کد خبر: ۱۰۹۳۵۸
زمان انتشار: ۰۷:۰۱     ۰۷ بهمن ۱۳۹۱
آخرين سفير كانادا در ايران با بيان اين كه بي نتيجه خواندن گفت وگوهاي سياسي با ايران اشتباه است گفت: كانادا نبايد ارتباط ديپلماتيكش را با ايران قطع مي كرد.
جان ماندي، آخرين سفير كانادا در ايران كه در سال 2007 و به دنبال ايجاد تنش در روابط ايران و كانادا تهران را ترك كرد و به دليل بسته شدن سفارت كانادا در ايران در سال 2012 آخرين سفير كانادا در ايران محسوب مي شود، در يك سخنراني، اظهار كرد: اكنون زمان آن فرا رسيده است كه با دقت درباره سياست بين المللي اين كشور فكر كنيم و من خواستار اين هستم كه مردم به آن بينديشند.
وي با اشاره به مذاكرات ايران و گروه 1+5 گفت: بايد در مذاكرات تغييراتي ايجاد شود تا نتايجي كه به دست مي آيد براي هر دو طرف جذاب باشد.
ماندي افزود: اين كار نيازمند توافقنامه اي است كه حركت به سمت يك بحران را كند مي كند و منافع امنيت ملي مشروع ايران و منافع ژئوپولتيك اين كشور را به رسميت مي شناسد.
به گزارش ايسنا، آخرين سفير كانادا در ايران خاطرنشان كرد: من فكر نمي كنم ما بتوانيم براساس منزوي كردن اين كشور توافقنامه قابل قبولي بسازيم و آنها نشان داده اند كه قدرت كافي براي تاثيرگذاري چشمگيري روي بسياري از كشورها از جمله سوريه، عراق و يا افغانستان دارند.
وي اقدام نظامي عليه ايران را موجب حمايت هرچه بيشتر طبقه متوسط از دولت ايران دانست و افزود: گفت وگوهاي سياسي با ايران بي نتيجه نخواهد بود و معتقدم كانادا نبايد ارتباط ديپلماتيك خود را با ايران قطع مي كرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها