کد خبر: ۱۱۷۷۱۲
زمان انتشار: ۱۴:۳۲     ۱۴ اسفند ۱۳۹۱
رسانه‌هاي رژيم صهيونيستي گزارش دادند بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل قرار است در روزهاي آينده توافقنامه ائتلاف با حزب ميانه‌رو «يش عتيد» و حزب ملي‌گراي مذهبي «خانه يهود» را امضا کند و با احزاب ارتدوکس تندرو ائتلاف نخواهد کرد.
به گزارش598،  سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه هاآرتص ؛ نتانياهو از تشکيل ائتلاف با احزاب ارتدوکس تندرو که متحدان سنتي او به شمار مي روند، منصرف شده است زيرا موفق نشد اتحاد بين حزب "يش عتيد" يعير لاپيد روزنامه نگار سابق و حزب «خانه يهود» نافتالي بنت را بشکند.نتانياهو و بنت يکشنبه با يکديگر ديدار کردند که بيش از دو ساعت به طول انجاميد. منابع دو حزب اين ديدار را مثبت توصيف کردند.

يوري آريِل رئيس هيأت مذاکره کننده «خانه يهود» به راديو نظامي رژيم صهيونيستي گفت: اين ديدار مثبت و ملموس بود.وي افزود: آنها تصميم گرفتند به همکاري با يکديگر در خصوص تعيين هر چه سريعتر شرايط ورود به ائتلاف ادامه دهند . آريِل با اين حال محتاط بود و خاطر نشان کرد: همواره بايد براي پيشامدهاي غيرمنتظره آماده بود .

زاهي هانگبي يک نماينده نزديک به نتانياهو به راديو نظامي رژيم صهيونيستي گفت: متأسفم از اينکه خانه يهود و يش عتيد تلاش نکردند احزاب مذهبي را وارد ائتلاف کنند. ما به سمت دولتي پيش مي رويم که نسبت به ائتلافي که مي توانست با احزاب ارتدوکس تندور تشکيل شود، از ثبات و گستردگي کمتري برخوردار خواهد بود . هاآرتص افزود پس از گفتگوهاي روز يکشنبه بين بنت و نتانياهو، مسئولان «خانه يهود» اعلام کردند بنت به اتحاد با يش عتيد پايبند خواهد بود. دو حزب بر اساس اين اتحاد شرايط خود را براي ورود به دولت ائتلافي تعيين کردند.نتانياهو که دوم فوريه رسما از سوي شيمون پرز رئيس اسرائيل مأمور تشکيل دولت شد، شنبه چهارده روز ديگر براي تشکيل دولت مهلت گرفت.فهرست نتانياهو در انتخابات پارلماني بيست و دو ژانويه با اختلافي اندک به پيروزي رسيد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها