کد خبر: ۱۱۸۰۲۹
زمان انتشار: ۱۴:۰۱     ۱۵ اسفند ۱۳۹۱
نخست‌وزیر مصر در بغداد با همتای عراقی‌اش درباره نفت، تبادل زندانیان و تشکیل کارگروه مشترک گفت‌وگو کرد.

به گزارش598،  خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای «الحیات»، «هشام قندیل» نخست‌وزیر مصر که دیروز وارد بغداد شد با «نوری المالکی» نخست‌وزیر عراق دیدار و درباره تبادل زندانیان دو کشور گفت‌وگو کرد.

مالکی در کنفرانس خبری مشترک با قندیل، اظهار داشت: کمیته عالی عراقی – مصری به زودی در قاهره تشکیل جلسه خواهد داد.

وی افزود که در این دیدار درباره صادرات نفت به مصر و امضای توافق‌نامه‌هایی در زمینه برق و بازرگانی میان دو طرف گفت‌وگو شد. همچنین قرار است از تجربه مصر در ساخت مجتمع‌های مسکونی و مدرسه سازی استفاده شود.

نخست‌وزیر مصر نیز اظهار داشت: ما طی این دیدار از تمایل و رغبت برادران عراقی برای گسترش و توسعه روابط اقتصادی دوجانبه آگاه شدیم. از همین رو از وزارت خارجه مصر خواهیم خواست تا روند ورود عراقی‌ها به مصر را تسهیل کند.

یک مقام مسئول و آگاه دولت عراق نیز به الحیات اعلام کرد: مالکی در دیدار با همتای مصری‌اش درباره مسائل مهمی نظیر انتخاب سازوکارهای مناسب برای تشکیل کارگروه مشترک عراق – مصر، زندانیان مصری در عراق، بحران‌های جاری در مصر و عراق و آینده روابط سیاسی دوجانبه گفت‌وگو کرد.

بر اساس این گزارش، نزدیک به 100 زندانی مصری با اتهامات جنایی در زندان‌های عراق به سر می‌برند.

قرار است، نخست‌وزیر مصر دیدارهای جداگانه‌ای نیز با برخی مقامات مسئول عراقی از جمله «اسامة النجیفی» رئیس پارلمان و «حسین الشهرستانی» معاون نخست‌وزیر در امور انرژی داشته باشد.

هیئت مصری همراه قندیل، شامل 60 بازرگان و سرمایه گذار در زمینه‌های مختلف است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها