کد خبر: ۱۲۰۴۳۱
زمان انتشار: ۱۲:۱۰     ۲۳ اسفند ۱۳۹۱
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه جنگ لفظی مسکو و واشنگتن بر سر سوریه اعلام کرد که ادعای روسیه در به چالش کشیدن مواضع دولت آمریکا در قبال بحران سوریه را درک نمی‌کند.

به گزارش598، خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "ویکتوریا نولاند" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کردد که ادعای وزارت خارجه روسیه در خصوص مواضع واشنگتن در قبال سوریه غیر قابل درک است.

نولاند روز سه شنبه در کنفرانس مطبوعاتی گفت: من بیانیه وزارت خارجه روسیه را دیدم، اگر بخواهید صادقانه صحبت کنم، من اصلا درک نمی‌کنم که آنها به چه دلیل مواضع ما در خصوص سوریه را به چالش کشیده‌اند. ما تاکنون بارها اعلام کرده‌ایم که اگر بیانیه ژنو را مطالعه کنید، در آن از ایجاد دولت انتقالی با حقوق اجرایی کامل بر اساس توافق همه طرفین صحبت شده است. ما هرگز نگفته‌ایم که در این سند اشاره‌ای به اسد (رئیس جمهوری سوریه) شده است. ما تنها این را می‌گوییم که حال که صحبت از توافق طرفین است، تا آنجا که ما از مذاکرات خود با مخالفان دریافتیم، ما هیچ آینده‌ای برای باقی ماندن اسد در مسند قدرت نمی‌بینیم.  

وی توضیح داد که بر اساس سخنان رهبران مخالفان سوریه، آنها تنها با نمایندگانی از سوی دولت به مذاکره خواهند پرداخت که دستشان به خون مردم این کشور آغشته نباشد. حال مسئله این است که آیا چنین کسی در دولت سوریه حضور دارد.

لازم به یادآوری است که "الکساندر لوکاشوویچ" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد که مقامات مسکو تفسیر نادرست دیگری از سوی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در خصوص بیانیه ژنو مصوبه نشست «گروه اقدام» در تاریخ 30 ژوئن سال 2012 را مورد توجه قرار دادند.

لوکاشوویچ یادآور شد: ما یکبار دیگر تاکید می‌کنیم که این سند که در نشست ژنو مورد تایید همه کشورهای نقش آفرین در حل و فصل مناقشه داخلی در سوریه، از جمله کشور آمریکا، قرار گرفته، دقیقا بر خروج از بحران کنونی در این کشور صرفا از راه مسالمت آمیز و با استفاده از شکل گیری دولت انتقالی از سوی دولت و مخالفان به منظور بررسی مشکلات و فراهم سازی شرایط برای برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه در سوریه تاکید کرده است. 

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد که این بیانیه و مفاد آن را نمی‌توان به گونه دیگری و آنطور که خود مایل هستیم، تفسیر و تحریف نمود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها