کد خبر: ۱۱۵۸۹
زمان انتشار: ۱۴:۱۲     ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۰
به گزاش خبرنگار سیاسی برنا، سخنان گوهربار رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در دیدار با مردم استان فارس نقطه عطفی در القای آرامش به فضای ملتهب ایجاد شده توسط برخی جریان‌ها و رسانه‌ها در چند روز اخیر بود.

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در این دیدار ضمن تبیین شرایط کنونی و توصیه مسوولان به حفظ وحدت، انسجام، کار و تلاش بی وقفه، قوای سه گانه و دولت را حقا و انصافا مشغول کار و تلاش خواندند.

رهبر فرزانه انقلاب با تأکید بر اینکه اعضای دولت و شخص رییس‌‌جمهور حقا و انصافا مشغول خدمت هستند، خاطرنشان کردند: ملت و رهبری همواره از خط خدمت و از خط کار حمایت می کنند و ملاک هم اشخاص نیستند، بلکه ملاک اصلی کار و خدمت است.

ایشان با اشاره به قضایای چند روز اخیر درباره وزارت اطلاعات فرمودند: تبلیغات رسانه‌های بیگانه را درباره این قضایا که اهمیتی هم ندارد، ببینند که چه جنجالی به راه انداخته‌اند و در تحلیل‌های خود می‌گویند در جمهوری اسلامی ایران شکاف و حاکمیت دوگانه به وجود آمده و رییس جمهور حرف رهبری را گوش نکرده است.

این سخنان رهبری و مورد تأکید قرار دادن خدمت قوای سه گانه و به ویژه دولت و شخص رییس جمهور نشان دهنده اوج رضایت ایشان از فضای کار و تلاش ایجاد شده در دولت‌های نهم و دهم است.

رهبری ماجرای وزارت اطلاعات را مصلحتی دانستند که از آن غفلت شده بود و رهبری نیز در این ماجرا ورود کردند.

سخنان ایشان به گونه‌ای مطرح شد که ماجرای وزارت اطلاعات و اعلام نظر رهبری موضوعی عادی در نظام جمهوری اسلامی است و نباید با حاشیه‌سازی بر روی این مسأله فضای جامعه را به مسایل پوچ و بگومگوها درگیر کرد.

ایشان همچنین فرمودند: تا زمانیکه من زنده هستم و مسوولیت دارم، نمی‌گذارم حرکت عظیم ملت ایران به‌سوی آرمان ها، ذره ای منحرف شود.

اما متأسفانه بعد از سخنان آرامش بخش ایشان برخی سایت‌ها، خبرگزاری‌ها و روزنامه‌های داخلی به گونه‌ای سخنان رهبر فرزانه انقلاب را منتشر کردند که گویی بیانات ایشان درباره جلوگیری از انحراف در آرمان‌های ملت ایران، مربوط به ماجرای وزارت اطلاعات است.

این نوع پرداختن به سخنان و انتخاب تیتر "تا زنده هستم نخواهم گذاشت انحرافی در حرکت ملت ایران ایجاد شود" بدون اشاره به مابقی گفتارهای معظم‌له درباره خدمات دولت و رییس جمهور، این احساس را در مخاطب ایجاد می کرد که فرمایشات رهبر حکیم انقلاب درباره ماجرای وزارت اطلاعات است.

در ذیل تیتر برخی از روزنامه‌ها را در این باره مرور می‌کنیم:

کیهان: رهبر انقلاب: تا زنده هستم اجازه انحراف نخواهم داد

همشهری: تا زنده ام نمی گذارم حرکت ملت منحرف شود

اطلاعات: رهبری تا زنده است نخواهد گذاشت در حرکت ملت ایران انحراف ایجاد شود

جمهوری اسلامی: تیتر اصلی؛ هرجا که رهبری احساس کند از مصلحت بزرگی غفلت می‌شود وارد خواهد شد
(این روزنامه در میان تیترهای خود نیز اشاره به بیانات رهبری درباره خدمات دولت نکرد)

ایران: دولت و رییس‌جمهور حقا و انصافا خدمت می کنند

قدس: هرجا احساس کنم از مصلحتی بزرگ غفلت می‌شود وارد خواهم شد

جهان اقتصاد: من تا زنده هستم نخواهم گذاشت حرکت ملت منحرف شود

شرق: نخواهم گذاشت حرکت عظیم ملت ایران به سوی آرمان‌ها ذره‌ای منحرف شود

حمایت: تیتر اصلی؛ توصیه‌های مهم رهبری به دلسوزان نظام

تیتر دوم؛ نخواهم گذاشت حرکت ملت منحرف شود

 کارو کارگر و خراسان: تا من زنده هستم نخواهم گذاشت حرکت ملت ایران به سوی آرما‌ن‌ها ذره‌ای منحرف شود

آرمان روابط عمومی، فرهیختگان، تهران امروز، عصر اقتصاد، سیاست روز، ابرار، فرهنگ آشتی، همبستگی، اسرار : تا من زنده هستم نخواهم گذاشت حرکت ملت منحرف شود

ابتکار: تا زنده‌ام نمی‌گذارم حرکت ملت منحرف شود

رسالت: نخواهم گذاشت حرکت ملت منحرف شود

جام جم: قوای سه گانه به ویژه دولت انصافا در حال تلاشند

این روزنامه‌ها در زیر تیتر و میان تیترهای خود نیز هیچ اشاره‌ای به حمایت‌های رهبر فرزانه انقلاب از تلاش‌ها و زحمات شبانه روزی دولت و شخص رییس جمهور نکردند.

رهبر فرزانه انقلاب در دیدار شب گذشته خود با مسوولان نیروی انتظامی، از این فضاسازی رسانه‌‌ای و جلوه دادن سخنان ایشان به گونه‌ای که به جای ایجاد آرامش، فضای دوگانگی و دعوا را نشان می‌داد، انتقاد کردند.

معظم له فرمودند: نباید به گونه‌ای صحبت شود و یا مطلبی نوشته شود که القای تنش و درگیری در جامعه باشد و این موضوع خلاف شرایط کنونی کشور است.

این حرکت برخی از روزنامه‌ها در کنار انتشار برخی مطالب اختلاف‌انگیز در صفحات آنها که رهبر فرزانه انقلاب نیز از آن انتقاد کردند، نشان دهنده ایجاد جریانی برای مقابله با دولت و خدمات آن است که حتی به رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب نیز توجهی نمی‌کنند.

رهبر حکیم انقلاب اسلامی با اشاره به تلاش رسانه‌های بیگانه برای بزرگ نمایی برخی اختلاف نظرها تأکید کردند: نباید از گفته‌ها و یا نوشته‌های ما برداشت اختلاف شود و اگر اختلاف نظری است، نباید جلوی مردم اخم کرد و بهانه به دست رسانه‌های بیگانه داد.

در همین حال برخی سایتهای خبری مدعی اصولگرایی و وابسته به جریانات خاص با نادیده گرفتن اقدامات خود طی روزهای گذشته در القای دوگانگی و دعوا به نوعی تلاش کرده اند تا به جای پیگیری خط حمایت واقعی از شخص رییس جمهور و دولت تنها با ارائه مطالب شعار گونه به قول خود در جهت حفظ وحدت مسئولین و وفاق جریان اصولگرایی واقعی قدم بردارند.

جالب اینکه این سایت ها در پایان بیانیه های شعار گونه خود تأکید دارند که در راستای افشای جریان منحرف و منافق قدم بر می دارند، اما سؤال این است که چنین سایت هایی اصولا با چه ملاک و معیار به شناسایی جریانات منحرف و منافق می پردازد و آیا تنها به خاطر رقابت های تنگا تنگ انتخاباتی می توان تهمت انحراف و نفاق به رقیب زد.

برنا قضاوت در مورد اینکه روی انتقاد رهبر فرزانه انقلاب با کدام رسانه ها است را به مخاطبان واگذار می‌کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها