کد خبر: ۱۲۰۱۲۵
زمان انتشار: ۱۳:۳۱     ۲۲ اسفند ۱۳۹۱
رييس کميته انضباطي با بيان اينکه در صورت شکايت پرسپوليس يا بنگر پرونده تماشاگران سپاهان به جريان مي‌افتد، گفت: تکرار تخلف‌ از سوي استقلالي‌ها بيش از دو يا سه بار باعث شد محروم‌شان کنيم.
به گزارش ايسنا ، اسماعيل حسن‌زاده درباره ابهام‌ها و اعتراض‌هايي که نسبت به احکام کميته انضباطي فدراسيون فوتبال براي بازي استقلال و تراکتورسازي و برخي موارد ديگر وجود داشت پاسخ داد.



** تکرار تخلف استقلالي‌ها ما را مجبور کرد محرومشان کنيم

رييس کميته انضباطي درباره محروميت يک‌جلسه‌اي تماشاگران استقلال و اينکه چرا استقلالي‌ها مانند برخي تيم‌هاي ديگر مشمول جرايم نقدي نشده‌اند، اظهار کرد: کميته انضباطي با توجه به سابقه تماشاگران استقلال که تاکنون دو يا سه مورد تخلف داشتند و منجر به جرايم نقدي شد، اين بار تصميم به محروميت گرفت. طبق قانون ما چندين مرتبه جريمه مي‌کنيم و تنها در صورت تکرار تخلف، مجبور مي‌شويم محروم کنيم.

** گهر اول قوانين فيفا و AFC را تغيير دهد بعد ايران!

وي در واکنش به ادعاي قائم مقام گهر دورود که معتقد است کميته انضباطي تماشاگران استقلال را محروم کرده اما هواداران گهر بايد اجازه حضور در ورزشگاه آزادي براي مسابقه دو تيم را داشته باشند نيز گفت: طبق قانون وقتي تماشاگران تيم ميزبان محروم مي‌شوند، آن بازي بدون حضور کليه تماشاگران برگزار مي‌شود؛ حالا اگر مسوولان گهر مي‌خواهند اين قانون‌ را عوض کنند، بايد اول قوانين فيفا سپس AFC را تغيير دهند تا برسد به تغيير قوانين ايران!

** مگر فيفا براي صدور احکامش کسي را احضار مي‌کند؟

رييس کميته انضباطي درباره اظهارات ميرشاد ماجدي سرپرست استقلال به کميته انضباطي از جمله اينکه چرا راي تماشاگران استقلال بر خلاف احکام ديگر اين قدر سريع صادر شد، اظهار کرد: از اينکه بدون اطلاع بعضي صحبت‌ها بيان مي‌شود متاسفم. کميته انضباطي آراي مسابقه رفت دو تيم در تبريز را به سرعت صادر کرد. در برخي بازي‌ها که ممکن است ناظران کميته انضباطي هم در آن نباشند طبيعتا بايد منتظر بازگشت ناظران مسابقه از شهر مربوطه و ارايه گزارش‌هايشان ماند؛ ضمن اينکه در برخي موارد نياز به احضار اشخاص و دريافت توضيح‌هاي آنها هم هست اما گاهي اوقات هم نيست، مگر فيفا براي صدور احکامش کسي را احضار مي‌کند؟

** صحبت‌هاي ماجدي واقعيت ندارد

وي افزود: کميته انضباطي مطابق قانون مهلت 15 روزه‌اي براي بررسي و صدور احکام دارد و تازه اين جدا از پرونده‌هايي است که مي‌بايست به آرشيو اتفاقات رجوع کرد. اما وقتي بنده خودم در استاديوم آزادي بودم، همه اتفاقات را ديدم و نيازي هم به احضار کسي نيست، احکام را خيلي سريع صادر کرديم و برخي صحبت‌هاي نادرست در اين باره را هم ناشي از بي‌اطلاعي دوستان از رويه‌هاي قانوني و معمول مي‌دانيم بنابراين صحبت‌هاي ماجدي در اين خصوص واقعيت ندارد.

** محروميت کمتر از سه جلسه قطعي و غيرقابل اعتراض است

حسن‌زاده در واکنش به اينکه چرا احکام صادره غير از جريمه نقدي 8 ميليون توماني قطعي هستند و قابليت اعتراض به استيناف را ندارند، اظهار کرد: براساس ماده 15 آيين‌نامه انضباطي برخي آرا قابليت اعتراض ندارند و همه اين‌ها را قانون مشخص کرده است. به طور مثال جرايم نقدي تا 3 ميليون تومان يا محروميت‌هاي تا 3 جلسه قطعي هستند و جاي اعتراض ندارند. اگر مبالغ و محروميت‌ها بيشتر باشد، قابليت اعتراض پيدا مي‌کند.

** پرسپوليس يا بنگر شکايت کنند، حکم تماشاگران سپاهان را هم مي‌دهيم

وي در پاسخ به اين سوال که چرا هنوز راي تماشاگران سپاهان بخاطر اهانت به محسن بنگر صادر نشده است، به ايسنا گفت: درباره اهانت تماشاگران سپاهان به بنگر و حتي عکس‌العمل او هيچ گزارشي از طرف مقامات مسوول در مسابقه به کميته انضباطي نرسيد و ما هم از طريق رسانه‌ها در جريان برخي موارد قرار گرفتيم بنابراين طبق اختيارات قانوني، بنگر را دعوت کرديم و مي‌دانستيم اهانت‌هايي هم به او شده است. اگر او مي‌آمد و توضيح مي‌داد، ما مي‌توانستيم با اطلاع بيشتري درباره تماشاگران سپاهان تصميم‌گيري کنيم.

رييس کميته انضباطي با بيان اينکه در صورت شکايت پرسپوليسي‌ها به پرونده تماشاگران سپاهان رسيدگي خواهد شد نيز تصريح کرد: بنگر نيامد و کميته انضباطي حکم مربوط به او را صادر کرد اما اگر پرسپوليسي‌ها مستنداتشان را ارايه کنند يا حتي خودمان در آينده به جمع‌بندي برسيم يا اينکه بنگر شکايت کند، قطعا به پرونده تماشاگران سپاهان رسيدگي کرده و حکم انضباطي آنها را صادر مي‌کنيم.

** نمي‌توانيم در تمام بازي‌ها ناظر داشته باشيم

وي در واکنش به اينکه مگر درباره تماشاگران استقلال، مسوولان تراکتورسازي يا جواد کاظميان شکايت کردند و مگر کميته انضباطي در ساير ورزشگاه‌ها ناظر ندارد؟ به ايسنا گفت: خير ما در همه ورزشگاه‌ها بخاطر کمبود امکانات و محدوديت‌هاي بودجه‌اي يا تعداد مسابقات در يک روز، نمي‌توانيم ناظر داشته باشيم و رسيدگي به برخي موارد براساس شکايت تيم‌ها يا اشخاص صورت مي‌گيرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها