کد خبر: ۱۱۰۴۱
زمان انتشار: ۱۲:۰۸     ۲۴ فروردين ۱۳۹۰
يكي از مبارزان بحريني گفت: اكثر مردم بحرين شيعه هستند و مقام معظم رهبري را به عنوان مرجع تقليد خود انتخاب كرده‌اند.

به گزارش خبرگزاري فارس از اصفهان، شيخ محمود صدوي در جمع دانشجويان دانشگاه اصفهان اظهار داشت: حاكمان زمان حكومت صفويه بحرين، علماي شيعي بوده‌اند كه اين خود نشان از ريشه‌دار بودن شيعه در اين كشور دارد.
وي تصريح كرد: استعمارگران كشور بحرين، پرتقالي‌ها و انگليسي‌ها بودند كه آل‌خليفه را از عربستان به بحرين آوردند تا استعماري غير مستقيم از اين كشور ثروتمند داشته باشند و با اختلاف‌اندازي بين شيعه و سني حكومت كردند.
اين مبارز بحريني تاكيد كرد: زماني كه انگليسي‌ها آل خليفه را به بحرين آوردند، بحرين دو حكومت داشت، يكي شيخ خلف آل عثور حاكم شيعيان و ديگري آل‌خليفه حاكم اهل تسنن بود.
صدوي افزود: مبارزات مردم بحرين همين يكي دو ماه نيست بلكه از ۲۰ سال پيش تاكنون در حال مبارزه با حكومت ظالم آل‌خليفه هستيم.
وي ادامه داد: مردم بحرين ديگر نمي‌توانند مشاهده كنند كه حكومت خائن آل‌خليفه با دستگيري رهبران مبارز شيعي و مردم، آرامش مجدد را براي احياي حكومتش مهيا كند؛ اين بار مردم و علماي شيعه به ميدان آمده‌اند تا آل‌خليفه ظالم و خائن را بيرون كرده و يك حكومت اسلامي كه در سال‌هاي پيش داشتند را زنده كنند تا به آن حكومت مورد علاقه خود كه هميشه در ذهن خود داشتند برسند.
وي بيان داشت: ما به ايرانيان مي‌باليم كه ۳۲ سال پيش مبارزه كردند و حكومت مورد علاقه خود كه اسلام بود را به دست آوردند و امروز هر چه را كه خواستند در اختيار دارند.
صدوي اظهار داشت: پيروزي مردم بحرين نزديك است و ما به مردم ايران مي‌گوييم كه حكومت اسلامي در بحرين به زودي به‌ وجود مي‌آيد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها