کد خبر: ۱۱۳۶۳
زمان انتشار: ۱۱:۱۲     ۳۱ فروردين ۱۳۹۰
سرويس جامعه جهان - ديروز خبر دردآوري منتشر شد كه هر انساني را شديدا مي آزرد. دختر ۸ ساله ای به فجیع ترین وضع توسط ناپدری مورد آزار و اذیت جسمی قرار گرفت و در بیمارستان بستری شد.

اين خبر و عكس هاي همراه با آن از چند جهت آزاد دهنده بود.آنچه بر اين دخترك معصوم گذشته بود يك سوي ماجرا است كه اميدواريم دستگاه قضائي مسبب و مسببين حيوان صفت آنرا در ملاء عام مجازات كند و از اين مجازات عبرتي تاريخي بسازد.اما سوي ديگر اين خبر، كه بيشتر جاي تاسف دارد افزايش اين جنس اخبار در رسانه هاي كشور است كه متاسفانه به هيچ وجه تناسبي با ايران اسلامي ندارد.

طی چند سال اخیر خبرهایی در رسانه های کشور منتشر شده است، که اگر نگوییم به هیچ وجه، باید بگوییم در دهه های ۶۰ و ۷۰ و حتی آغازین سال های دهه ۸۰ هم کمتر آنها را می شنیدیم و می خواندیم.

به راستی چه بر سر جامعه کنونی ما آمده است که آزار و اذيت كودكي معصوم و خرید و فروش کودکان، انتشار فیلم های خصوصی غیر اخلاقی و گسترش برخی فسادهای دیگر آنقدر به عرصه علن کشیده می شود که حتی رسانه ها هم ناگزیر از انتشار آنها می شوند.

طی این چند سال خبرهایی منتشر شده است که حتی از ذکر تنها، تیتر آنها هم شرم داریم اما ماجرا علنی تر و وحشتناک تر از آنست که با این ننوشتن ها پوشیده داشته شود و یا اینکه مخاطبين متوجه نشوند در دور و اطراف شان چه در حال رخ دادن است.

متاسفانه سياست زدگي جامعه بيش از آنكه بتوان تصور كرد موضوعات و مشكلات فرهنگي و اجتماعي جامعه را به حاشيه برده است.

متصديان فرهنگي و اجتماعي ما نيز سياسي شده اند.چندي پيش خبري از تجاوز چندين ساله يك پدر به فرزند خردسال خود منتشر شد.پيشتر از آن فروش يك نوزاد به دليل فقر مالي به صفحات خبري رسانه ها راه يافت.چند ماه پيش سايتها از اخبار مربوط به همجنسگرایی خبر دادند.

اين دست اخبار و آمار آن هر چند نسبت به كشورهاي غربي و غير غربي هيچ محسوب مي شود اما از جنس مشكلات جامعه ما نبوده و نبايد باشد.

جامعه ما نيز مانند هر كشوري از مشكلات اجتماعي و آسيب هاي مختلف رنج برده و مي برد اما جنس آسيب هائي كه جامعه ما با آن مواجه بوده است هيچ گاه از اين دست نبوده است.

اين دست اخبار زنگ خطر و هشداري براي مسئولين است.ادامه اين روند آثاري جبران ناپذير بر پيكره اجتماع خواهد گذاشت.

دخترك 8 ساله و معصومي كه زير دست و پاي ناپدري به سرحد مرگ مي رسد، اگر زنده بماند و توان سخن گفتن داشته باشد، بدون شك بيش از آنكه از ظلم ناپدري بگويد، از جامعه سياست زده اي شكايت خواهد كرد كه عده اي براي ماندن در قدرت، به ناموس فرهنگ اش تعرض مي كنند و اخلاق را قرباني مي كنند.

 دخترك معصوم از تخت بيمارستان براي مسئولين جامعه تنها يك پيام دارد؛ به هر مكتبي(!) كه اقتدا مي كنيد، به فكر جامعه و فرهنگ و اخلاق اسلامي باشيد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها