کد خبر: ۱۰۹۱۹۸
زمان انتشار: ۱۲:۱۷     ۰۶ بهمن ۱۳۹۱
ˈدمیتری پسکوف سخنگوی ˈولادیمیر پوتینˈ رییس جمهوری روسیه با تاکید بر موضع کشورش در باره برنامه هسته ای ایران اعلام کرد: تحریم راه موثری برای حل مساله هسته ای ایران نیست و به جای آن باید شیوه های دیپلماتیک به کار گرفته شود.
به گزارش 598 به نقل از ایرنا، پسکوف روز جمعه گفت: حل مساله هسته ای ایران باید از طریق تلاش های دیپلماتیک انجام گیرد.

وی افزود: معتقدیم که تحریم راه مناسبی برای حل مسایل در عرصه بین المللی نیست.

پسکوف گفت: بارها شاهد بودیم که تحریم کشورها نه تنها مانع متشنج شدن اوضاع نشده است، بلکه ضربه جدی به مردم وارد کرده و زندگی را برای آنها طاقت فرسا کرده است، بنا بر این تحریم راه مناسبی نیست.

وی با بیان این که در حل مسایل ایران تلاش های دیپلماتیک موثرترین ابزار هستند، افزود: اقدامات دیپلماتیک اولویت دارد و باید عاقلانه رفتار کرد تا از امکانات دیپلماتیک بطور کامل استفاده کنیم.

سخنگوی رییس جمهوری روسیه گفت: به تفاهم متقابل شرکای ایرانی امیدواریم و بدون تردید نیاز به عزم راسخ آنها برای همکاری وجود دارد که امید داریم این عزم را از خود نشان دهند.

روسیه از حل مسایل و سوء تفاهم ها در باره برنامه هسته ای ایران از راه مذاکره حمایت می کند و مقامهای روس بارها بر این موضع کشور خود تاکید کرده اند.

مسکو در این راستا با تحریم یکجانبه کشورهای غربی به سرکردگی آمریکا که با اهداف سیاسی بر کشورمان تحمیل شده اند، مخالفت و بر لغو آنها تاکید کرده است و چنین رویکردی در حال حاضر هم از طرف مقامهای روس و کرملین دنبال می شود.

ˈسرگئی لاوروفˈ وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه با اعلام مخالفت کشورش با تلاش ها برای انزوای جمهوری اسلامی ایران گفت: منزوی کردن ایران ایده پوچی است و این رویکرد کارساز نخواهد بود.

وی افزود: پیش از این نیز کشورهای بسیاری منزوی شده اند، اما تجربه نشان داده است که این رویکرد هیچ گونه دستاوردی ندارد.

وی اظهار داشت: باید به این مساله توجه کرد که نمی توان با ایران این گونه رفتار کرد.

لاوروف اضافه کرد: روسیه طرفدار انجام گفت و گو های واقعی با ایران است و بر این باوریم که اگر این ایده محقق شود، نتایج خوبی به دنبال خواهد داشت.

وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به اهمیت مذاکره با ایران در باره برنامه هسته ای این کشور، بر لزوم تداوم گفت و گوهای ایران و گروه 1+5 تاکید کرد.

وی افزود: تعیین محل برگزاری نشست ایران و گروه 1+5 در درجه دوم اهمیت قرار دارد و دو طرف در این باره ملاحظات خود را دارند.

لاوروف اضافه کرد: نمایندگان گروه 1+5 به ریاست ˈکاترین اشتونˈ نماینده سیاست خارجی اتحادیه اروپا قرار است با نماینده ایران دیدار کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها