کد خبر: ۱۱۹۲۰۱
زمان انتشار: ۱۱:۱۷     ۲۰ اسفند ۱۳۹۱
نظرسنجی‌ای که هفته‌نامه «آبزرور» انجام داده نشان می‌دهد حزب «محافظه‌کار» به رهبری «دیوید کامرون» با افت شدید محبوبیت روبرو شده و حزب «استقلال» را در فاصله اندکی از محافظه‌کارها قرار داده است.

به گزارش598، خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «پرس آسوشیشن»، انتشار نظرسنجی جدیدی در انگلیس که نشان می‌دهد محبوبیت محافظه‌‌کاران به تنها 27درصد رسیده، بار دیگر «دیوید کامرون» نخست‌وزیر و رهبر این حزب را تحت فشار قرار داده است. این میزان یکی از پایین‌ترین آمار محبوبیت محافظه‌کاران در سال‌های اخیر به شمار می‌آید.

نظرسنجی که هفته‌نامه «آبزرور» (ویژه‌نامه یکشنبه‌های روزنامه گاردین)‌ انجام داده، نشان می‌دهد که حزب «استقلال» به رهبری «نایجل فاراژ» توانسته 17درصد از جامعه انگلیس را با خود همراه کند. این میزان فاصله اندک میان حزب محافظه‌کار به عنوان یکی از بزرگترین و سابقه‌ترین احزاب انگلیسی با حزب استقلال که کمتر در بدنه حاکمیت بوده و دیدگاه انتقادی تندی نسبت به سیاست‌های دولت انگلیس دارد، بی‌سابقه است.

بر اساس این نظرسنجی میزان محبوبیت شخصی «دیوید کامرون» هم با هشت درصد کاهش به تنها 18درصد رسیده است.

این در حالی است که بررسی‌های انجام‌شده بر نتایج انتخابات میان‌دوره‌ای پارلمان انگلی سهم نشان می‌دهد که اگر قرار بود الان انتخابات سراسری برگزار شود، این حزب کار بود که با کسب 93 کرسی در پارلمان، محافظه‌کاران را از نخست‌وزیری کنار می‌زد.

در حال حاضر دولت انگلیس را ائتلاف دو حزب «محافظه‌کار» به رهبری «دیود کامرون» و «لیبرال دموکرات» به رهبری «نیک کلگ» معاون نخست‌وزیر تشکیل داده‌اند. با این وجود مشکلات اقتصادی و مالیات‌های سنگینی که برنامه‌های ریاضتی وزارت دارایی انگلیس در دستور کار قرار داده، موجب کاهش شدید محبوبیت این دو حزب شده است. هفته‌نامه «ساندی‌تایمز» در انتقاد از مالیات‌های بیش از حدی که انگلیسی‌ها باید بپردازند، نوشته است: ما روی درآمدمان مالیات می‌دهیم. بعد اگر بخواهیم پولمان را پس‌انداز کنیم، باز هم باید روی آن مالیات بدهیم. اگر هم بخواهیم آن را در تجارت یا املاک سرمایه‌گذاری کنیم و بخواهیم پول را منتقل کنیم، باید مجددا مالیات بهره سرمایه را بپردازیم. سر آخر هم اگر جرأت کنیم و بمیریم باید این توهین را متحمل شویم که از میراثمان هم مالیات برداشته شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها