کد خبر: ۱۰۹۶۳۸
زمان انتشار: ۱۹:۵۶     ۰۷ بهمن ۱۳۹۱
مشاور فنی پیشین مدیرعامل استقلال با بیان اینکه تساوی بهترین نتیجه برای هردو تیم است، گفت: اگر استقلال بخواهد به همین شکل محتاطانه پیش برود اسیر شکارچی هایی مانند تراکتورسازی و سپاهان خواهد شد.

به گزارش 598،بهمن فروتن در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص هفتاد وششمین دربی پایتخت ضمن بیان مطلب فوق گفت: به نظر من تماشاگرانی که فوتبال را می دانند و دربی های زیادی را دیده اند پس از سوت پایان قهرمانی راضی تر از همیشه به خانه رفتند چون شاهد بازی بودند که همه چیز در آن وجود داشت.

وی درهمین خصوص افزود: در دربی 76 دو تیم استقلال و پرسپولیس 90 دقیقه فوتبال مدرن، با برنامه و به دور از احساسات را به معرض نمایش گذاشتند. بازیکنان دو تیم 90 دقیقه جنگیدند و مرتکب کمترین خطا بر روی یکدیگر در جریان بازی شدند ضمن اینکه آنها برخوردهای مغایر با اصول فرهنگی و اخلاقی را در جریان بازی انجام ندادند.

کارشناس فوتبال ایران تاکید کرد: هر دو تیم از نظر تاکتیکی بویژه در خصوص ساختار دفاعی و در زمینه رفت و برگشت ها از حمله به دفاع و برعکس عملکرد خوبی داشتند. با توجه به اینکه دو تیم از لحاظ فنی اختلاف فاحشی با یکدیگر نداشتند من سطح دربی 76 را حتی بالاتر از برخی  دربی های اروپایی می دانم.

وی تصریح کرد: به غیر از دو مورد پرتاب ترقه که صحنه های زشتی را رقم زد، در جریان بازی، 100 هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه آزادی که از کمترین امکانت برخوردار بودند، در رعایت اصول فرهنگی و اخلاقی نمره خوبی گرفتند.

مشاور فنی پیشین مدیرعامل باشگاه استقلال تاکید کرد: حساسیت بازی باعث شده بود که هر دو تیم بازنده نباشند. دو تیم استقلال و پرسپولیس از نظر فنی و کیفیت بازی تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند بنابراین در چنین بازی بزرگی تساوی بهترین نتیجه برای هردو تیم است. این موضوع در خصوص دربی های بزرگ جهان نیز صدق می کند به عنوان مثال در بازی تیم های منچستر یونایتد و منچستر سیتی تساوی بهترین نتیجه برای هر دو تیم است اما اگر مونیخ 1860 با بایرن مونیخ تساوی کند این نتیجه مساوی  برای تیم بایرن باخت محسوب می شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تیم استقلال در چند هفته اخیر رقابت های لیگ برتر افت نکرده و این تیم مقابل حریفان خود با احتیاط بازی نمی کند؟ تاکید کرد: در علم فوتبال تیمی که صدرنشین یک لیگ است شکار نامیده می شود و تیم های دوم، سوم، چهارم و پنجم آن لیگ شکارچی نامیده شده که در صدد شکار آن تیم صدرنشین هستند.

فروتن تاکید کرد: این موضوع در لیگ ایران نیز صدق می کند یعنی تیم های تراکتورسازی، سپاهان و حتی نفت تهران نیز درصدد شکار تیم استقلال هستند. در حال حاضر تیم استقلال برای آنکه صدر جدول را از دست ندهد محتاط شده اما این احتیاط نباید باعث شود که فاصله امتیازی این تیم با تیم های تراکتورسازی و سپاهان به حداقل برسد چون در آن صورت شرایط استقلال سخت تر می شود.

وی اظهار دشات: اگر استقلال بخواهد به همین شکل محتاطانه پیش برود اسیر شکارچی هایی مانند تراکتورسازی و سپاهان خواهد شد.

هفتاد و ششمین دیدار تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس در هفته بیست و سوم دوازدهمین دوره رقابت های لیگ برتر در شرایطی عصر جمعه با تساوی به پایان رسید که بازیکنان میلیاردی دو تیم نتوانستند یکصد هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه و میلیون‌ها بیننده را راضی کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها