کد خبر: ۱۱۹۱۹۵
زمان انتشار: ۱۱:۱۲     ۲۰ اسفند ۱۳۹۱
معاون فرهنگی دانشگاه امیرکبیر گفت: موضوع درگیری دو دانشجو با دانشجوی بسیجی ناهی از منکر به کمیته انضباطی ارسال شده و در حال بررسی است.

احمدرضا رحیمی، معاون فرهنگی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس درباره وضعیت دانشجوی بسیجی که در محیط دانشگاه امر به معروف و نهی از منکر انجام داده بود، افزود: روز سه‌شنبه هفته گذشته یکی از دانشجویان بسیجی به یکی از خانم‌های دانشکده نساجی این دانشگاه درباره وضعیت حجاب تذکر داد.

وی بیان داشت: این تذکر مورد واکنش دو نفر از دانشجویان این دانشکده قرار گرفت و بعد درگیری لفظی صحبت دانشجویان منجر به درگیری فیزیکی و زد و خورد شد.

معاون فرهنگی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تصریح کرد: بعد از بروز این اتفاق رئیس دانشکده نساجی، انتظامات و حراست به ماجرا ورود پیدا کردند و درگیری به اتمام ‌رسید.

* ختم ماجرا با وساطت رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه

رحیمی افزود: دانشجویانی که با یکدیگر در دانشکده نساجی درگیر شده بودند در همان روز سه‌شنبه به حضور رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر می‌روند و بعد از مطرح کردن نکات دو طرف ماجرا با وساطت حجت الاسلام میراحمدی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه امیرکبیر خاتمه می‌یابد.

* ورود بسیج دانشجویی و تشکل‌های دانشگاه به ماجرا

وی با بیان اینکه ماجرای درگیری دانشجوی بسیجی ناهی از منکر با دو دانشجوی دیگر این دانشگاه در روز چهارشنبه هفته گذشته رسانه‌ای می‌شود، تصریح کرد: در روز چهارشنبه بسیج دانشجویی دانشگاه و چند تشکل دیگر بیانیه‌ای درباره موضوع اتفاق افتاده صادر می‌کنند.

معاون فرهنگی دانشگاه صنعتی امیرکبیر اضافه کرد: گزارش اتفاقات رخ داده عصر روز چهارشنبه به صورت مکتوب به ریاست دانشگاه و دیگر مسئولین ارائه شد.

رحیمی تصریح کرد: در روز چهارشنبه شب جمعی از مسئولین دانشگاه با حضور در خوابگاه دانشجوی بسیجی ناهی از منکر از وی عیادت کردند که حال دانشجو خوب بود و صدمه جدی به وی وارد نشده بود.

* درخواست بسیج دانشجویی برای تجمع

وی با بیان اینکه روز گذشته دانشجویان بسیجی درخواست تجمع در محیط دانشگاه را در راستای موضوع عفاف و حجاب و موضوع بسیجی ناهی از منکر این دانشگاه داشتند، گفت: به دانشجویان اعلام شد که باید درخواست آنها در هیئت نظارت مطرح شود.

معاون فرهنگی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تأکید کرد: دانشجویان بسیجی درخواست کننده تجمع با احترام به دانشگاه تجمع خود را برگزار نکردند اما طوماری با موضوع رعایت بیش‌تر عفاف و حجاب و موضوع دانشجوی بسیجی ناهی از منکر تدوین کردند.

رحیمی با بیان اینکه رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در جریان موضوعات رخ داده قرار دارد، گفت: موضوع درگیری رخ داده در دانشگاه به کمیته انضباطی ارائه شده و در این کمیته بررسی صورت می‌گیرد.

* عفاف و حجاب سیاست دانشگاه

وی با بیان اینکه موضوع عفاف و حجاب از سیاست‌های دانشگاه به شمار می‌رود، افزود: برنامه راهبردی عفاف و حجاب از یک سال گذشته تنظیم شده و دارای 110 اقدام است.

معاون فرهنگی دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: این معاونت نیز برای اجرای برنامه راهبردی عفاف و حجاب پایش‌های مختلفی انجام داده و در این راستا جلسات متعددی نیز با بخش‌های مختلف و تشکل‌های مختلف دانشجویی برگزار کرده است.

رحیمی اضافه کرد: از دو ماه گذشته واحدهای مختلف دانشگاه که در حوزه عفاف و حجاب مأمور هستند گزارش فعالیت‌های خود را به معاونت فرهنگی دانشگاه صنعتی امیرکبیر اعلام کرده‌اند.

وی با اشاره به تدوین سند چشم انداز فرهنگی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در سال‌های 85 و 86، گفت: راهبردهای فرهنگی مختلف برای اجرای این سند تدوین شده که یکی از این راهبردها مربوط به عفاف و حجاب است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها