کد خبر: ۱۱۹۷۱۹
زمان انتشار: ۱۳:۰۹     ۲۱ اسفند ۱۳۹۱
قاضی تعلیقی کهریزک پس از خروج از دادگاه:
قاضی تعلیقی کهریزک گفت: من از اتفاقاتی که در داخل بازداشتگاه کهریزک افتاد هیچ اطلاعی نداشتم و تمامی اقدامات صورت‌گرفته خود سرانه بود.

به گزارش 598 به نقل از خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، علی اکبر حیدری فر پس از خروج از دادگاه با حضور در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در زمان حادثه 18 تیر 88 پلیس اطلاعات جرم را مشکوک دانست و افراد را دستگیر کرد و من از حدود 800 متهم که روز 18 تیر دستگیر شده بودند پس از پالایش اولیه 300 نفر را آزاد کردم.

وی افزود: روز 19 تیرماه به همراه 2 همکار قضایی که بازپرس امنیت بودند تحقیقات قضایی را آغاز کردیم و نسبت به صدور قرار اقدام کردیم.

این قاضی تعلیقی تصریح کرد: من به صورت مستقل و نسبت به مسئولیت قضایی که بر عهده داشتم با این موضوع برخورد کردم.

حیدری فر در خصوص روند برگزاری دادگاه گفت: تاکنون روند برگزاری خوب بوده و دفاعیات من به جلسه بعدی موکول شده است.

وی افزود: ما تقصیری نداشته‌ایم که بخواهیم مسئولیت آن را بپذیریم و هر اقدامی که انجام داده‌ایم براساس مسئولیت قضایی بوده است.

این قاضی تعلیقی ضمن ابراز بی اطلاعی از اتفاقات رخ داده در بازداشتگاه کهریزک گفت: تمامی اتفاقاتی که در این بازداشتگاه رخ داده یک عمل خودسرانه بوده است.

وی افزود: سال 86 آیت‌الله شاهرودی خطاب به رئیس سازمان زندان‌ها حکمی را صادر کرد که طی آن بازداشتگاه کهریزک باید تحت نظارت سازمان زندانها باشد و اگر نظارتی نبوده مقصر سازمان زندانها است که به تکلیف خود عمل نکردند.

این متهم پرونده کهریزک افزود: قبل از صدور مجوز آیت‌الله شاهرودی، استفاده‌های مختلفی از این زندان می‌شده، ما متهمینی که نگهداری آنها در اوین خطرناک بود را به کهریزک می‌فرستادیم، بازداشتگاه کهریزک قانونی بوده است.

حیدری فر تصریح کرد: کهریزک در زمان اصلاحات و با هزینه موسوی لاری و خاتمی تأسیس شده و این بازداشتگاه دست‌گل اصلاحات است.

وی افزود: معاون نظارت بر زندان‌ها در زمان حوادث تیرماه اعلام آمادگی کرد که برای پذیرش 400 نفر زندانی جا دارد و ما هم براساس این اعلام آمادگی 147 نفر را به کهریزک فرستادیم.

حیدری فر در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا ممکن است با اظهارات شما به تعداد متهمین از جمله رئیس زندان کهریزک اضافه شود، گفت: سازمان زندانها باید نسبت به جرائم و تخلفاتی که در کهریزک اتفاق افتاده نظارت می‌کرده که اگر این اتفاق نیفتاده آنها از دستور آیت‌الله شاهرودی تخلف کردند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۵ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۱
۰
۰
گناه مرتضوی برخورد با اغتشاشگرانه واقعا بی عدالتیه که اینطور قوه قضاییه برخورد میکنه مقام معظم رهبری فرمودند حرکت در راه اصلاح قوه قضاییه جهاد است حالا متوجه این امر میشیم
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها