کد خبر: ۱۱۴۴۲۸
زمان انتشار: ۰۱:۱۴     ۳۰ بهمن ۱۳۹۱
یحیی اگر بتواند این روحیه « از ترس شکست ، نبردن » را از تیم خود دور کند و انگیزه های تیمی پرسپولیس را از سقف « رضایت از تساوی » بالاتر ببرد ، روزهای بهتری را هم پیش رو خواهد داشت
سایت گل - پرسپولیس در روزی سخت و در غیاب هافبکهای میانی همیشگی اش ، با اندیشه های جدید یحیی گل محمدی در مقابل تیم مدعی سپاهان ، با گل فرصت طلبانه دقایق پایانی کاپیتان هادی نوروزی به یک پیروزی شیرین خانگی دست یافت .
در حالیکه پیش از بازی و با توجه به غیبت محمد نوری ، علی کریمی و مهدی مهدوی کیا ، کفه ترازو در میانه میدان به سود سپاهان سنگینتر به نظر میآمد ، سرمربی سرخپوشان با انتقال بازی به جناحین و استفاده از قدرت بازی در کنار پولادی و ماهینی در دفاع و پروویچ و گروژدانوفسکی در خط میانی و قرار دادن میثم نقی زاده در کنار حقیقی برای دفاع متمرکز در وسط ، عملاً هافبک وسط شاخص سپاهان یعنی نوید کیا را در اکثر اوقات از جریان بازی خارج کرد . در واقع سپاهان به جز چند صحنه معدود که نوید کیا فرصت و فضای مناسب را در نیمه دوم و در اثر خستگی و از دست رفتن تمرکز هافبکهای دفاعی قرمزپوشان بدست آورد ، نتوانست طراحی حملات خود را طبق روال معمول زردپوشان از میانه میدان انجام دهد .

به همین خاطر دو مهاجم سرعتی این تیم ، سوکای و خلعتبری که بر اساس تفکرات کرانچار مبنی بر برتری در میانه میدان و حمله به عمق دفاع پرسپولیس در ترکیب قرار گرفته بودند هم به جز چند ضد حمله ، فرصت چندانی بدست نیاوردند . با توجه به اتفاقات این بازی ، نکته ای که یحیی هم حتماً به آن رسیده ، این است : در روزهایی که محمد نوری با توجه به خلاقیت و توانمندی پاسدهی بالا به عنوان محور طراحی حملات پرسپولیس در میانه میدان قرار میگیرد ، تکنیک متوسط و قدرت بدنی ضعیف او باعث میشود در جدال با هافبکهای جنگنده حریف ، فرصت فضاسازی و بازی سازی کمتری بدست آورد .

 در واقع بازیکنان ظریف و خلاقی نظیر نوری و نوید کیا و حتی جباری که بیشتر از توان بدنی ، از هوش خود برای بازی بهره میبرند ، برای فضاسازی نیاز مبرم به حضور ترکیبی از بازیکنان متعدد هم دسته ای با خصوصیات ویژه دارند . نفراتی که تکنیکی ، قدرتی و سرعتی باشند تا با استفاده از ویژگیهای خود ، هافبکهای حریف را درگیر و مشغول نمایند تا فرصت و فضای مناسب برای بازیسازی در اختیار بازیکن خلاق تیم قرار گیرد . پرسپولیس باکریمی جنگنده و تکنیکی ، حقیقی قدرتی ، رضایی سرعتی ، پروویج پا به توپ و محمد نوری بازیساز در شرایطی که همگی در فرم ایده آل خود بوده اند ، روزهای خوبی را در جام حذفی گذرانده است .

 و اما این بازی و در نبود هافبکهای شاخص پرسپولیس ، یحیی گل محمدی بر خلاف سرمربی اسبق قرمزپوشان ، بازی مستقیم را در دستور کار قرار نداد . او با کشاندن بازی به جناحین با یک تیر دو نشان زد . هم جریان حملات تیم خود را با توجه به تواناییهای بازیکنان کناری ، مفید و کار آمد طراحی کرد و هم سپاهان را در میانه میدان با دفاع متمرکز زمین گیر کرد . در چنین روزی بود که هادی نوروزی سرعتی و محمد قاضی سرزن در خط حمله پرسپولیس بیشتر به چشم آمدند و عدم تعادل ترکیب ناقص بازیکنان میانی در بازیهای قبلی هم دیگر به نظر نیامد . با توجه به این بازی ، یحیی اگر بتواند این روحیه « از ترس شکست ، نبردن » را از تیم خود دور کند و انگیزه های تیمی پرسپولیس را از سقف « رضایت از تساوی » بالاتر ببرد ، حتماً روزهای بهتری را هم پیش رو خواهد داشت
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها