کد خبر: ۱۱۲۸۲۳
زمان انتشار: ۱۶:۱۸     ۲۱ بهمن ۱۳۹۱
نیکی کریمی در مقام «کارگردان»، بناست برای فدراسیون فوتبال، «فیلم فوتبالی» بسازد! البته قسمت اول این مستند ساخته شده است، ولی اینکه چه تاثیرگذاری بر اوضاع فوتبال و فرهنگ مملکت داشته را باید از مسئولان محترم فدراسیون فوتبال پرسید.

در گزارش قبل که در «خبرگزاری دانشجو» منتشر شد، در خصوص این موضوع نوشتیم، اما به گوش ناشنوای هیچ کدام از مسئولان نرفت که نرفت.

 در این گزارش نظرات مسئولان وزارت ورزش و جوانان را جویا شدیم که از نظرات این افراد این گونه بر می آید که دادن این مجوز بدون هماهنگی صورت گرفته و بسیاری از این افراد در صدد جلوگیری از ساخت این فیلم هستند.

 در زیر نظرات این افراد آمده است: 

 
رسولی نژاد: وزارت ورزش پیگیر جدی لغو مجوز فیلم «روزی روزگاری فوتبال» است
 
رسولی نژاد، معاون حقوقی وزارت ورزش و جوانان گفت: نیکی کریمی مجوز ساخت فیلمش را - متأسفانه یا خوشبختانه - از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گرفته که ما خودمان نسبت به این امر معترض هستیم.

 وی افزود: در شورای معاونین در خصوص اینکه نیکی کریمی در جشنواره ابوظبی شرکت کرده و با یکی از هنرپیشگانی که سال‌ها قبل از کشور خارج شده، همراه با کشف حجاب، حرکت ضد دینی و ضد فرهنگی انجام داده است، صحبت و بحث شد؛ به این ترتیب وزارت ارشاد باید در مجوز خود تجدیدنظر کند. 

رسولی نژاد با بیان اینکه ما تذکراتی به فدراسیون فوتبال داده‌ایم که در همکاری خود با وزارت ارشاد تجدیدنظر کند، اضافه کرد: باید دقت و مراقبت بیشتری داشته باشیم، مخصوصاً در عرصه ورزش که همکاری نزدیکی با وزارت ارشاد دارد.

معاون حقوقی وزارت ورزش و جوانان یادآور شد: ما در مجموع با این حرکت مخالفیم و مانع انجام این کار خواهیم شد.

پیش‌نمازِی: مجوز ساخت فیلم توسط فدراسیون به نیکی کریمی داده شده است

  پیش نمازی، معاون فرهنگی سازمان ورزش و جوانان نیز گفت: ارائه مجوز ساخت مستند فوتبال توسط فدراسیون بوده؛ این فدراسیون خودش این تصمیم را گرفته و ما دخالتی در این امر نداشتیم.

وی خاطرنشان کرد: فدراسیون برای خودش اساسنامه‌ای دارد و مستقیم تحت تشکیلات سازمانی ما نیست، اگر این مسئله با ما مطرح می‌شد حتماً نظرمان را اعلام می‌کردیم.

پیش نمازی گفت: ما فقط مسئول ابلاغ سیاست‌های وزارتخانه و پیگیری آن در فدراسیون‌ها هستیم.

علوی: به دنبال متوقف کردن ساخت مستند فوتبال هستم

 همچنین علوی، معاون فرهنگی باشگاه استقلال گفت: من با حضور نیکی کریمی در عرصه فوتبال مخالفم و به ملامحمد، معاون فرهنگی فدراسیون فوتبال نیز اعلام کردم که پخش مستند استقلال باید به تأیید این باشگاه برسد و سپس پخش شود.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر به دنبال متوقف کردن این برنامه هستیم.

معاون فرهنگی باشگاه استقلال ضمن انتقاد از حضور نیکی کریمی در جشنواره ضد ایرانی ابوظبی گفت: این کارگردان کارنامه خوبی ندارد، ای ‌کاش کسی وارد کار می‌شد که از جنس فوتبال بود و کارنامه قوی‌تری برای کارگردانی داشت؛ اعتقاد دارم که باید از کارگردانانی مانند حاتمی‌کیا و شورجه استفاده می‌شد.

علوی تصریح کرد: بعضی از شکست‌خورده‌های سینما وارد عرصه ورزش و فوتبال شده و خواسته اند در کنار این ورزش برای خود اعتبار کسب کنند.

وی یادآور شد: دست‌هایی پشت پرده وجود داشت که به ثبت این قرارداد کمک کرد، برای خود ما نیز هنوز مسجل نشده که چه افراد بانفوذی، نیکی کریمی را وارد این طرح کرده اند.

معاون فرهنگی باشگاه استقلال تصریح کرد: نیکی کریمی در هر تیمی که حاضر می‌شد، بازی آن تیم یا مساوی می‌شد یا تیم می‌باخت؛ زیرا حضور وی، فضای تمرینات را تحت تاثیر خود قرار می‌داد، به طوری که تمرینات دو روزه تیم را مختل می‌کرد و نتیجه آن در بازی‌های بعدی مشخص شد.

علوی گفت: حضور یک هنرپیشه زن در فضای مردانه فوتبال تأثیر منفی و روانی بر افکار عمومی جامعه دارد و امیدوارم با پیگیری‌های باشگاه استقلال و سایر مسئولان این طرح متوقف شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها