کد خبر: ۱۱۳۱۷۴
زمان انتشار: ۲۳:۵۴     ۲۳ بهمن ۱۳۹۱
نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی یکشنبه شب مدعی شد ایران غنی‌سازی اورانیوم را تسریع کرده و در زمان کوتاه‌تری به خط قرمز تعیین شده می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «بلومبرگ»، «بنیامین نتانیاهو» با دوشنبه شب گفت ایرانی‌ها هنوز از خط قرمز عبور نکرده‌اند، اما در حال انجام اقداماتی هستند که زمان رسیدن به خط قرمز را کوتاه‌تر می‌کند.

نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی سال گذشته در سخنرانی که در مجمع عمومی سازمان ملل انجام داد، با نمایش یک تصویر گرافیکی خط قرمزی را روی آن ترسیم کرد و گفت این خط قرمز توان دستیابی ایران به بمب اتم است، که باید از آن جلوگیری شود. وی در آن زمان تهدید کرد که اگر ایران از این خط عبور کند، اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله نظامی می‌کند.

نتانیاهو که در جمع سران سازمان‌های یهودی آمریکا در بیت‌المقدس صحبت می‌کرد، گفت ایرانی‌ها در حال تسریع غنی‌سازی‌ اورانیوم هستند. وی در این سخنرانی تشدید تحریم‌ها علیه ایران را خواستار شد.

وی در مورد خط قرمز ترسیم شده در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: «من خطی کشیدم»، ایرانی‌ها «هنوز از آن خط عبور نکرده‌اند، اما کارهایی که می‌کنند زمان رسیدن به این خط را کوتاه‌تر می‌کند.

هفته گذشته بود که کاخ سفید اعلام کرد «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا قصد دارد به زودی به فلسطین اشغالی سفر کند. رسانه‌های اسرائیل تاریخ این سفر را بهار 2013 اعلام کرده‌اند. همزمانی این سفر با تاریخی که نتانیاهو در سازمان ملل برای حمله احتمالی علیه ایران مطرح کرده بود، این گمانه را تقویت کرده است که اوباما برای جلوگیری از چنین حمله‌ای به دیدار مقامات اسرائیلی می‌رود.

دو روز قبل هم رادیو ارتش اسرائیل این خبر را تائید کرد که هدف اوباما از سفر به منطقه جلوگیری از اقدام نظامی علیه ایران است. «شیمون پرز» رئیس رژیم‌صهیونیستی هم امروز گفته بود ایران محور کلیدی مذاکرات اوباما و مقامات اسرائیلی خواهد بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها