کد خبر: ۱۱۶۵۴۸
زمان انتشار: ۱۴:۱۹     ۰۹ اسفند ۱۳۹۱
دبیر مجمع تشخیص مصلت نظام ضمن رد ارتباطش با اختلاس کلان بانکی گفت: فردی که از وی با «م-ر» یاد می شود، بنده نیستم.
به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری دانشجو، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام که روز گذشته در جلسه هم اندیشی با دانشجویان در سالن شهید خودسیانی دانشگاه محقق اردبیلی سخن می گفت، با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران احیاگر تمدن اصیل ایران است، گفت: قبل از انقلاب، کشور یک مسیر سراشیبی را در همه زمینه ها می پیمود؛ اما پیروزی انقلاب اسلامی باعث شد تا ایران در اکثر زمینه ها از جمله سیاست، دفاع و امنیت به شکوفایی برسد.
 
وی افزود: کشور ما در زمینه سیاست، دفاع و امنیت جزو 10کشور برتر جهان محسوب می شود؛ این درحالی است که ما در تامین گوشت و مرغ و برنج و پراید! عاجزیم و اقتصاد ما هنوز جا برای کار دارد.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: برای ساختن تمدن پایدار باید عدم توازنی که میان اقتصاد و سایر زمینه ها وجود دارد، برطرف شود.
 
رضایی با تاکید براینکه در تحریم های اخیر نیز دشمن در زمینه اقتصاد بر ما فشار آورده است، تصریح کرد: دو محور تولید ثروت و عبور از تحریم ها باید در اولویت کاری دولت آینده باشد.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: از طرفی هم این اتفاقات تاریخی با آینده ایران رابطه مستقیم دارد و در 10سال آینده نسل اول و دوم انقلاب به سن بالای 70 سال می رسد؛ در حالی که نسل سوم و چهارم هنوز برای پذیرش مسئولیت های آتی آمادگی ندارد.
 
رضایی در پاسخ به سئوال دانشجویی مبنی بر اینکه چه چیزی موجب تغییر نظر وی در رابطه با تقلب در انتخابات شد، گفت: بنده همواره در چهارچوب قانون حرکت کرده ام و شکایت خود را از طریق شورای نگهبان پیگیر و به نظر این شورا نیز تمکین کردم.
 
وی در پاسخ به این سئوال که آیا طرح فدرالیسم اقتصادی عواقب  و خطراتی همچون فدرالیسم دولتی را در پی ندارد،اظهار داشت: امروز همه کشورهای پیشرفته دارای فدرالیسم اقتصادی هستند و در ایران نیز تا قبل از دوران رضاشاه کشور به صورت فدرالیسم اقتصادی اداره می شد.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: برای اجرای هر طرح بزرگ باید خطرات احتمالی آن را نیز پذیرفت.
 
رضایی در پاسخ به احتمال نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: هنوز تصمیم قطعی نگرفته ام.
 
این اظهار نظر محسن رضایی مبنی بر عدم تصمیم گیری قطعی وی برای حضور در انتخابات واکنش منفی دانشجویان را در پی داشت و یکی از دانشجویان با کنایه به وی گفت اگر قصد کاندیداتوری ندارید، پس حتما برای شناخت آب و هوای استان ها سفر می کنید.
 
رضایی در پاسخ به این اظهار نظر گفت: بنده هرسال به دانشگاه های سراسر کشور سفر می کنم و این موضوع ربطی به انتخابات هم ندارد.
 
وی ادامه داد: زمانی که پس از 15 سال به عرصه سیاست باز گشتم، متوجه شدم که سیاست با آنچه در گذشته وجود داشت، متفاوت است؛ از این رو بسیار محتاط با قضایا برخورد می کنم و معتقدم تاکنون فرصت کافی به بعضی ها داده شده است و اگر امروز بنده و دوستانم از سیاست عقب بنشینیم به انقلاب خیانت کرده ایم.
 
 دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص هزینه های انتخاباتی خود اظهار داشت: مخارج انتخاباتی بنده از طریق کمک های مردمی تامین می شود.
 
رضایی همچنین ضمن رد ارتباطش با اختلاس کلان بانکی افزود: فردی که از وی با "م-ر" یاد می شود، بنده نیستم.
 
وی با اشاره به موضوع اشتغال و رفع بیکاری تصریح کرد: چه طور است که چین با یک میلیارد جمعیت می تواند معضل بیکاری 340 میلیون نفر را برطرف سازد؛ اما ما در حل مشکل چند میلیون بیکار عاجز مانده ایم؟
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ابراز امیدواری کرد با برنامه ای ریزی اصولی و دقیق بتوان مشکل بیکاری را در کشور برطرف ساخت.
 
محسن رضایی در پایان گفت: اینکه امروز عده ای از بنده می خواهند برای شرکت در انتخابات، ائتلافی چهار نفری با آقایان ولایتی، لاریجانی و قالیباف تشکیل دهم، حرف درستی نیست؛ چرا که بنده معتقد به دولت ائتلافی هستم  که در آن 400 نفر از کارشناسان حضور داشته باشند و پیشنهاد دولت ائتلافی بنده به سود مردم و نامزدها است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ماری
GERMANY
۱۷:۳۳ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۱
۰
۰
بقول اقاسعید خیفه عزیز انقد به در بسته ریاست جمهوری نکوب
پاسخ
حسین ف
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۶ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۱
۰
۰
مشکل اینجاست که این نسل اول انقلاب مملکت رابرای خود می خواهند ونسل دوم وسوم راداخل آدم حساب نمی کنند درحالی که بارها رهبری نسل دوم وسوم انقلاب راشایسته ترازنسل اول معر فی کرد ه اند
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها