کد خبر: ۱۲۰۴۱۱
زمان انتشار: ۱۱:۵۰     ۲۳ اسفند ۱۳۹۱
شاخه نظامی حزب کارگران کردستان عراق که قرار بود دیروز، 8 گروگان‌ ترک را آزاد کند، تحویل این کارمندان دولتی ترکیه را به امروز موکول کرد.

به گزارش598،  خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «آناتولی»، شاخه نظامی حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) که قرار بود، دیروز چند گروگان ترک را آزاد کند، از این اقدام خودداری کرد و آن را به امروز موکول کرد.

«صباحات تونجل» نماینده پارلمانی ترکیه از حزب اپوزیسیون صلح و دموکراتیک ترکیه که یک حزب کردی است، گفت که تحویل این کارمندان دولتی ترکیه که چندی پیش به گروگان گرفته شده ‌بودند، به امروز، چهارشنبه موکول شده است. دلیل این تاخیر نیز به مشکلی که برای پ‌ک‌ک، پیش آمده است، باز می‌گردد.

وی افزود: مسئله آزادی این کارمندان ترک، مدتهاست که گروه‌های سیاسی ترکیه را به خود مشغول کرده است. پس از دیدار اخیر اعضایی از حزب صلح و دموکراتیک ترک در ماه گذشته، این مشکل تا حدودی حل و فصل شد.

بر اساس این گزارش، قرار بود دیروز، 8 کارمند ترکیه که از سوی پ‌ک‌ک به اسارت گرفته شده‌بودند، آزاد شوند و این اقدام، گام مثبتی در مسیر حل و فصل منزعه کردها و ترکها به شمار می‌رود.

دیروز نیز، حکومت منطقه کردستان عراق از رسیدن هیئتی کردی از ترکیه به این منطقه برای تحویل هشت اسیر ترکیه از حزب کارگران کردستان خبر داد.

«سفین دزیی» سخنگوی دولت کردستان گفت: هیئتی از حزب صلح و دموکراتیک ترکیه وارد استان دهوک شده‌اند تا هشت اسیری را که در نزد حزب کارگران کردستان هستند، تحویل بگیرند.

وی افزود: «احمد ترک» نماینده کرد در پارلمان ترکیه، با توافق حزب کارگران کردستان برای آزادی اسرا در پی سفارشات رهبر در بند این حزب یعنی «عبدالله اوجلان»، برای تحویل گرفتن آنان آمده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها