کد خبر: ۱۱۷۷۸۰
زمان انتشار: ۲۰:۲۴     ۱۴ اسفند ۱۳۹۱
اگر گل نفت تهران به اشتباه مردود شده باشد يك لطف همزمان به دو تيم سرخپوش ليگ انجام شده. تراكتور كه دوئل صدر را برد و پرسپوليس كه به نفت تهران در رتبه پنجم نزديك شد

سايت گل-

ليگ برتر باشگاه‌هاي ايران- جام خليج‌فارس

دوره دوازدهم- هفته بيست و هشتم

تراكتورسازي تبريز- نفت تهران

نتيجه بازي رفت: 1-1 مساوي

دوشنبه 14 اسفند 1391- ساعت 16:00

ورزشگاه يادگار امام تبريز

داور: محسن قهرماني

 

تراكتورسازي تبريز: مهدي ثابتي- مصطفي اكرامي- مرتضي اسدي- محمد نصرتي- محمد ايرانپوريان- مهدي كياني- مهدي كريميان- فلاويو لوپز- محمد ابراهيمي- جواد كاظميان (59- قاسم دهنوي)- سيدمهدي سيدصالحي

 

نفت تهران: حامد فلاح‌زاده- وريا غفوري- بهمن كامل- احمد آل‌نعمه- وحيد حمدي‌نژاد- ميثم حسيني- يعقوب كريمي- امين منوچهري (81- رضا نوروزي)- محمد منصوري- عليرضا عزتي- محمدحسين مهرآزما

 

شرح بازي:

تراكتورسازي و نفت تهران، دو حريف پرقدرت و بالاي جدولي ليگ برتر با تاكتيكي احتياط آميز بازي را آغاز كردند. در مصافي كه نتيجه آن مي‌تواند تاثير زيادي در معادلات بالاي جدول ايفا كند اوليويرا و ابراهيم‌زاده بي‌گدار به آب نزده و براي هر دقيقه بازي برنامه‌ريزي كرده‌اند. حاصل اين تاكتيك محتاطانه تنها دو موقعيت نصفه‌ونيمه گل در 15 دقيقه ابتدايي بازي بود. ابتدا يعقوب كريمي در حوالي دروازه ميزبان موفق نشد ضربه دلخواه خودش را به توپ بزند و چند دقيقه بعد سانتر جواد كاظميان با ضربه سر سيدصالحي در آغوش دروازه‌بان نفتي‌ها قرار گرفت.

در دقيقه 22 يعقوب كريمي با يك فرار 30- 40 متري در موقعيت تك به تك با ثابتي قرار گرفت اما نصرتي در آخرين لحظه توپ را به كرنر زد و موقعيت گلزني را در حساس‌ترين صحنه بازي از كريمي گرفت. در اين دقايق نفت تهران تيم برتر ميدان بود كه موقعيت‌هاي بيشتري نسبت به ميزبان ايجاد مي‌كرد. اما به مرور تراكتور بر بازي مسلط شد و حملات نفت را پاسخ داد. دقيقه 33 محمد ابراهيمي تا درون 6قدم نفتي‌ها نفوذ كرد اما ضربه زميني او را فلاح‌زاده برگشت داد.

يك دقيقه بعد ابراهيمي اين بار پاس گل داد و سانتر او را مهدي سيدصالحي با ضربه سر (كه البته بيشتر به كتف او برخورد كرد تا سر) به قعر دروازه فرستاد و تراكتور را پيش انداخت. هنوز يك دقيقه هم از گل سيدصالحي نگذشته بود كه كاظميان روي اشتباه فاحش سنگربان نفت گل دوم را زد. نفتي‌ها بلافاصله به اين دو گل واكنش نشان دادند و عليرضا عزتي يكي از گل‌ها را با ضربه سر پاسخ داد. بعد از اين توفان چند دقيقه‌اي بازي آرام‌تر شد و تا پايان نيمه اول با همين نتيجه ادامه يافت.

نيمه دوم بازي زير بارش شديد باران آغاز شد. بازي در اين نيمه سطح متوسطي داشت. يعني نه به اندازه دقايق ابتدايي كسالت‌آور، و نه به اندازه دقايق مياني نيمه اول و لحظات ثبت گل، زيبا و توفاني. تراكتور به پيروزي با همان نتيجه 2-1 راضي به نظر مي‌رسيد و حملات نه‌چندان پرتعداد نفتي‌ها براي جبران عقب‌ماندگي هم نتيجه‌اي در بر نداشت. نه ضربه آزاد يعقوب كريمي و نه شوت‌هاي راه دور آل‌نعمه هيچ كدام نتوانست نتيجه را تغيير دهد. حتي آن يك بار هم كه شوت آل‌نعمه در قعر دروازه ثابتي قرار گرفت كمك‌داور با تصميمي مشكوك گل را مردود اعلام كرد كه اعتراض شديد نفتي‌ها را هم به دنبال داشت.

بعد از اين اتفاق مهم، دقايق باقيمانده هم بدون رد وبدل شدن گل سپري شد تا نفت بعد از 10 بازي بدون باخت در يازدهمين بازي شكست را متحمل شود و تراكتور سه امتياز مهم و حياتي را به اندوخته‌هايش اضافه كند. آن هم در پايان مسابقه‌اي كه هيچ يك از دو تيم برتري قابل توجهي بر حريف نداشتند و تلويزيون تبريز هم در پايان بازي تعداد موقعيت‌هاي گل را 3-3 مساوي نشان مي‌داد.

 

شرح گل‌ها:

1-0 تراكتور؛ دقيقه 34: سيدصالحي قصد داشت سانتر محمد ابراهيمي را با ضربه سر به سمت دروازه بفرستد. توپ به جاي سر به شانه سيدصالحي برخورد كرد اما با خوش‌شانسي به همان جايي رفت كه بايد! يعني به قعر دروازه نفت تهران.

2-0 تراكتور؛ دقيقه 35: جواد كاظميان از خارج محوطه جريمه ضربه‌اي زميني را روانه دروازه نفت كرد. توپ درست مقابل پاي فلاح‌زاده بود اما او در جمع كردن اين ضربه اشتباه كرد و توپ از بين پاهايش وارد دروازه شد.

2-1 نفت؛ دقيقه 36: بلافاصله بعد از گل دوم تراكتور، بازيكنان نفت روي دروازه حريف هجوم برده و با سانتر از جناح چپ و ضربه سر عليرضا عزتي كاپيتان خود به گل رسيدند.

 

اتفاق ويژه:

ارسال يك سانتر از جناح چپ خط دفاعي تراكتور و ريباند توپ به پشت محوطه جريمه با شوت احمد آل‌نعمه همراه شد كه در قعر دروازه تراكتورسازي جاي گرفت. اما كمك‌داور بازي آفسايد يكي از بازيكنان نفت را اعلام كرد كه پشت مدافعان تراكتور جا مانده بود. بازيكني كه البته تماسي با توپ نداشت و كمك‌داور در تصميمي مشكوك اعتقاد داشت جلوي ديد مهدي ثابتي را گرفته است!

اگر گل نفت تهران به اشتباه مردود شده باشد يك لطف همزمان به دو تيم سرخپوش ليگ انجام شده. تراكتور كه دوئل صدر را برد و پرسپوليس كه به نفت تهران در رتبه پنجم نزديك شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها