفته می‌شود در حال حاضر صدها جوان ترک در کنار دیگر جوانان اغفال شده در سایر کشورهای اسلامی در خاک سوریه علیه دولت بشار اسد می‌جنگند و این جنگ را جهاد در راه خدا می‌پندارند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها