کد خبر: ۱۱۲۲۶۷
زمان انتشار: ۱۷:۱۹     ۱۸ بهمن ۱۳۹۱
 سه سال قبل در چنيين روزي (18 بهمن 88) بسيج دانشجويي دانشگاه علم‌وصنعت در نامه ای سرگشاده خطاب به رئيس قوه قضائيه، نوشت: «بعد از طرح ادعای کذب تقلب در انتخابات و پخش شدن صحبت همسر آقای هاشمی درمورد تشویق به اغتشاش در جامعه توقع بود قوه قضاییه واکنشی نشان دهد اما سکوت اختیار شد»

به گزارش رجانیوز به نقل از كتاب روزشمار 8 ماه نبرد مقدس؛ مهم ترین وقایع این روز را از نظر می گذرانید:
* حجت الاسلام سید حسن خمینی در نامه ای سرگشاده به رییس سازمان صدا و سیما نسبت به پخش مستندی با عنوان «شاخص» انتقاد کرد و نوشت: «چنانکه از منابع موثق شنيده‌ام، برنامه‌اي تحت عنوان شاخص در تلويزيون پخش مي‌شود و به گونه‌اي غير صادقانه و تحريف‌آميز، شخصيت جامع عارف کامل و مهربان و رهبري مقتدر امام خميني(س) را مخدوش نموده است.»
 
* 180 تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه ای از سازمان صدا و سیما به خاطر پخش برنامه های دهه فجر به خصوص مستند شاخص و ترویج فرهنگ غدیر و عاشورا قدردانی و حمایت خود را از رسانه ملی اعلام کردند.
 
* فارس: آيت‌ا... جوادي آملي در ديدار 300 تن از اساتيد بسيجي دانشگاههاي كشور با اشاره به دهه مباركه فجر و راهپيمايي 22 بهمن از تمامي مردم خواست تا در اين راهپيمايي حضور پرشور داشته باشند. وي گفت: "اغتشاش و اخلال در اين مراسم‌ها حرام عيني است و نعمت رهبري عادل و شجاع يكي از نعمت‌هاي بزرگ انقلاب اسلامي است." وی با تأكيد بر اينكه حضور پرشور مردم در راهپيمايي 22 بهمن بعيت مجدد با رهبر انقلاب است، خاطرنشان كرد:‌ "حفظ نظام اسلامي از واجبات عيني است."
 
* بسيج دانشجويي دانشگاه علم‌وصنعت در نامه ای سرگشاده خطاب به رئيس قوه قضائيه، نوشت: «بعد از طرح ادعای کذب تقلب در انتخابات و پخش شدن صحبت همسر آقای هاشمی درمورد تشویق به اغتشاش در جامعه توقع بود قوه قضاییه واکنشی نشان دهد اما سکوت اختیار شد. بعد از تجمعات غیر قانونی پس از انتخابات و پخش صدای خانم فائزه هاشمی که تلویحاًّ به رکن رکین نظام جسارت کرده بود، هر فرد ولایی را به واکنش وا می داشت اما طبق فرمایشات رهبری افراد غیرمسئول سکوت کرده و منتظر اقدام قوه قضاییه بودند ولی قوه قضاییه سکوت کرد. روزها گذشت، 13 آبان مجدداً آقای یاسر هاشمی دیده شد ولی قوه قضاییه سکوت کرد. خبر حضور خانم فائزه هاشمی درجمع حرمت شکنان روز عاشورا در سطح جامعه پخش شد، اما باز هم سکوت اختیار شد. مردم در 9 دی مطالباتشان را بلند و یک صدا و با شکوه فریاد زدند ... اما باز هم قوه قضاییه سکوت اختیار کرد، با این حال هنوز نمازتان قضا نشده است. تا وقت باقی است عیارتان را مشخص کنید ... محاکمه سران فتنه رسالتی است که بر دوش شما سنگینی می‌کند.»
 
و در ادامه این نامه نیز خطاب به هاشمی رفسنجانی آمده است: «حمایت شما از ارجاع پرونده خانواده تان به دادسرا را، عده ای فرار رو به جلو و عده ای شروع یک سناریو برای سرپوش گذاشتن بر مفاسد فرزندانتان تعبیر کرده اند. آقای هاشمی که امام(ره) با تیز بینی به شما گوش زد کردند "دلیل زنده بودنتان زنده بودن انقلاب است." هنوز فرصت آن است مانند آیات محترم عظام طالقانی، گیلانی، جنتی و خزعلی سرنوشت خود را به سرنوشت فرزندان‎تان گره نزده و به صف انقلابیون برگردید. برای همگان سوال است چطورهنوز به هتک حرمت‌های روز عاشورا واکنشی نشان نداده اید ولی اگر شخصی از وضعیت فرزندان‎تان سوالی بکند، فوری در صحنه آمده و جواب می دهید؟»
 
* هفته نامه آلمانی اشپیگل: «دو نيروي پليس آلمان كه در سفارت اين كشور در تهران كار مي كردند و اواخر ژانويه از ايران بازگردانده شدند، با يك دختر جوان مظنون به عضويت در گروه هاي مخالف رابطه عاطفي داشته اند. اين دختر همچنين در دو سال گذشته با سومين مأمور پليس سفارت رابطه نزديكي داشته است. مقامات آلماني بر این تصورند که اين دختر 24 ساله جزء فهرست 16 نفره از تظاهر كنندگاني است كه هم اكنون در تهران تحت محاكمه اند. اين تظاهركنندگان پس از حوادث روز عاشورا بازداشت شدند و ممكن است عليه آنان مجازات اعدام صادر شود. اين زن كه همچنين گذرنامه انگليسي دارد، در جلسه محاكمه گفته است كه ديپلمات هاي آلماني وي را به شركت در تظاهرات تشويق كرده اند و وسايلي در اختيار او گذاشته اند.»
 
* ایسنا: مصلحی وزیر اطلاعات در گردهمایی مشترک امنیت‌آفرینان فجر تهران، گفت: «در این‌که فتنه‌گران برای استکبار جریان‌سازی می‌کرند، شکی نیست و بر اساس اسنادی که از گروه‌های فتنه به خصوص سران رده اول آن‌ها به‌دست آمده، این مهم ثابت شده که چه کسانی، از کجا و با چه هدفی این فتنه را شروع کردند.» وزیر اطلاعات ادامه داد: «جریان فتنه سعی کرد در حوزه‌های علمیه که در فتنه‌های ادوار گذشته همواره جایگاهش در بین فتنه‌گران خالی بوده، از این پایگاه برای همراهی استفاده کند که در مواردی نیز با استفاده از ابزار آقازاده‌ها در این راه موفق بود. به‌کارگیری آقازاده‌ها و ارتباطات فامیلی با هفت تا هشت واسطه را در جریان فتنه‌های اخیر دیدیم. این‌ها به‌دنبال فتح پایگاه حوزه‌های علمیه هم بود.» وی در بخش دیگری از سخنان خود از حضور عناصری با سابقه اطلاعاتی و نظامی در جریان فتنه و ایفای نقش آن‌ها در وقایع پس از انتخابات و حرمت‌شکنی عاشورا خبر داد و گفت: «براساس آن‌چه وقایع روز عاشورا نشان داد، متوجه شدیم حرکت این روز، اطلاعاتی و نظامی بود که هدایت‌شده شکل می‌گرفت. یکی از پیچیدگی‌های فتنه، وجود عناصری مرتبط با فتنه در نظام بود که این افراد با صدور بیانیه‌های مختلف سعی در تشویش اذهان و جلب‌نظر مردم داشتند.»
 
* ابوالحسن بنی صدر با صدور بیانیه ای از مردم ایران خواست که با نمادهای سبز رنگ در راهپیمایی روز 22 بهمن حضور یابند و شعارهایی نظیر «استقلال، آزادی، جمهوری ایرانی»، «حاکمیت مردم آری، ولایت فقیه نه» و ... را سر دهند. وی تاکید کرد: "مردم شریف ایران! تحقیر و تسلیم را نپذیرید، در روز 22 بهمن بیرون بیایید و نیرنگهای دشمن را نقش بر آب کنید و جهان را از اراده و عزم خویش آگاه کنید."
 
* مهندس سعید قاسمی از فرماندهان دوران دفاع مقدس با حضور در برنامه تلوزیونی برنامه دیروز، امروز، فردا گفت: «طبق فرمایش امام (ره) تنها کسانی تا آخر خط با ما هستند که طعم فقر و بی‌پولی را چشیده باشند و هم‌چنین مسئولین باید بدانند که عده‌ای از خدا بی‌خبر هر کسی را که به فقرا کمک کند مورد توهین قرار می‌دهند.» وی در ادامه گفت: «امروز عده‌ای که وامدار تفکر امام هم هستند عکس امام را در دست می‌گیرند ولی عکس آن عمل می‌کنند که این تناقضات یک روز باید در کف خیابان‌ها نمود پیدا می‌کرد.»
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها