کد خبر: ۱۰۹۱۸۴
زمان انتشار: ۱۱:۵۳     ۰۶ بهمن ۱۳۹۱
بالاخره موعدش رسيد. تا قبل از اين هرچه تقابل بين آبي‌ها و قرمزها بود غيرمستقيم بود و در خفا اما الان همه چيز رو است و ديگر حرف زدن و رجزخواني فايده‌اي ندارد. عصر امروز پرسپوليس و استقلال براي هفتاد و ششمين بار روبروي هم قرار مي‌گيرند.
 
به گزارش رجانیوز، تا قبل از اين شده بازي‌هايي كه هيچ حرف و حديثي نداشته باشد؛ يك فوتبال معمولي و بعضاً بي‌خاصيت و ضعيف كه شايد از هر تيم ديگري در فوتبال ايران مي‌شد انتظارش را كشيد الا آبي و قرمز تهران. از اين دست بازي‌ها در دربي تهران زياد ديده‌ايم اما عجيب اينجا است كه هياهو و حاشيه قبل از اين مسابقه همواره وجود داشته و در بالاترين سطح حجم عظيمي از اخبار ورزش ايران و حتي فضاي اجتماعي شهر را در بر گرفته است. 
 
امروز دو تيم پرطرفدار تهران روبروي هم مي‌ايستند تا جدالي تازه داشته باشند. از آخرين رويارويي آنها نزديك به 5 ماه گذشته اما آن مسابقه نه چيزي براي انتقام داشت، نه تلافي و نه... با اين حال انگيزه‌هاي فوتبالي مي‌تواند به جذابيت‌هاي اين مسابقه – حداقل بيشتر از دربي قبل – كمك كند. 
 
از يك سو پرسپوليس و استقلال در شرايط خوبي به هم رسيده‌اند و با اينكه جايگاه دو تيم در جدول كاملا متفاوت است اما روند رو به رشد پرسپوليس در هفته‌هاي اخير و ثبات استقلال صدرنشين باعث مي‌شود فكر كنيم اين مسابقه براي هر دو تيم نزديك و دشوار خواهد بود و بعيد است فوتبالي يكطرفه و نتيجه‌اي چشمگير براي هر يك از دو تيم حاصل شود.
 
جدا از بحث آمادگي دو تيم تقابل مردان روي نيمكت هم تقابل تازه و جالبي است؛ در يك سوي ميدان امير قلعه‌نويي مرد شكست‌ناپذير دربي‌ها آبي‌ها را هدايت مي‌كند و در سوي ديگر يحيي گل‌محمدي است كه براي نخستين بار به عنوان سرمربي روي نيمكت تيم قرمز مي‌نشيند و سوداي شكست حريف را در سر مي‌پروراند. 
 
درخصوص بار فني دو تيم و كيفيت بازيكنان هم حرف و حديث‌ها حكايت از تعادل طرفين دارد. پرسپوليس پرستاره با كلي ملي‌پوش رودرروي تيمي قرار مي‌گيرد كه در هر خط بهترين‌هاي فوتبال ايران را دارد و به مدد توانايي‌هاي هر يك از اين بازيكنان دودستي صدر جدول را چسبيده است. بدون شك تقابل اين همه ملي‌پوش و ستاره صحنه‌هاي جذابي را باعث خواهد شد كه در نهايت به جذابيت دربي 76 كمك مي‌كند. 
 
حواشي و اتفاقات قبل از دربي هم بدون شك در اين بازي تاثيرگذار خواهد بود؛ مصدوميت كريمي و حرف و حديث‌هايش، ترك ناگهاني تيم ملي از سوي رحمتي، دعواي نكونام با رحمتي، بازگشت مجيدي به استقلال و مسائل ريز و درشت ديگر دوروبر دو تيم هم فضاي قبل از اين جدال را تحت تاثير قرار داده اما پيش‌بيني مي‌شود با دميده شدن سوت شروع بازي تمام اين اتفاقات فراموش شده و همه به فكر پيروزي و شاد كردن هواداران تيم خود باشند. 
 
دربي 76  امروز از ساعت 15 در استاديوم آزادي كليد خواهد خورد و همه چشم فوتبال ايران به ساق‌هاي آبي و قرمزي است كه براي رسيدن به هدف خود از هر چه دارند مايه مي‌گذارند. بايد اين دربي را هم تماشا كرد و در نهايت اميدوار ماند بعد از سوت پايان بازي هيچ‌كس از آن همه هياهو و هيجان‌زدگي قبل از بازي پشيمان نشود. فردا همه دنبال فوتبال زيبا و يك دربي تمام عيار خواهند بود اما انگار بازيكنان و اعضاي كادر فني دو تيم بايد چيزي فراتر از آنچه در سال‌هاي اخير داشته‌اند رو كنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها