کد خبر: ۱۱۹۸۷۳
زمان انتشار: ۲۰:۱۱     ۲۱ اسفند ۱۳۹۱
دبیر کل جریان «الشعب» عراق از رئیس پارلمان و نیز معاون نخست وزیر این کشور خواست یا استعفا دهند یا از مزایده‌های انتخاباتی دست بردارند.

به گزارش598، به نقل از خبرنگار خبرگزاری فارس از بغداد، «علی الصجری» دبیر کل جریان «الشعب» عراق از «اسامة النجیفی» رئیس پارلمان و «صالح المطلک» معاون نخست وزیر عراق خواست یا از پست خود استعفا داده و یا از مزایده های انتخاباتی دست بردارند.

وی با صدور بیانیه ای ضمن اشاره به اینکه النجیفی و المطلک خط مقدم  فراکسیون العراقیه به شمار می آیند از آنان خواست در صورتی که مصمم  هستند در کنار تظاهرات کنندگان باشند، استعفا دهند و یا اینکه مزایده های انتخاباتی را کنار بگذارند.

الصجری دولت عراق را به پاسخگویی فوری به خواسته های تظاهرات کنندگان فراخوانده و گفت: پاسخ به درخواست آنها به معنی شکست در برابر سایر طرفها نیست بلکه مفهوم آن تسلیم در برابر خواست مردمی است که مسئولان را به جایگاه تصمیم گیری رسانده اند.

این در حالی است که النجیفی، جمعه گذشته، از وزیران فراکسیون العراقیه خواست به منظور اعلام همبستگی با عزالدین الدوله وزیر کشاورزی، استعفا دهند.

در این میان وزیر کشاورزی عراق اخیرا در  اعتراض به کشته شدن یکی از تظاهرات کنندگان در موصل ، استعفا داد اما جمال البطیخ رئیس فراکسیون العراقیه ملی با ابراز شگفتی از این اقدام اظهار داشت: در حالی که صدها عراقی قربانی خودروهای بمب گذاری شده، شده‌اند و جان خود را از دست می دهند وزیر کشاورزی در اعتراض به کشته شدن یک شهروند معترض عراقی استعفا داده است!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها