کد خبر: ۱۱۳۵۸۹
زمان انتشار: ۱۸:۳۵     ۲۵ بهمن ۱۳۹۱
598: با وجود گذشت بیش از 3 روز از راهپیمایی تاریخی 22 بهمن 91، همچنان بسیاری از رسانه ها خارجی و ضدانقلاب در شوک حضور  کم سابقه ملت باقی مانده اند بگونه ای که رصد آنها نشان می دهد "بایکوت" همه جانبه حضور مردمی در این رویداد مهم از يك سو و برجسته كردن "حاشيه‏هاي" اين مراسم براي به ديده نشدن اين حضور از سوي ديگر،‌خط خبری اصلی آنها را شكل می دهد.

به گزارش رجانیوز، اما شايد آنچه باعث شده تا این قبیل رسانه ها بتوانند در رابطه با پيگيري اين خط خبری در قبال رویداد عظیم حضور مردم در 22 بهمن موفق‎تر عمل كنند، توسل به حواشی نه چندان مهم و اظهارات شخصي و نه ملي برخی مسئولان سه قوه درباره یکدیگر است که متاسفانه شیرینی های حرکت بزرگ ملت را نیز خدشه دار کرده است.

در این باره می توان به بخشهایی از اظهارات رییس جمهور، رئيس مجلس و دادستان كل كشور در سه شهر اصلي كشور اشاره كرد. چنانكه اين شخصيت هاي سياسي به عنوان سخنرانان اصلي مراسم مردمي 22 بهمن، بجاي پرداختن به موضوعات ملي، وحدت آفرين و در يك كلام حرف مردمي كه در روز 22 بهمن در خيابان ها حاضر شده بودند، در بخشي از سخنان خود وارد دعواهاي روز سياسي شدند تا با استفاده از تريبوني كه بواسطه حضور مردم و براي بيان عظمت حضور راهپيمايان به جهانيان برپا شده بود، مطالبات سياسي خود را دنبال كنند.

اين در حالي است كه اشتباه راهبردي سخنرانان مراسم 22 بهمن و البته اقدام غيرقابل قبول در حاشيه سخنراني علي لاريجاني در قم، زمينه مناسبي را براي به حاشيه كشاندن حضور پررنگ و تاريخي مردم ايران در صحنه انتخابات فراهم كرد.

رئيس جمهور به عنوان اصلي ترين سخنران اين مراسم، در جمع راهپیمایان تهرانی با لحن خاصي اظهار داشت: "البته در مورد مسائل اخیر و برخی موضوعات داخلی صحبت‌های مهمی است که باید با ملت در میان بگذارم، اما امروز به خاطر این‌که طعم شیرین پیروزی انقلاب در کام مردم تلخ نشود و به خاطر رهبری عزیزمان آن را به وقت مناسب دیگری در آینده موکول می‌کنم."

 این اظهارات در حالی است که بنا بر فرمایشات صریح رهبر معظم انقلاب در آبان ماه سال جاری، هر گونه تنش در فضای افکار عمومی و جامعه، خیانت محسوب می شود و مشخص نیست ادامه این قبیل خط و نشان های عجیب، با چه انگیزه ای صورت می گیرد؟

از سوی دیگر علی لاریجانی رییس مجلس نیز در همین روز طی سخنان کوتاهی در جمع مردم قم اظهار داشت: "حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن تجلی شکست مستکبران، منحرفان و لیبرال‌هاست."

این سخنان نیز در حالی بیان شد که  با توجه به وقایع يكشنبه تلخ مجلس در هفته گذشته، همگان منظور رئيس مجلس از اين تعابير را بخوبي متوجه شدند. سخنانی که البته با برخورد غيرقابل توجيه و  غيرقابل قبول جمعي از حضار  در محل سخنراني لاريجاني نيز همراه بود چنانكه با سر دادن شعارهاي مختلف و اقدامات زشت مانند پرتاب مهر و كفش؛ موجب ناتمام ماندن سخنان رييس مجلس شدند، اتفاقی که بدون تردید خلاف تاکیدات چندباره رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم حفظ آرامش سیاسی کشور می باشد.

اما اظهارات حجه الاسلام محسنی اژه‎ای سخنگوی دستگاه قضا در جمع راهپیمایان اصفهانی نیز ضلع سوم حواشي بود كه اين روزها همچنان مورد دستاويز رسانه هاي خارجي قرار گرفته است. وی در این باره اظهار داشت: دشمن اکنون مهره‌های انحرافی خود را به میدان آورده است و جریانی ایجاد کرده که با آرمان‌های انقلاب، امام (ره) و رهبری در حال ستیز است.

شايد بتوان اشتباه راهبردي سخنرانان مراسم 22 بهمن 91 را عدم تشخيص صحيح نسبت به اهميت جايگاه تريبون اين واقعه مهم تلقي كرد. چنانكه اين تريبون به اين منظور بر پا شده بود تا پيام مردمي را كه با وجود همه سختي‎هاي اين روزها در لبيك به نداي نائب الامام به خيابان آمده بودند، به دشمنان ملت ارسال كند و در واقع سخنگوي مردم حاضر در راهپيمايي باشد و نه جايگاهي براي بيان مطالب فرعي، جناحي و حاشيه ساز.

به نظر می رسد فرصت های کم نظیری همچون 22 بهمن که نماد وحدت و همدلی مسئولان و مردم مي تواند باشد، چندان مورد توجه سخنرانان محترم قرار نگرفت و بدین ترتیب، علیرغم حضور تاریخی مردم سراسر کشور در راه پیمایی 22 بهمن، برخي مسئولان از هر سه قوه مجریه، مقننه و قضاییه و برخي از حضار مراسم قم، نتوانستند آنطور که باید، حق چنین روزی را ادا کنند و با بدست دادن حواشی متعدد برای رسانه ها بیگانه، عملا خلاف خواسته اصلي مردم و رهبر انقلاب يعني ابلاغ پيام حضور به دشمنان انقلاب اسلامي عمل کردند.

در مجموع به نظر می رسد اكنون که توده های مردم علیرغم مشکلات اقتصادی، اجتماعي و ...در راهپیمایی 22 بهمن حضور يافته و پیام اصلی خود در دفاع از اصل نظام و ولایت فقیه و وحدت مسئولان را برای همگان مخابره کردند، مسئولان کشور نیز بايد با نصب العين قرار دادن بيانات چندباره رهبر معظم انقلاب درباره حفظ آرامش كشور و وحدت، در عمل به خواسته رهبر انقلاب و مردم لبیک گویند و با استنکاف از صحبتهای بیهوده، شعاری و خط و نشان های سیاسی برای يكديگر، به مسير خدمت بي منت براي ملت ادامه دهند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها