کد خبر: ۱۱۳۹۸۵
زمان انتشار: ۱۱:۱۰     ۲۸ بهمن ۱۳۹۱
وزیر انرژی ترکیه:
وزیر منابع طبیعی و انرژی ترکیه با اعلام واردات حدود ۶ میلیارد دلار گاز طبیعی از ایران در سال گذشته، تهران را مهم‌ترین تامین کننده انرژی این کشور دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تانر ییلدیز، وزیر منابع طبیعی و انرژی ترکیه روز جمعه در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی ترک زبان ان‌تی‌وی گفت که ترکیه نفت و گاز طبیعی خود را وارد می‌کند و نمی‌تواند به همه تحریم‌های اعمال شده علیه ایران پایبند باشد.

به گزارش 598 به نقل از شبکه خبری پرس‌تی‌وی، ییلدیز تاکید کرد که آنکارا باید در زمینه تحریم‌های اقتصادی ضد ایرانی منافع ملی خود را در نظر بگیرد.

ییلدیز پیش از این گفته بود که ترکیه به گاز ایران نیاز دارد و آنکارا به همکاری با تهران در زمینه انرژی ادامه می‌دهد.

وی تاکید کرد: ترکیه بخش مهمی (یک پنجم) از نیازهای خود را در زمینه گاز طبق توافق امضاشده در سال ۱۹۹۶ از ایران تهیه می‌کند.

براساس این قرارداد، ایران سالانه ۱۰ میلیارد متر مربع گاز ترکیه (۳۰ میلیون متر مربع روزانه) را تامین می‌کند.

ایران که دومین دارنده ذخایر گاز طبیعی جهان پس از روسیه است، دومین تامین کننده بزرگ گاز ترکیه پس از مسکو است و ترکیه بخش مهمی از گاز طبیعی وارداتی ایران را برای تولید برق استفاده می‌کند.

جواد اوجی، معاون وزیز نفت در امور گاز ایران در ماه دسامبر ۲۰۱۲ گفت که صادرات روزانه گاز کشور به ترکیه برای نخستین بار به ۳۱ میلیون متر مربع رسیده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها