کد خبر: ۱۰۸۳۸
زمان انتشار: ۱۸:۲۷     ۱۹ فروردين ۱۳۹۰
تجمع اعتراض‌آميز طلاب غيرايراني در اعتراض به كشتار مردم مسلمان بحرين و حضور نيروهاي عربستان سعودي براي كشتار مردم اين كشور، در ادامه برگزاري تجمع جمعي از طلاب جامعه‌المصطفي، در برابر دفتر سازمان ملل در تهران، در مقابل سفارت عربستان در تهران برگزار شد.

به گزارش ايسنا تجمع‌كنندگان شعارهايي از جمله «مرگ بر آل‌سعود»، « مرگ بر آل‌خليفه»، «كلا كلا آل‌خليفه»، «كلا كلا آل‌سعود»، «آمريكا مرده باد»، «آل‌خليفه آل‌سعود مثل يهود»، «نه شيعه نه سني جانم فداي بحرين»، «مرگ بر سعودي يهودي»، «هيهات من‌الذله»، «الموت آل‌خليفه»، «الموت آل‌سعود»، «مقاومه مقاومه لانقبل المساومه»، «بحرين حره حره جيش الجزيره بره»، «الشيعه السنيه وحده وحده الاسلاميه» سر دادند.



همچنين پلاكاردهايي با مضامين «كلا كلا آل‌سعود»، «كلا كلا آل‌خليفه»، «India is always a supporter of oppressed»، «اسرائيل مرده باد»، «قلوبنا معكم و دعائنا لكم يا شعب البحرين»، «پنجه خونين يهود آل‌خليفه آل‌سعود»، «Down with Amrica»، همچنين تصاويري از مجروحين و كشته‌شدگان در تظاهرات مردمي بحرين و پرچم كشور بحرين را در دست داشتند.

در ادامه اين تجمع يك پسر بچه بحريني به نمايندگي از مردم بحرين گفت: ارتش بحرين مردم را مي‌كشد، كودكان، زنان و دختران كشته مي‌شوند. ما نمي‌توانيم به مدرسه برويم. آن‌ها ما را دوست ندارند و از ما بدشان مي‌آيد. ما نيز از آن‌ها بدمان مي‌آيد و مي‌خواهيم آن‌ها از بحرين خارج شوند.



در اين هنگام تجمع‌كنندگان شعار «اخرج من البحرين» سر دادند.

در ادامه مراسم يكي از طلاب گفت: مردم جهان بايد بدانند كه اين مدعيان دروغين حقوق بشر كجايند؟ آيا آن‌ها كه ادعا مي‌كنند، مردم ليبي را نمي‌بينند كه كشته مي‌شوند؟ مردم يمن را نمي‌بينند كه چگونه به شهادت مي‌رسند؟ مردم بحرين را نمي‌بينند كه چگونه كشته مي‌شوند؟ اين فرياد همه فرزندان آزادي است كه شعار «مرگ بر استكبار» را سر مي‌دهند. آل‌سعود بايد بداند شمايي كه اكنون منابع امت اسلامي را بر عليه امت اسلامي استفاده مي‌كنيد در حالي‌كه اگر مرديد بايد در مقابل آمريكا و اسرائيل قد علم كنيد.

در حالي‌كه تجمع‌كنندگان شعار « مرگ بر آل‌سعود» را سر دادند، وي ادامه داد: ما دانش‌آموختگان مكتب كربلاي حسينيم. ما شهادت را سعادت خود دانسته و زندگي لذت‌بار را ننگ مي‌دانيم.



تجمع‌كنندگان شعار «حسين حسين شعار ماست، شهادت افتخار ماست» را سر دادند و سخنران ادامه داد: به ملت بحرين اعلام مي‌كنيم شما تنها نيستيد و جويندگان مكتب امام صادق(ع) با شما هستند.

پس از آن يك طلبه ديگر نيز از اقدامات دولت بحرين عليه مردمش اعلام انزجار كرد و از ارتش اين دولت خواست كه خود را تسليم مردم كند.

وي با اشاره به اقدامات عربستان سعودي گفت: عربستان سعودي بايد نيروهاي خود را از اين كشور خارج كند، در غير اين صورت با عذاب الهي و واكنش مسلمانان مواجه مي‌شود.



طلبه ديگري با محكوميت كشتار مظلومانه مردم بحرين اقدامات دولت بحرين و كمك كننده به اين جنگ داخلي را محكوم كرد و گفت: برادران مسلمان بايد با هم متحد بوده و برادرانه در منطقه بايستند تا مستكبران را از منطقه بيرون كنند.

در اين هنگام تجمع‌كنندگان شعار «مرگ بر اسراييل سر دادند».

طلبه ديگري نيز گفت: اگر شما آل سعود جرات داريد بايد جلوي صهيونيست‌ها بايستيد اگر خودرا شجاع مي‌ناميد بايد جلوي ظلم و ستم در برابر فلسطين را بگيريد.

وي در ادامه اظهاراتش از تجمع‌كنندگان خواست كه شعار «هيهات من الذله» و «down with Amrica» سر دهند.

همچنين يكي از روحانيون شركت كننده در اين تجمع گفت: ما اكنون در اين محل جمع شده‌ايم تا مردمي را كه نه تنها كشته مي‌شوند بلكه با تحريم غذايي و تجاوز دست و پنجه نرم مي‌كنند را حمايت كنيم، تجاوز رويدادي ضدبشري و ضدانساني است و اقدام هرچه سريع‌تر سازمان‌هاي بين‌المللي را مي‌طلبد و اگر آن‌ها چشم و گوش خود را نسبت به اين مسائل ببندند ما با حكم شهادت وارد اين مسائل شده و از مردم مظلوم حمايت مي‌كنيم.



وي ادامه داد: ما به آل سعود اعلام مي‌كنيم چنين اقداماتي همانند كوبيدن ميخ بر تابوت سرگوني خود است؛ بنابراين با مشت‌هاي گره كرده اعلام مي‌كنيم «آل خليفه مرگت باد»، «آل سعود ننگت باد».

در پايان مراسم يكي از طلاب غيرايراني بيانيه پاياني را به زبان عربي قرائت كرد و تجمع‌كنندگان براي بيعت با آرمان‌هاي بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران به راهي مرقد مطهر امام خميني(ره) شدند.

پيش از ظهر روز جمعه نيز جمعي از طلاب جامعه‌المصطفي در اعتراض به كشتار مردم مسلمان بحرين و حضور نيروهاي عربستان سعودي براي كشتار مردم اين كشور، در مقابل دفتر سازمان ملل در تهران تجمع كردند.

به گزارش ايسنا تجمع‌كنندگان كه از طلاب كشورهاي مختلف اسلامي از جمله هند، پاكستان و بنگلادش و افغانستان بودند، با شعارهاي «الله اكبر»، «لا اله الاالله»، «مرده باد آمريكا»، «مرده باد اسراييل» و «الموت لآل سعود» خشم خود را نسبت به جنايت‌هاي دولت بحرين و عربستان سعودي را اعلام كردند.

تجمع ‌كنندگان عكس‌هايي از اعتراضات در بحرين و جنايت‌هاي انجام شده توسط دولت اين كشور را در دست داشتند.

همچنين پلاكاردهايي در دست داشتند كه روي بعضي از آن‌ها نوشته شده بود؛ «كلا كلا آل سعود» ، «ظالم را دشمن بدار مظلوم را حامي باش»، «آل خليفه يا صهيون جيش محمد قادمون»، «پنجه خونين يهود آل خليفه آل سعود»، «صبرا يا آل سعود جيش محمد قادمون»

يكي از طلاب گفت: ما در اين‌جا جمع شده‌ايم تا اعتراض خود را نسبت به جنايت‌هاي وحشيانه آل سعود در بحرين اعلام كنيم و حمايت خود را از حركت مردم مسلمان بحرين كه در راه رسيدن به حقوق خود تلاش مي‌كنند را نشان دهيم. نبايد قيام و حركت مردم مسلمان بحرين را كه در راه رسيدن به حقوق خود هستند را خاموش كنند، حقي كه نشات‌ گرفته از قيام اباعبدالله‌الحسين است، هر ملتي كه بخواهد آزاده باشد بايد مانند اباعبدالله شعار دهد؛ «هيهات من الذله».

در اين هنگام طلاب شعارهاي «هيهات من الذله»، «مرگ بر انگليس»، «مرگ بر آل خليفه» را سر دادند.

يكي ديگر از طلاب گفت: كشتار بي‌رحمانه مردم مسلمان بحرين را محكوم و اعلام مي‌كنيم الگوي جامعه مسلمانان جهان برگرفته از الگوي امام حسين(ع) است. مسلمانان جهان بدانند فرياد همه مسلمين «هيهات من الذله» است. ما ضمن حمايت از همه آزادگان دنيا تجاوز آل سعود را به بحرين محكوم مي‌كنيم.

طلاب نيز با تاييد اين سخنان شعار «مرگ بر آل سعود» و «مرگ بر آل خليفه» را سر دادند.

اين طلبه ادامه داد: ما از همه مسلمانان شيعه و سني مي‌خواهيم وحدت خود را حفظ كنند.

تجمع كنندگان شعار دادند؛ «يا ايها المسلمون اتحدو اتحدو».

اين طلبه افزود: ما به جهانيان مي‌گوييم؛ كجا رفتند آن‌ها كه دم از حقوق انسان مي‌زدند و چه مي‌كند اين شبكه الجزيره كه در مقابل كشتار مردم مسلمان و مظلوم بحرين اين چنين سكوت كرده است.

اين سخنان با شعار «آمريكا مرده باد»، «اسراييل مرده باد»، «آل سعود مرده باد» تجمع كنندگان همراه شد.

وي ادامه داد: ما معتقديم اساس مشكلات كشورهاي اسلامي آمريكاست و اتحاد مسلمانان مانعي براي آمريكاست. آمريكا هر كاري براي ايجاد اختلاف ميان كشورهاي اسلامي مي‌كند.

طلاب شعار دادند؛ «الموت لآمريكا»، «ما همه سرباز توييم خامنه‌اي گوش به فرمان توييم خامنه‌اي».

يكي ديگر از طلاب گفت: اين سازمان ملل خيانتكار براي آن‌چه كه ساخته شده هيچ كاري انجام نمي‌دهد، آن‌ها بايد از اعمال خود شرم كنند و توجه داشته باشند كه سازمان ملل در زمان تشكيل خود چه اهدافي داشته است، براي ايران كه علمدار حقوق بشر و دفاع از حقوق مردم است قطعنامه صادر مي‌كنند اما براي ملتي كه دست جنايتكارش آلوده به خون مسلمانان است قطعنامه صادر نمي‌كند.

طلاب شعار «مرگ بر آمريكا» سر دادند و سخنران ادامه داد: خواسته ملت‌هاي دنيا از سازمان ملل اين است كه نيروهاي سعودي را از اين كشور به صورت فوري خارج كند و اجازه ندهد آن‌ها در مشكلات داخلي بحرين دخالت كنند.

يكي ديگر از طلاب گفت: بايد فاتحه اسلام را زماني خواند كه حكامي مانند يزيد دفاع از اسلام را بر عهده بگيرند يزيد آن روز رفت اما يزيد امروز حكومت آل سعود است و كربلاي آن روز در بحرين تكرار مي‌شود. آن‌ها با چراغ سبز نشان دادن به آمريكا، اسراييل و انگليس مردم مسلمان بحرين را كشتار مي‌كنند.

طلاب نيز شعار دادند؛ «مرگ بر استكبار»، «مرگ بر آمريكا»، «مرگ بر اسراييل»، «مرگ بر انگليس»، «مرگ بر آل سعود».

طلبه ديگري گفت: آل سعود ننگت باد كه تحت عنوان خادم الحرمين خيانت مي‌كنيد، آيا شما خادم‌الحرمينيد؟ آيا شما اصلا مسلمان هستيد؟

تجمع كنندگان شعار دادند؛ «مرگ بر آل سعود»‌، «مرگ بر آل خليفه».

به گزارش ايسنا، در ادامه تعدادي از طلاب به زبان‌هاي پشتو، هندي و پاكستاني، عربي و بنگلادشي و كشورهاي عرب زبان و آفريقايي جنايت‌هاي آل سعود را در بحرين محكوم كردند و طلاب به زبان‌هاي مختلف شعارهايي در حمايت از مردم بحرين سر دادند.

در بيانيه پاياني اين تجمع نيز ـ كه در پايان آن آمده است تعدادي از مردم بحرين ـ خطاب به بان‌كي‌مون دبيركل سازمان ملل با اشاره به نامه‌اي از علي(ع) به مالك اشتر در مورد اين‌كه مردم دو دسته‌اند يا برادر ديني و يا برادر تو در آفرينش آمده است:

كسي اجازه ندارد طايفه‌اي را از نظر سياسي، اجتماعي و ديني به استضعاف بكشاند يا قتل عام كند و كسي حق ندارد بر شكنجه، قتل و خشونت نسبت به زنان، كودكان و بي‌گناهان مداومت كند و از حقوق مشروع هر ملتي حق تعيين سرنوشت است و حكومتي كه مورد قبولش است و به آن ايمان دارد انتخاب كند و موارد زياد ديگري كه در اصول و مشروح قوانين سازمان ملل آمده و زيبايي اين قوانين در اين است كه بر اين جهان تيره حاكم باشد. جهاني كه جنگ‌هاي ويرانگر، گرسنگي، كشتار جمعي و قبرستان‌هاي گروهي و قتل عام‌هاي برنامه‌ريزي شده و ... در آن متبادر است.ارزش اين قوانين ـ كه از بالاترين ارزش‌هاي انساني به شمار مي‌آيد ـ اين است كه روش خود را براي نجات بي‌گناهان و ملت‌هاي مستضعف عملي ببيند.

دبيركل سازمان ملل، همان‌گونه كه شما و همه جهانيان مي‌دانيد وقايع خونين دردناك كشور عزيزمان بحرين را ديده و شنيديد كه تعداد شهداي بحرين به 25 نفر رسيده، صدها مجروح كه اكثر آن‌ها را براي شكنجه به سياه‌چال‌ها برده‌اند، صدها زنداني و مفقود و صدها فراري، هزاران خانواده تهديد شده و صدها خانه كه هتك حرمت شده و ده‌ها منزل كه اسباب و وسايل آن نابود شده و همچنان اين آمار و ارقام رو به افزايش است.

آن‌چه گفته شد با توجه به جمعيت كم و مساحت كوچك جغرافيايي بحرين نشان دهنده هول و بزرگي آن‌چه در اين كشور عزيز اتفاق افتاده و مي‌افتد است، پس اگر تعداد شهدا را با كل جمعيت مقايسه كنيم در مي‌يابيم در همه صدها هزار نفر چهار شهيد داريم و اين رقم بسيار بزرگي است كه اگر در كشوري مثل مصر اتفاق مي‌افتد، مجموعه سه هزار نفر شهيد مي‌شدند، آن‌چه در بحرين رخ مي‌دهد، قتل‌عام برنامه‌ريزي شده‌اي نسبت به طايفه‌اي است كه حداقل 70 درصد از جمعيت مردم بحرين را تشكيل مي‌دهد.

آل خليفه سعي در برافروختن فتنه مذهبي و دام زدن به آن در اين كشور كوچك دارند اما ملت بزرگوار، با دو طايفه شيعه و سني خود بازي‌هاي شيطاني و خبيث آن‌ها را افشا كرد. آل خليفه تلاش كردند بدين وسيله جهانيان را متقاعد كنند كه شكر خدا موثر واقع نشد و آن كساني كه اين سمفوني پيچيده را اجرا مي‌كنند همان‌هايي هستند كه به ثمر نرسيدن اين انقلاب را مي‌خواهند. انقلاب ما انقلاب شيعه و سني است و انقلابي بر پايه عدالت و مساوات، و انقلابي كه آزادگان از دو طايفه كريمه وقايع و مراحل آن ترسيم مي‌كنند است. مراحل اين انقلاب به دست جوانان با همت و تلاش‌گر رقم زده شده است؛ بي‌نظيرترين نمونه در نوآوري و اخلاق شايسته كه شعارشان در دست داشتن گل‌هاي زيبا و پرچم وطن خودبود كه نشان دهنده اصالت و علاقه به وطن است.

علاقه ما به وطن كه آل خليفه در سخنان‌شان در مناسبت‌هاي مختلف سعي مي‌كند آن را از ما سلب كند در حفظ ملت و امنيت آن و ثبات كشور، همچنين با حفظ ارزش‌هاي اصيل و آب و خاك آن پابرجاست و نه دفاع و جانبداري از افرادي كه ذره‌اي به وطن وفادار نيستند اما با زور سرنيزه بر آن حكومت مي‌كنند و خداي رحمان را معصيت و دشمني و بي‌وفايي خود را با ملت ثابت كردند. با از بين بردن ارزش‌هاي اخلاقي والاي او از راه ترور افراد و طرح فتنه مذهبي و همچنين در اختيار قرار دادن خاك وطن به ارتش اشغالگري كه ملت را مي‌كشد ثابت كردند در حالي كه ملت علاقمندي به وطن و دفاع از ارزش‌ها را داشته است.

آقاي دبيركل

آيا هيچ وسيله بازدارنده‌اي نيست كه جلوي وحشي‌گري اين نظام را بگيريد؟ آيا اين ملت حق تعيين سرنوشت خود را ندارد؟ آيا نزد شما سازمان‌هاي حقوق بشر و دادگاه‌هاي بين‌المللي براي محاكمه جنايت‌هاي جنگي و مجرمان جاني و مرتكبين كشتار جمعي عليه مردم بي‌دفاع و بي‌گناه وجود ندارد؟ آيا اين ملت جزيي از جامعه بشري نيست؟ چگونه است كه خود را درگير جنگ با گروهي در ساحل عاج مي‌كنيد و با هر كسي كه در اختيار داريد سعي مي‌كنيد فردي را انتخاب كنيد كه حاكم آن‌جا باشد و هيچ تلاشي براي نجات ملتي كه با دستي گل و با دستي ديگر پرچم كشورش را به همراه داشت نمي‌كنيد؟ اما هلي‌كوپترهاي آپاچي با گلوله‌هاي خود و هواپيماي اف 16 براي ترساندن مردم و تانك‌ها و زره‌پوشان و سپاهيان مرگ كه هيچ زن و كودكي از آن مستثني نيست مورد هدف قرار مي‌گيرند.

چگونه است براي نجات ملت ليبي تصميم مي‌گيريد و براي ملت بحرين كاري انجام نمي‌دهيد با وجود اين‌كه بعضي از كشورهاي اروپايي و روسيه اعلام كردند آن‌چه در بحرين رخ مي‌دهد خطرناك‌تر از چيزي است كه در ليبي در جريان است؟ آيا جز اين نيست كه شما فقط مصالح آمريكا، ‌اسراييل و كشورهاي غربي و عربي را در نظر داريد.

ما مسووليت كامل همه خون‌هاي بيگناهان و مظلومان كه به ناحق در زمين ريخته شده و همه بدن‌هايي كه پاره پاره شده‌اند و تحت شديدترين انواع شكنجه‌ها قرار گرفته‌ند با اين‌كه به درجه رفيع شهادت نائل شده‌اند و زناني كه شكنجه شده و مورد هتك حرمت واقع شدند و مفقودين و ملتي كه كرامتش مورد اهانت قرار گرفته را بر عهده شما مي‌دانيم.

آقاي دبيركل محترم

ما انسانيت را خطاب قرار مي‌دهيم و وجدانت را صدا مي‌زنيم و ارزش‌هاي اخلاقي‌ات را فرياد مي‌زنيم كه موضع دوگانه نگيري و در اتخاذ مواضع منصفانه و عدالت‌خواهانه خوف و طمعي به خود راه ندهي كه خدايي ناكرده باطل را بر حق مقدم داري. پس آزاده باش و به خاطر كرامت و انسانيت اسير هوا و هوس و هيبت حكام جرم نشو مردم بحرين از شما انتظار گرفتن موضع فعال مستقل تصميمات عادلانه و منصفانه و تلاش بزرگوارانه و دخالت سريع براي باز كردن راهي پيش روي ملت بحرين را دارند. آن زمان كه ملت بحرين به آل خليفه راي داد تصور مي‌كرد بعضي از آن‌ها قابل اصلاح هستند اما امروز حق مردم است كه آل خليفه نظر مردم را در تعيين سرنوشت خود مورد توجه قرار دهد. زيرا اين كمترين چيزي است كه در قوانين حقوق بين‌الملل مورد تاكيد قرار مي‌گيرد.

به گزارش ايسنا، پلاكاردهايي به زبان‌هاي مختلف در دست طلاب تجمع‌كننده بود و آن‌ها در حالي كه شعارهاي «لاالااله‌الله» و «مرگ بر ال خليفه» و «مرگ بر آل سعود» سر دادند به مقابل سفارت عربستان در تهران رفتند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۵ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۰
۰
۰
نمایشگاه پاره های دل
در سایت نهضت جهانی مقاومت
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها