کد خبر: ۱۱۹۶۶۵
زمان انتشار: ۱۲:۱۴     ۲۱ اسفند ۱۳۹۱
در پی اذیت و آزار دانشجویان افغان توسط نظامیان خارجی، حامد کرزی به نهادهای امنیتی افغانستان دستور داد که از ورود نیروهای ناتو به حریم دانشگاه‌ها و مؤسسات تحصیلی جلوگیری کنند.

به گزارش598،به نقل از خبرگزاری فارس، نظامیان خارجی و همکاران غیررسمی افغان آن‌ها به تازگی با ورود به محوطه تعدادی از دانشگاه‌های افغانستان، به اذیت و آزار دانشجویان افغان اقدام کردند.

رئیس جمهور افغانستان ضمن محکوم کردن این عمل نظامیان خارجی، آن را نقض صریح حاکمیت ملی و قوانین افغانستان عنوان کرد.

بر اساس بیانیه دفتر ریاست جمهور افغانستان، کرزی خطاب به فرماندهی نظامیان خارجی در افغانستان اعلام کرد که از تکرار اعمال منافی حاکمیت ملی افغانستان خودداری کنند.

رئیس جمهور افغانستان در عین حال به وزارت کشور، اداره امنیت ملی و مسئولان دانشگاه‌های افغانستان دستور داد که از ورود نظامیان خارجی به حریم دانشگاه‌ها و مؤسسات تحصیلی با جدیت جلوگیری کنند.

در حکم کرزی تصریح شده است: هرگاه نیروهای ائتلاف با توسل به زور وارد حریم دانشگاه‌های افغانستان شوند، نیروهای امنیتی افغان آنان را مورد پیگرد قضایی قرار دهند.

کرزی روز گذشته با اشاره به اذیت و آزار افغان‌ها توسط نیروهای خارجی گفت که شب گذشته نیز در کابل چنین اتفاقی رخ داده است.

کرزی تصریح کرد: نیروهای خارجی شب گذشته یکی از دانشجویان افغان را دستگیر و زندانی کردند اما بر اثر تلاشی که تا پاسی از شب انجام دادم، دوباره آزاد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها