کد خبر: ۱۱۶۰۱۹
زمان انتشار: ۱۱:۲۶     ۰۷ اسفند ۱۳۹۱
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: منطقه زیبای دریاچه "کوه گل" سی سخت از سه مجموعه دریاچه زیبای کوه گل، دشت‌های لاله‌های واژگون و آبشار زیبای تنگ نمک با نمای بسیار طبیعی و آب و هوای مطبوع تشکیل شده است.
به گزارش 598، حمید‌رضا واعظی‌زاده در گفت‌و‌گو با ایسنا، افزود: در کنار این مجموعه زیبای گردشگری، منطقه حفاظت شده دنا قرار دارد که باز باعث افزوده شدن چشم‌انداز زیبا طبیعی این منطقه شده است.

وی اظهار کرد: این منطقه گردشگری یکی از مهمترین مناطق توریستی در سطح کشور است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: کمتر ایرانی است که از این مجموعه دیدنی بازدید نکرده باشد و دریاچه کوه گل در محدوده‌ای به وسعت نیم هکتار و عمق 15 متر در فصل بهار و تابستان از زیبایی خاصی برخوردار است.

واعظی‌زاده افزود: وجود طبیعت بکر و مناطق حفاظت شده و رودخانه کوه گل از جاذبه‌های دیگر در این مکان است که در سال‌های اخیر توسط میراث فرهنگی برای رفاه حال مسافران و گردشگران کار سکو‌سازی، زیرساخت‌ها و مراکز بهداشتی صورت گرفته است و هر ساله پذیرای خیل عظیم گردشگران داخلی و خارجی است.

وی اضافه کرد: دریاچه کوه گل در فاصله هشت کیلومتری شرق شهر سی سخت مرکز شهرستان دنا و 44 کیلومتری یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

کوه گل

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها