کد خبر: ۱۱۹۰۱
زمان انتشار: ۱۶:۵۲     ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۰
مدير مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) با بيان اينكه ارزش آثار مطهري از معادن اورانيوم بيشتر است، از دانشجويان خواست تا آثار اين استاد شهيد را مطالعه كنند.

به گزارش سرویس دین و اندیشه بی باک، علامه مصباح يزدي مدير موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) ظهر امروز (دوشنبه) در ديدار اعضاي بسيج دانشجويي دانشگاه شاهد كه در محل اين مؤسسه برگزار شد، ضمن گراميداشت سالروز شهادت استاد شهيد مرتضي مطهري از دانشجويان خواست از مقامات علمي اين شهيد استفاده كنند.

فارس نوشت: وي در ادامه با بيان اينكه تحولات در عالم انساني از ابتداي تاريخ رقم خورده است و شخصيت‌هايي در رقم خوردن آن مؤثر بوده‌اند، خاطرنشان كرد: در عصر ما به تصديق بسياري از علما بزرگترين تحول در جامعه انساني، پيروزي انقلاب اسلامي ايران است.

علامه مصباح يزدي با اشاره به پيش‌بيني امام خميني(ره) مبني بر گسترش بركات انقلاب در سطح جهان، گفت: اكنون شاهد گسترش اين بركات هستيم و ان‎شاءالله اين بركات به ثمر خواهد نشست.

وي امام خميني(ره) را اولين شخصيت تأثيرگذار در انقلاب اسلامي ايران عنوان كرد و ادامه داد: اگر بخواهيم در كنار ايشان افراد مؤثري در انقلاب درنظر بگيريم مهمترين عامل براي بررسي كساني هستند كه در آگاهي بخشي مؤثر بودند.

مدير مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) با بيان اينكه در انقلاب عوامل متعددي مؤثر بودند و انقلاب اسلامي ايران برپايه ارزش‌هاي الهي شكل گرفت، تصريح كرد: انقلاب اسلامي ايران قابل مقايسه با ساير انقلاب‌هايي كه در جهان رخ داد، نيست؛ مهمترين شعار انقلاب‌هاي ديگر آزادي بود كه براي دستيابي به آن حاضر به تحمل هر سختي بودند اما اگر اين شعار آزادي را با ارزش‌هاي انقلاب مقايسه كنيم درخواهيم يافت كه اين شعار در برابر ديگر شعارهاي انقلاب ما جزئي بود.

مصباح يزدي اضافه كرد: آزادي مطلق معنا و مفهوم ندارد؛ آزادي مطلق براي حيوانات است و در واقع آزادي‌اي ارزشمند است كه در راستاي تعالي انسان باشد.

وي آزادي با مفهوم گفته شده را يك شعار جزئي انقلاب اسلامي ايران خواند و گفت: شعار انقلاب اسلامي ايران تحقق تعالي انساني در سايه نظام اسلامي بود.

مدير مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) با بيان اينكه همه انقلاب‌ها با تمامي اهدافشان به دنبال پيشرفت مادي آن هم در حدي كه در آن موفق شدند، بوده‌اند، تصريح كرد: انقلاب اسلامي ايران فراتر از زندگي دنيايي بود و آثار اخروي‌اش بزرگتر از آثار دنيوي‌اش است؛ در اين انقلاب تمام اقشار مؤثر بودند اما نقش همه مساوي نبود.

مصباح يزدي اضافه كرد: براي اينكه دريابيم چه‎كسي نقش مؤثري در پيروزي انقلاب داشته است، بايد ديد چه‎كساني بيشتر بر اين پيشرفت و تعالي انساني كمك كردند.

وي شهيد مطهري را يكي از مهمترين و اثرگذارترين شخصيت‌هايي دانست كه به تصديق دوست و دشمن در فضاي فكري انقلاب نقش مؤثري داشته و اظهار داشت: مطهري با توجه به عمر محدودش بعد از انقلاب، پايه فكري و ايدئولوژيك انقلاب را با نوشته‌ها، مصاحبه‌ها و سخنراني‌هايش پايه‌گذاري كرد.

وي ادامه داد: كساني بعد از شهيد مطهري راه ايشان را ادامه دادند اما مطهري پيشتاز بود و البته همين مطهري نيز شاگرد امام خميني(ره) به شمار مي‌رفت.

علامه مصباح يزدي با طرح اين سؤال كه چرا دشمن قبل از همه سراغ مطهري رفت، اظهار داشت: دشمن مي‌دانست مهمترين اقدامات براي روشنگري مباني عقيدتي و ترويج فرهنگ اسلامي توسط مطهري انجام مي‌شود؛ به همين دليل مطهري را مورد هدف قرار داد.

مدير مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) به دانشجويان توصيه كرد كه كتاب‌هاي مطهري را بخوانند و خطاب به دانشجويان در جلسه گفت: قدر آثار مطهري را بدانيد زيرا ارزش اين آثار از معادن اورانيوم بيشتر است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها