کد خبر: ۱۱۳۶۹۱
زمان انتشار: ۱۰:۰۴     ۲۶ بهمن ۱۳۹۱
مقامات رژیم صهیونیستی با انتشار بیانیه ای وجود زندانی ایکس را به رسمیت شناختند.

به گزارش 598، خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری اسپانیایی زبان «تررا»؛ مقامات اسرائیلی  با انتشار بیانیه ای وجود "زندانی ایکس" را به رسمیت شناختند.

سه شنبه شبکه تلوزیونی "آ.ب.ث" استرالیایی گزارشی در رابطه با هویت این زندانی پخش کرده است. در این گزارش نام وی را بن زایگیر خوانده اند. وی خود را دو نام دیگر "بل الون" و "بن آین" معرفی کرده است.

مطابق با اطلاعات منتشرشده در رابطه با هویت وی در این شبکه تلویزیونی، بن زایگیر در شهر ملبورن استرلیا متولد شده و درسال 2010  درسن 34 سالگی در یکی از سلول های زندان امنیتی "آیالون"، واقع در اسرائیل خود را حلق آویز کرده و درگذشت.

وی پیش از زندانی شدن به مدت 10 سال در اراضی اشغالی زندگی می کرده و با زنی اسرائیلی ازدواج کرده و صاحب 2 فرزند بوده است.

زیخیر به مدت طولانی با سازمان اطلاعات و وظایف ویژه اسرائیل (موساد) همکاری می کرده است.

پس از دو سال از مرگ وی ، بیانیه منتشر شده توسط وزارت دادگستری بدون نام بردن از بن زایگیر اعلام کرده است که مردی که  تحت بازداشت اسرائیلی ها به سر می برده است در یکی از زندان های امنیتی اسرائیلی خودکشی کرده است.

این بیانیه در رابطه با نام مستعار بن زایگیر اعلام کرده است:« به دلایل امنیتی، این زندانی دارای نام مستعار بوده است. اما ما به محض دستگیری وی به خانواده اش در رابطه با دستگیری وی اطلاع داده ایم».

بن زایگیر در 24 فوریه سال 2010 توسط مقامات اسرائیلی  مطابق با حکم صادر شده توسط دادگاه به دلایل امنیتی دستگیر شد.

زندان آیالون ، یکی از 34 زندان و بازداشتگاه آشکار رژیم صهیونیستی می باشد. این زندان که با نام « زندان قدیمی رمله» نیز معروف است ، در نزدیکی شهرهای «رمله» و «لود» قرار دارد. این زندان که سابقه تاسیس آن به دوران قیومیت انگلستان بر فلسطین(1920 الی 1947) می رسد ، محل نگهداری محکومین به اعدام و زندانی های بلند مدت است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها