کد خبر: ۱۱۵۴۰
زمان انتشار: ۱۴:۰۲     ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۰
رئيس سازمان تبليغات اسلامي استان قم خواستار تدوين منشور خانواده از ديدگاه اسلام براي بهره‌گيري الگوهاي صحيح زندگي شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم به نقل از روابط عمومي سازمان تبليغات اسلامي استان قم، حجت‌الاسلام عباس اسكندري در جلسه كارگروه زن و خانواده سازمان تبليغات اسلامي استان قم اظهار داشت: اسلام اهميت فوق‌العاده‌اي براي تحكيم پايه‌هاي خانواده قائل است، به دليل اينكه اگر نهاد خانواده از استحكام خوبي برخوردار باشد، ما شاهد انسجام اجتماعي و استحكام نظام سياسي و جامعه اسلامي خواهيم بود.
وي گفت: خانواده سنگ بناي اجتماع و حكومت و نظام سياسي است و افرادي كه در سطوح مختلف نظام قرار مي‌گيرند، كساني هستند كه در خانواده تربيت مي‌شوند.
رئيس سازمان تبليغات اسلامي استان قم، ارتباط و رعايت حقوق افراد خانواده را از آسيب‌هاي نهاد خانواده برشمرد و با اشاره به رسالت كارگروه زن و خانواده در راستاي تقويت بنيان خانواده اظهار داشت: نخبگان كارگروه زن و خانواده بايد آموزه‌هاي ديني مرتبط با نهاد خانواده را به دانش تبديل كنند تا آسيب‌هاي احتمالي برطرف شود.
اسكندري اضافه كرد: از اعضاي اين كارگروه انتظار مي‌رود كه در مورد مسائل اخلاقي و حقوقي با هم تضارب افكار داشته و از لابه‌لاي آموزه‌هاي ديني راهبردها و راهكارهاي عملي رفع آسيب‌ها را استخراج كرده و در اختيار سازمان تبليغات اسلامي قرار دهند تا اجراي اين راهبردها به تحكيم نهاد خانواده منجر شود.
وي زندگي پيامبر اكرم (ص) و اميرالمومنين (ع) را الگوهاي بسيار سازنده و ارزشمندي براي خانواده‌هاي اسلامي دانست و تاكيد كرد: كارگروه زن و خانواده مي‌تواند با دعوت از صاحب‌نظران حوزوي و دانشگاهي، برگزاري نشست‌هاي علمي و استفاده از نظرات مراجع تقليد و علما و متفكران اسلامي، منشور خانواده از ديدگاه اسلام را منتشر كند.
رئيس سازمان تبليغات اسلامي استان قم افزود: اين كارگروه مي‌تواند اتاق فكري براي رسيدن به راهبردها و راهكارهاي عملي زندگي اسلامي در محيط خانواده باشد.
اسكندري نقش رسانه ملي را در ارائه الگوي اسلامي زندگي مهم دانست و تصريح كرد: گرچه بعضي از برنامه‌هاي رسانه ملي فرهنگ تجمل گرايي را ترويج مي‌دهد اما رسانه ملي مي‌تواند بهترين نهاد براي استفاده از محصولات كارگروه زن و خانواده باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها