کد خبر: ۱۰۸۹۴۰
زمان انتشار: ۰۷:۰۱     ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
سلطانيه:
نماينده دائم ايران در آژانس بين المللي انرژي هسته اي تاكيد كرد جمهوري اسلامي حاضر است تجارب و فناوري هسته اي خود را زير نظر آژانس در اختيار كشورهاي متقاضي قرار دهد.
علي اصغر سلطانيه در حاشيه ميزگرد برنامه هسته اي ايران كه در مونيخ آلمان برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به رفع برخي اختلافات ايران و نمايندگان آژانس بين المللي انرژي هسته اي اظهار كرد: دور بعدي گفت وگوها با آژانس براي 12 يا 13 فوريه قرار گذاشته شده و اعلام كرديم كه جلسه ديگري هم خواهيم داشت و اگر ملاحظات و انتظاراتي كه مرتبط با امنيت ملي ماست درج شود آماده ايم كه آن را نهايي كرده و ابهام زدايي كنيم.
وي با بيان اينكه موفقيت مذاكرات بستگي به اين دارد كه آژانس هم با واقعيات خود را تطبيق دهد، گفت: در جلسات قبلي برخي اختلافات رفع شده ولي هنوز مواردي وجود دارد كه ما روي آنها اصرار داريم.
سلطانيه به عنوان نمونه از بحث تحويل مدارك و اسناد در مورد ادعاهاي مطرح نام برد و افزود: اگر كسي ادعايي دارد بايد مدارك آن را تحويل دهد و بايد يك موضوع مختومه شود تا به موضوع ديگر بپردازيم.
نماينده ايران در آژانس بين المللي انرژي هسته اي خاطرنشان كرد: ما بايد بدانيم كه اين پرونده بسته مي شود و اين از موارد اصولي است كه هميشه روي آن تاكيد داشته و داريم. در هر حال من به موفقيت آميز بودن مذاكرات اميدوار هستم.
سلطانيه باز نگه داشته شدن پرونده هسته اي ايران از طريق طرح اتهامات جديد را هدف اصلي غربي ها دانست و افزود: بازرسان آژانس از تاسيسات هسته اي ما به طور مستمر بازديد مي كنند، دوربين ها بصورت 24 ساعته مشغول كار هستند و فعاليت هاي هسته اي ايران تحت نظارت كامل آژانس انجام مي شود.
وي تصريح كرد: ما براي اينكه بهانه را از آنها بگيريم مذاكراتي را از يكسال قبل با آژانس براي دستيابي به يك مداليته آغاز كرده ايم كه براساس آن به صورت داوطلبانه براي رفع ابهامات تلاش كرده و ثابت كنيم كه اين ادعاها نيز واهي است.
به گزارش ايرنا، نماينده ايران در آژانس بين المللي انرژي هسته اي با اشاره به حمايت كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد از فعاليت هاي هسته اي ايران گفت: از زماني كه ايران رياست بر جنبش غيرمتعهدها را برعهده گرفته حمايت اين جنبش از فعاليت هاي صلح آميز هسته اي ما با صدور بيانيه ادامه داشته است.
سلطانيه با بيان اينكه ايستادگي ايران در برابر دشمنان به الگويي براي ديگر كشورها تبديل شده است، خاطرنشان كرد: جمهوري اسلامي صادقانه آماده است تا دانش و فناوري هسته اي خود را زير نظر آژانس در اختيار كشورهاي متقاضي قرار دهد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها