کد خبر: ۱۱۱۰۱۳
زمان انتشار: ۱۰:۱۲     ۱۴ بهمن ۱۳۹۱
روز دوم جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم فجر در حالی به پایان رسید که استقبال مهمانان از «آسمان زرد کم‌عمق» باعث شد حتی راهرو‌های سالن اصلی و بالکن مرکز همایش‌های برج میلاد کاملا پرشود و صحبت درباره‌ی بهرام توکلی و فیلمش به مهمترین و البته حاشیه‌ای‌ترین بحث روز 13 بهمن ماه تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مهمترین حاشیه‌ی روز دوم جشنواره فیلم فجر، به بهرام توکلی کارگردان «آسمان زرد کم‌عمق» اختصاص داشت که در نشست پرسش و پاسخ فیلمش حاضر نشد.

بسیاری از علاقمندان به سینما پس از ساخت «اینجا بدون من» بهرام توکلی، امید زیادی به فیلم بعدی او داشتند. به همین دلیل بلافاصله پس از اعلام اسامی فیلم‌های راه‌یافته به بخش مسابقه جشنواره‌ی سی‌ویکم اکثر دوستاران سینما از کنارگذاشتن «آسمان زرد کم‌عمق» تعجب کردند. بالاخره پس از کش‌وقوس‌های فراوان فیلم توکلی به بخش مسابقه راه یافت و شب گذشته در سانس 19:30 برای مهمانان جشنواره در برج میلاد به نمایش درآمد.

نمایش این فیلم با استقبال زیادی روبرو شد تا جاییکه از 20 دقیقه مانده به زمان تعیین‌شده، سالن اصلی برج میلاد کاملا پر و در‌ها بسته شد. پس از چند دقیقه، بالکن سالن هم کاملا پرشد و سایر علاقمندان ترجیح دادند برای دیدن فیلم در راهروهای سالن اصلی و بالکن بنشینند. در کل به نظر می‌رسید بیش از 2200 -2300 نفر از نمایش «آسمان زرد کم‌عمق» استقبال کردند.

بر اساس مشاهده خبرنگار ایسنا، بسیاری از افرادی که از سالن خارج می‌شدند از نتیجه‌ی مقایسه‌ی «اینجا بدون من» و «آسمان زرد کم‌عمق» خرسند نبودند و انتظار بیشتری از این کارگردان خوش‌فکر و جوان داشتند. البته بخش دیگری از تماشاگران هم که تعداد آن‌ها اصلا کم نبود (از جمله چندین منتقد سینمایی) از فیلم خوششان آمده بود و استفاده توکلی از فرم و روایت داستان در این فیلم را بسیار خوب می‌دانستند.

پس از نمایش فیلم، بسیاری از موافقان و مخالفان «آسمان زرد کم‌عمق» منتظر بودند تا سخنان بهرام توکلی را در نشست پرسش و پاسخ فیلمش بشنوند اما نشست نقد و بررسی به دلیل عدم حضور کارگردان برگزار نشد.

× علاوه بر استقبال از «آسمان زرد کم‌عمق»، دو فیلم «آفتاب، مهتاب، زمین» علی‌قوی‌تن و «تابستان طولانی» علی خزاعی‌فر هم با استقبال خوبی در برج میلاد روبرو شد.

× در روز اول، فراهم‌نبودن امکانات پذیرایی و ژتونی کردن چای و پذیرایی و همچنین نبود حتی یک صندلی در لابی مرکز همایش‌های برج میلاد باعث انتقاداتی نسبت به برگزارکنندگان جشنواره و همچنین پیشنهاداتی به روابط‌عمومی جشنواره شد. در همین راستا، صبح روز دوم،‌ امکانات پذیرایی چای در طول مدت روز برای حاضران فراهم شده و عصر نیز صندلی‌ها به لابی کاخ جشنواره اضافه شد که این‌ اقدامات با ابراز خرسندی چند تن از خبرنگاران معترض در روز اول همراه بود.

× بولتن شماره دوم جشنواره‌ی فیلم فجر به سردبیری مهدی غلام‌حیدری منتشر شد که حاوی مهمترین اتفاقا روز اول، گفت‌وگو با عوامل فیلم‌هایی که در جدول نمایش روز دوم بودند و همچنین مصاحبه با وزیر ارشاد از بخش‌های مختلف آن بود.

× حضور علی فتح‌اله‌زاده مدیرعامل باشگاه فوتبال «استقلال» برای تماشای فیلم «آسمان زرد کم‌عمق» یکی دیگر از حاشیه‌های روز دوم بود. فتح‌اله‌زاده در میان جمع زیادی از هنرمندان، گاها با درخواست‌هایی برای انداختن عکس یادگاری روبرو می‌شد و به‌نوعی به رقیب بازیگران سینما تبدیل شده بود!

× در نشست «تابستان طولانی»، علی خزاعی‌فر (کارگردان اثر) درباره ژانر فیلمش سخنانی گفت که با تعجب محمدرضا شهیدی‌فرد و حاضران در سالن روبرو شد.

او درباره ژانر فیلمش بیان کرد: ‌به‌نظرم ژانر «تابستان طولانی»، ژانر بالغ‌شدن است! یک ژانر بسیار ریشه‌دار در ادبیات و داستان داریم که معنی فارسی آن «بالغ‌شدن» است. در این ژانر، قهرمان غالبا نوجوان فیلم است که در تقابل با یک وضعیت نامطلوب واقع شده و به بلوغ زودرس می‌رسد. «حسن»، قهرمان فیلم‌ ما هم همین وضعیت را داشت.

× حاشیه‌ی دیگر روز دوم جشنواره به برگزاری ضیافت ناهار مهمانان خارجی با حضور جواد شمقدری مربوط می‌شد که بدون دعوت از خبرنگاران انجام شد.

× از جمله حاضران در روز دوم جشنواره‌ی فیلم فجر در برج میلاد می‌توان به رضا میرکریمی، روح‌اله حجازی، سعید مترصد، محسن امیریوسفی، تورج اصلانی، چنگیز جلیلوند، وحید نیکخواه آزاد، سعید راد، علی معلم، محسن قرائی، محمود پاک‌نیت، سیامک پورشریف، محمدرضا شریفی‌نیا، مهراوه شریفی‌نیا، سروش صحت، کوروش تهامی، بهرام عظیمی، بهرام توکلی، مهرداد غفارزاده و... اشاره کرد.

از میان مدیران سینمایی هم، مهدی عظیمی میرآبادی (معاون فعالیت‌های سازمان سینمایی)، جلیل عرفان‌منش (معاون آثار سازمان سینمایی) و هاشم میرزاخانی (مدیرعامل انجمن سینمای جوان) در روز دوم جشنواره، به برج میلاد آمدند.

× حضور سیدعلیرضا سجادپور معاون مستعفی سازمان سینمایی برای تماشای فیلم «آسمان زرد کم‌عمق» هم جالب توجه بود. او در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر هم در ردیف اول تالار وحدت و در کنار سایر مسئولان سینمایی نشسته بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها