کد خبر: ۱۱۵۹۲۰
زمان انتشار: ۲۰:۱۷     ۰۶ اسفند ۱۳۹۱
بازیکن پیشین تیم فوتبال پرسپولیس با انتقاد از کادرفنی و مدیریت این باشگاه گفت: مگر خیابان است که پرسپولیس از لیگ کنار بکشد؟

به گزارش خبرگزاری تسنیم هر چند انتقاد پیشکسوتان پرسپولیس در یک ماه اخیر کمتر شده ولی با این حال بهروز رهبری فرد همانند گذشته مدیریت رویانیان و همچنین مربیگری یحیی گل محمدی را به چالش می کشد و معتقد است این باشگاه مشکلات زیادی دارد.

رهبری فرد در مورد شرایط پرسپولیس و مسائل مختلف دیگر به سوالات خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم پاسخ داد.

تسنیم: فکر می کنید چرا پرسپولیس هنوز نتوانسته به ثبات لازم برسد؟ 

وقتی یک تیم نتیجه نمی گیرد طبیعتا مشکلات زیادی دارد. به نظر من گردانندگان پرسپولیس و مدیریت این باشگاه کوچک هستند. این درست نیست که با یک برد به آسمان پرواز کرد و مسئولان رئال مادرید یا فرانکو باره سی را به ایران آورد. از همه اینها مهمتر این است که وضعیت باشگاه پرسپولیس درست شود. شما می بینید بارسلونا می بازد ولی اتفاقی نمی افتد اما وقتی پرسپولیس نتیجه نمی گیرد بحث اشتباهات داوری و هزاران بهانه دیگر به وجود می آید.

تسنیم: پرسپولیسی ها معتقدند از داوری خیلی ضربه دیده اند، نظر شما چیست؟

هر فردی به پرسپولیس می آید، از بازیکن گرفته تا مربی و مدیرعامل، باید بداند که کار کردن در پرسپولیس سخت است. پرسپولیس در تهران حاشیه و شهرستان حاشیه دارد و بزرگترین تیم ایران است به همین دلیل به خاطر بزرگی اش همیشه مورد توجه قرار می گیرد. تا چه زمانی باید داوری و آفساید را بهانه کنند؟ آقایان باید بدانند پرسپولیس تیمی نیست که مساوی کند یا ببازد و همیشه باید یا اول باشد یا دوم. وقتی پرسپولیس خوب بازی کند، قوی باشد و گل بزند کدام داور می تواند جلویش را بگیرد؟

تسنیم: شما بازی با آلومینیوم هرمزگان را دیدید؟

بله دیدم ولی همه می دانند پرسپولیس با گذشته اش خیلی فرق دارد. در این بازی هم آلومینیوم چند فرصت مسلم گلزنی را توسط ایمون زاید و بازیکنان دیگر از دست داد و اینطور نبود که بگوییم فقط پرسپولیس حمله می کرد.

تسنیم: در مورد عملکرد یحیی گل محمدی چه صحبتی دارید؟

او همبازی و رفیق من و از لحاظ اخلاقی یک بازیکن نمونه بود ولی برای یحیی زود بود که سرمربی پرسپولیس شود. مگر می شود با یک پیروزی در ورزشگاه آزادی این را بگوییم که کادرفنی پرسپولیس بسیار قوی است؟ فوتبال اصلا اینطور نیست. چرا باید یک مربی مثل حسینی روی نیمکت بنشیند آن هم در شرایطی که هیچ کارنامه ای در فوتبال ایران ندارد.

تسنیم: ولی گل محمدی گفته بود حسینی مغز من است؟

همین صحبت ها و همین طرز فکرها مشکلات را زیاد می کند. وقتی یحیی گل محمدی سرمربیگری صبا را رها کرد و به پرسپولیس آمد، به طور حتم بی جهت نبود. این یک پیغام غیرمستقیم بود که توسط رویانیان داده شد، یعنی این که ما می خواهیم ژوزه را کنار بگذاریم و گل محمدی را بیاوریم. من سال ها در پرسپولیس فوتبال بازی کردم و خیلی خوب از این اتفاقات سر در می آورم و می دانم وقتی فلان اتفاق در تیم می افتد پشت سرش چه چیزی وجود دارد. شما شک نکنید که بعضی از بازیکنان پرسپولیس در زمان ژوزه عمدا راه می رفتند تا هر چه زودتر این مربی برود و یحیی گل محمدی سرمربی شود.

تسنیم: فکر نمی کنید این دیدگاه بیش از حد منفی باشد، آنها چرا باید چنین کاری انجام دهند؟

من به شما گفتم که خودم فوتبال بازی کردم و می دانم چه جمله ای را دارم به زبان می آورم. بازیکنان پرسپولیس مانوئل ژوزه را دوست نداشتند چون او نظم داشت و برای هر بازی برنامه ریزی می کرد و یک مربی سخت گیر بود. ژوزه چرا در دیگر کشورهای دنیا نتایج درخشانی گرفته بود و فقط در پرسپولیس نتوانست نتیجه بگیرد؟ فوتبال این چیزی نیست که رویانیان و اطرافیانش فکر می کنند. من باز هم باید در مورد سعید شیرینی سرپرست پرسپولیس حرف بزنم. شما کجای دنیا را سراغ دارید که سرپرست تیم توسط تماشاگران تشویق شود؟ مطمئنا وقتی به لیدرها می رسند نتیجه اش همین می شود.

تسنیم: امسال که رو به اتمام است. پرسپولیس برای این که فصل بعد دچار چنین شرایطی نشود باید چه کار کند؟

چند وقت پیش از قول یحیی مصاحبه ای خواندم که گفته بود سال بعد هم سرمربی پرسپولیس است و واقعا تعجب کردم. باز هم می گویم آقای رویانیان به جای دعوت از رئال مادرید بیاید و مشکلات پایه ای پرسپولیس را حل کند. زمان ما هم آدم های بزرگی به ایران می آمدند و در زمان انصاری فرد بایرن مونیخ به  ایران آمد اما این مدیران همگی بدهی برجای گذاشتند. امیدوارم وقتی رویانیان برود بدهی برجای نگذارد.

تسنیم: جواب سوال ما را ندادید. در پرسپولیس باید چه کارهایی انجام شود تا این تیم دیگر سال آینده این مشکلات را نداشته باشد؟

رویانیان حداقل از لحاظ مالی مشکلات را حل کرد ولی مشکل پرسپولیس این است که مسئولان این باشگاه نمی دانند چطور تیمداری کنند و نمی دانند در فوتبال ایران چگونه می توان نتیجه گرفت. من در مورد خودم هیچ بحثی ندارم و ادعای مربیگری هم نمی کنم و همین امسال می توانستم در کنار فرهاد کاظمی یا حمید درخشان مربیگری کنم. پرسپولیس مدیری می خواهد که به شرایط فوتبال ایران، چگونه نتیجه گرفتن و چگونه رفتار کردن با فدراسیون، رسانه ها، داوران، بازیکنان و مربیان آشنا باشد. به عنوان مثال امیر عابدینی در پرسپولیس مدیر موفقی بود که پول خرج نمی کرد ولی تیمداری را بلد بود. او 13 میلیون با من قرارداد بست و 9 میلیونش را نداد.

تسنیم: قبول دارید برخی بازیکنان پرسپولیس هم عملکرد خوبی نداشتند؟

احمدرضا عابدزاده حرف خوبی می زند. او معتقد است بازیکنان فوتبال ایران نه تنها درجا می زنند بلکه عقب گرد دارند. یکی از روزنامه های ورزشی عکسی از پرسپولیس سال 74 انداخته بود که بزرگانی مثل عابدزاده، دایی، شاهرودی و خیلی ها دیگر در این تیم بودند و حالا آن بازیکنان را با این بازیکنان مقایسه کنید. الان هادی نوروزی با چند بازی کاپیتان پرسپولیس می شود ولی من 10 سال در پرسپولیس  بازی کردم اما کاپیتان نبودم.

تسنیم: باشگاه پرسپولیس تهدید کرده از لیگ و جام حذفی کنار می کشد. نظر شما چیست؟

دلیل این برخوردها و این تصمیم ها همان حرف هایی است که زدم. وقتی  مدیر با فوتبال آشنا نباشد چنین حرف هایی می زند. رویانیان قبلا در جایی کار کرده که فقط دستور می داد چون مدیر بوده ولی او در فوتبال نمی تواند دستور بدهد چون این ورزش قانون دارد. مگر اینجا خیابان است که پرسپولیس از لیگ کنار بکشد؟

یک باشگاه باید طرز برخورد با فدراسیون، داوران، مدیران، رسانه ها و مجموعه ای که به فوتبال مربوط است را بلد باشد. به عنوان مثال وقتی یک سرپرست از جنس پرسپولیس روی نیمکت بنشیند مطمئنا وزن نیمکت بالا می رود و آن سرپرست به خاطر فوتبالی بودن، مثلا می داند که کدام بازیکن باید در شیراز یا اصفهان بازی کند یا مثلا می داند تیم باید در انزلی چطور بازی کند. شما فکر می کنید اگر آدمی مثل پنجعلی، کلانی، کاشانی، بهزادی یا خیلی ها دیگر روی نیمکت پرسپولیس بودند، آیا اینقدر حاشیه درست می شد و آیا اینقدر مربیان پرسپولیس اعتراض می کردند؟

شما می بینید که باشگاه استقلال منصور پورحیدری را به عنوان سرپرست یا مدیرفنی روی نیمکت می نشاند تا اعتبار باشگاه و تیم را بالا ببرد و هر کس هم نیمکت را نگاه می کند باید برایش خاطره ساز باشد. الان ما نیمکت پرسپولیس را می بینیم و باید چهره شیرینی را تحمل کنیم. من برای یحیی احترام خاصی قائل هستم و او را یک فرد با شخصیت و مودب می دانم ولی او و حسینی برای پرسپولیس کوچک هستند. همین طور که مدیریت باشگاه کوچک است. من خودم هیچ ادعایی نمی کنم و نمی گویم باید در پرسپولیس باشم ولی حداقل باید بگویم پرسپولیس یک مربی بزرگ و یک سرپرست از جنس پرسپولیس می خواهد. این باشگاه مدیری می خواهد که در تمام زمینه ها به معنای واقعی مدیر باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
بهرام سنندج
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۲۱ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۱
۰
۰
این آقا همونی که وقتی بالباس پاس به پرسپولیس گل زد سر از پانمی شناخت.
پاسخ
حامد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۲۱ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۱
۰
۰
اگر گل محمدی برای پرسپولیس کوچک است، پس گواردیولا برای بارسلون هم کوچک بود.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها