کد خبر: ۱۱۷۵۴۷
زمان انتشار: ۱۱:۱۵     ۱۴ اسفند ۱۳۹۱
نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اعلام کرد که فعالیت شورای امنیت در دوره ریاست این کشور بر این شورا در طول ماه مارس روی حل و فصل مشکلات کنونی در دستور کار جامعه جهانی متمرکز خواهد بود.

به گزارش598، فارس به نقل از روزنامه «وزگلاد»، "ویتالی چورکین" نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد که اول ماه مارس ریاست دوره‌ای شورای امنیت را برعهده گرفته، در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که برنامه کار این ارگان مهم بین‌المللی در دوره ریاست روسیه بر آن روی حل و فصل مشکلات کنونی در دستور کار جامعه جهانی متمرکز خواهد بود.

به گفته این دیپلمات بلندپایه روس، طی ماه مارس اعضای شورای امنیت به بررسی اوضاع در جمهوری دموکراتیک کنگو، مالی، لیبی، عراق، سومالی پرداخته و در عین حال نشست ویژه‌ای برای بررسی اوضاع در خاورمیانه و کوزوو خواهند شد، ضمن اینکه روند اوضاع پیرامون افغانستان و مشکل هسته‌ای کره شمالی که مقامات آن با انجام آزمایش اخیر قطعنامه قبلی شورای امنیت را نقض کردند، نیز در مرکز توجه این شورا قرار خواهد داشت.

چورکین یادآور شد: افغانستان در حال حاضر در حال سپری کردن دوران حساسی است. در ماه آوریل انتخابات ریاست جمهوری در این کشور برگزار خواهد شد و حضور نظامیان خارجی در افغانستان نیز در حال کاهش یافتن است. ما بر این عقیده هستیم که در شرایط کنونی رهبران و مردم افغان باید بتوانند امنیت داخلی این کشور را تامین کرده و با قاچاق مواد مخدر مبارزه کنند. 

سفیر روسیه در نیویورک افزود: اوضاع در افغانستان در تاریخ 19 ماه مارس در نشست گسترده‌ای در سطح وزرای امور خارجه کشورهای عضو شورای امنیت مورد بررسی کامل قرار خواهد گرفت. شمن اینکه طی این نشست قطعنامه‌ای هم در زمینه تمدید ماموریت سازمان ملل در این کشور مورد تصویب قرار خواهد گرفت.

روسیه از اول ماه مارس ریاست دوره‌ای شورای امنیت را برعهده گرفته است. ریاست شورای امنیت در ماه فوریه برعهده کره جنوبی بود و روسیه این سمت را در ماه آوریل به کشور رواندآ تحویل خواهد داد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها