کد خبر: ۱۱۹۹۱۲
زمان انتشار: ۲۰:۴۲     ۲۱ اسفند ۱۳۹۱
ويليام آتشكده بازیكن دورگه به كی‌روش پاسخ منفی داد تا سوئد را به ایران ترجیح داده باشد.

چندی پیش فدراسیون فوتبال از آغاز مذاكرات كارلوس کی‌روش با یك بازیكن دورگه دیگر شاغل در اروپا برای حضور در تیم ملی پرده برداشت و تاكید كرد كه این بازیكن دروازه بان نیست.


کی‌روش كه هفته گذشته برای دیدن بازی دانیال داوری گلر تیم اینتراخت برانشویگ و انجام مذاكرات نهایی با او به آلمان سفر كرده بود، قرار بود در این سفر با بازیكن دورگه فوق نیز صحبت كند. بازیكنی كه نام او فاش نشده بود، اما بر طبق اخبار موثق نام بازیكن موردنظر ویلیام آتشكده است كه در لیگ سوئد توپ می زند.


آتشکده در سوئد متولد شده و پدری ایرانی دارد. او 20 ساله است و با 1.80 متر قد در پست مهاجم بازی می كند، شماره 28 به تن می‌کند و برای تیم ‌اوربرو‌ بازی می‌کند. او پیش از اوبرو، پیراهن تیم معروف گوتبورگ سوئد را نیز بر تن داشته و سپس از سال 2011 به تیم اوربرو منتقل شد.


آتشكده فوتبال خود را از تیم ‌آزاله‌ در مناطق آغاز کرد و سپس در سال ‌2009 به تیم گوتبورگ پیوست. دو سال برای این تیم بازی کرد و یک گل زد. البته تنها در 5 مسابقه فرصت بازی یافت. سپس از سال 2011 به تیم اوربرو منتقل شد که در این تیم عملکرد خوبی داشت. او 28 بازی برای اوربرو انجام داد و 7 گل زد.


او هنوز نیز عضو این تیم است و در فصل جدید که به زودی آغاز خواهد شد، باز هم پیراهن این تیم را به تن خواهد کرد. جالب اینكه ویلیام سابقه حضور در تیم ملی سوئد را هم دارد. او 9 بازی برای تیم زیر 19‌ساله‌های سوئد انجام داده و یک گل به ثمر رسانده و شاید همین چند بازی یكی از مهمترین دلایل بی میلی آتشكده برای پوشیدن پیراهن تیم ملی ایران باشد.


کی‌روش علاوه بر شنیدن تعریف‌های زیادی از آتشکده،‌ برخی از فیلم‌های بازی این بازیکن را تماشا کرده و قصد دارد او را به تهران بیاورد تا برای تیم ملی بازی کند. با این وجود گفته می شود كه آتشكده تمایلی برای حضور در تیم ملی ایران ندارد. او به دلیل متولد شدن در كشور سوئد با فرهنگ ایرانی كاملا بیگانه است و برخلاف سایر دورگه های تیم ملی نظیر قوچان نژاد، دژاگه، زندی و حتی داوری هرگز به ایران سفر نكرده و هیچ آشنایی با فرهنگ ایران و زبان فارسی ندارد.


از سوی دیگر آتشكده بواسطه حضور در تیم ملی زیر 19‌ساله‌های سوئد، شانس حضور در تیم بزرگسالان سوئد را نیز داراست و از همین رو نمی خواهد این شانس را از دست بدهد و تیم ملی سوئد را به تیم ملی ایران ترجیح می دهد. بنابراین فعلا پاسخ او به دعوت کی‌روش منفی است.


همچنین شنیده می شود كه مسئولان فدراسیون فوتبال در تلاش هستند تا از طریق پدر ویلیام كه ایرانی است، موافقت این ستاره دوررگه برای حضور در تیم ملی به دست بیاورند. استراتژی جالبی كه پیش از این در قبال فریدون زندی و اشكان دژاگه انجام شد و البته نتیجه داد. اما آیا ویلیام به توصیه های پدرش عمل خواهد كرد؟

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
امین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۹ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۱
۰
۰
والله لیگ ما پر از این ویلیامها و داوریهاست...
چرا کیروش داره آبروی ایران و لیگ برترش رو میبرد؟
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها